رزمي(حامدرحيمي پنجكي) رزمي(حامدرحيمي پنجكي) .

رزمي(حامدرحيمي پنجكي)

حامدرحيمي پنجكي(ورزش /خانه)

 هنر رزمي آرزوي بسياري از مردم است اما همه آنها به يك ميزان به باشگاه و منابع مورد نياز براي تمرين، به يك اندازه دسترسي ندارند.
اين مقاله در مورد اين مبحث است كه چگونه مي توان در منزل هنر رزمي تمرين كرد.

1- تحليل كنيد.به بدنتان نگاه كنيد و تعدادي كتاب آناتومي را مطالعه كنيد ببينيد در كجاي بدن تجمع عروق خوني بالاست و يا اعصاب بدن از روي همديگر عبور كرده اند. به مفاصل نگاه كنيد وببينيد در چه جهتي نمي توانيد انها را حركت دهيد و يا حركت دادن آنها دردناك است.ببينيد كدام قسمتهاي بدن در مقابل ضربات مشت بسيار حساس هستند. نقاط حساس و يا نرم و بدون محافظ بدن را شناسايي كنيد.


2- تمرين كنيد. اگر مي خواهيد از يك مبارزه خياباني جان سالم بدر ببريد كتاب خواندن تنها كمكتان نمي كند بايد قدرت تحمل بالايي داشته باشيد.بايد  توانايي كنترل استرس و ضربان قلب بالا را داشته باشيد.مي توانيد در يك كلاس آيروبيك شركت كنيد تا ماكزيمم ضربان قلبتان را بالا ببريد.سعي كنيد تا سرعت عمل پا و دستانتان را بالا ببريد هميشه بيشتر از آنچيزي كه فكر مي كنيد مي توانيد تمرين كنيد.در بين روزهاي تمريني هم استراحت بگنجانيد و مهمتر از همه غذاي شالمي مصرف كنيد.



3-درختي پيدا كنيد. استخوانهاي مشتتانتان را با پارچه اي بپوشانيد تا پوست دستتان صدمه نبيند. پي در پي به درخت ضربه بزنيد تا به تدريج استخوانهاي دستتانتان محكم شود و در زدن ضربات واقعي و نفس گير مشكلي برايتان پيش نيايد.



4- مطالعه كنيد.حركتهاي معمولي هنر هاي رزمي را ياد بگيريد و هر روزه انها را تمرين كنيد.مهم نيست اين حركت ها را در فيلم ديده ايد يا از يك ويديوي ورزشي نگاه كرده ايد و يا در يك مجله ورزشي حركتي را ديده ايد فقط سعي كنيد روزانه اين حركات را تمرين كنيد و در آنها استاد شويد و سپس حركت هاي جديدتري ياد بگيريد.
 سه حركت را انتخاب كنيد و به مدت دو هفته هر روز 200 بار اين حركات را انجام دهيد بعد از آن سه حركت ديگر را انتخاب كنيد.


5- سعي كنيد در ذهن خود حركات را مجسم كنيد. فكر كنيد كه داريد به يك فرد واقعي حمله مي كنيد و يا رد برابر يك حمله واقعي دفاع انجام مي دهيد بايد در ابتدا توالي حركت ها را بتوانيد به درستي انجام دهيد سپس مي توانيد برر وي افزايش سرعت كار كنيد.در صورتي كه دوستي داريد كه مي تواند حريف تمريني شما شود نتايج بسيار بهتر خواهند بود.



6- ساده بمانيد.سعي نكنيد تكنيك هايي را كه در فيلم هاي هندي! مي بينيد تقليد كنيد حركات پر جنب و جوش و جهشي در يك مبارزه واقعي جايي ندارند بر وي حفظ تعادلتان زياد تمريكز كنيد و طوري تمرين كنيد كه اگر هنگام اجراي يك تكنيك ضربه اي دريافت كرديد تعادلتان را از دست ندهيد.



7- ژست ها.يك ژست مبارزه راحت را انتخاب كنيد.ژست به معني نحوه ايستادني است كه مي توانيد به راحتي ضربات را دفع كنيد و همچنين مي توانيد به راحتي و با قدرت ضربه بزنيد در حالي كه تعادل خود را هم كامل حفظ كرده ايد در هنر هاي رزمي ژاپني به ژست داچي و يا نحوه ايستادن هم مي گويند.نحوه ايستادن شما بايد طوري باشد كه با دست هاي مشت كرده در عين حال كه از صورتتان محافظت مي كنيد نبايد جلوي ديدتان را هم بگيريد طاويه بدن نسبت به حريف نبايد 180 درجه باشد بدين معني كه يكي از شانه هايتان بايد به حريف نزديكتر باشد. حركات شما بايد در كسري از ثانيه انجام گيردو همچنين بايد بتوانيد گارد چپ يا راستتان را عوض كنيد.



8 قدرت. همه قدرت از ماهيچه پست ران و باسن مي آيد با تمرين بر قدرت و سرعت اين محدوده بيفزاييد سرعت رد زدن ضربات بي نهايت تاثير گذار است.



9-با مشت به پاي حريف ضربه نزنيد هميشه ضربات دست را با دست و ضربات پا را با پا دفع كنيد  به جز زماني كه با پا به صورت وبالا تنه تان ضربه مي زنند.



10- فاصله بگيريد. در يك نزاع خياباني فاصله تعيين كننده است.دايره اي را به دور خود تجسم كنيد اين دايره بايد دايره اي باشد به اندازه برد ضربات پا و دستتان سعي كنيد اجازه ندهيد مهاجمان به شما از اين دايره نزديكتر شوند اين دايره قلعه ي شماست.



11- اگر قرار است حمله كنيد به حريف نزديك شويد تا زماني كه وارد دايره حريف نشده ايد ضرباتان بي اثر است در فاصله بسيار نزديك هم ضربات پاي بالا بي اثر است و همچنين اگر جاي خالي بدهند مم كن است شما تعادل خود را از دست بدهيد ياد بگيريد كه چه ضرباتي در چه فواصلي اثر گذار هستند.



12- يك تخته ماكي وارا بسازيد اين تخته باعث افزايش قدرت ضربات مشتتان مي شود همچنين استخوانهايتان را محكم مي كند.تكنيك هاي جديد ياد بگيريد و آنواع ضربه هاي ممكن را با ماكي وارا امتحان كنيد فقط ضربه هاي ساده در يك موقعيت واقعي كارساز هستند.



13- تمرينات كششي انجام دهيد بعد از هر تمريني  هر حركششي را به مدت 30 ثانيه انجام دهيد هر قسمت بدن را با تمرين مناسب كشش دهيدحركات كششي  توانايي ماهيچه ها را افزايش مي دهند همچنين در طول زمان مي توانيد اهداف بالاتري را با پا بزنيد.



14- 3 چيز آخري كه بايد بر روي آنها كار كنيد:
گرفتن و كنترل حريف در خاك و همچنين قفل كردن مفاصل
دفاع در برابر سلاح سرد
چگونه از  ايجاد دعوا جلوگيري كنيد.




15- قويترين رزمي كار، كسي است كه هيچ وقت مجبور به مبارزه نيست.



چند نكته
هميشه آرام بمانيد.اگر مهاجم تنومند است فرض نكنيد  كه از پس او بر نمي آييد فق ط آنچه را كه ياد گرفته ايد درست انجام دهيد.
ذن را ياد بگيريد دانستن حركت صحيح بدون اينكه ذهنتان ارام نباشد ارزشي ندارد
براي تمرين هنر رزمي دنبال شر نگرديد باور كنيد اصلا قابل پيش بيني نيست و ريسك آن بالاست.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۲۵ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي(آمادگي براي مبارزه)

را براي بدترين شرايط آماده كنيد، اصول آموزشي وجود دارند كه مي توانند به هر رزمي كاري كمك كنند. شما بايد همه چيز را از بهترين تمرين هاي آموزشي، دانستن اينكه خوردن چه غذاهايي براي شما مفيد است و همچنين انواع مختلف هنرهاي رزمي را ياد بگيريد. در ادامه اين مقاله از سايت ژيار آنلاين تلاش خواهيم كرد تا به شما ياد دهيم كه چگونه خود را براي مبارزه آماده كنيد.


تعهد به يك برنامه تمريني دقيق

مبارزان حرفه اي ماهها قبل از رفتن به مسابقات تمرين مي كنند. مبارزان آماتور نيز بايد سعي كنند كه اين كار را انجام دهند تا نه تنها با اين كار به حداكثر شرايط فيزيكي خود برسند بلكه تكنيك هاي پايه را نيز ياد بگيرند. سه حوزه بحراني كه تمركز تمرينات را بر روي خود دارند عبارتنداز: آمادگي قلبي عروقي، قدرت هسته اي و توده عضلاني.

-    انجام تمرينات كارديو:  
اين نيروي حياتي مبارزه با تهديد است: مبارزان نه تنها بايد از استقامت بالايي برخوردار باشند بلكه بايد بتوانند قادر به يك انفجار سريع در يك لحظه كليدي در مبارزه باشند. براي شبيه سازي نيازهاي فيزيكي مبارزه تمرينات بين دوره اي انجام دهيد. اين نشان داده شده است كه يك راه سريع و موثر براي تنظيم قلب شما است.


-    تمرينات اصلي را انجام دهيد:
يك مبارزه قدرت زيادي را از هسته توليد مي كند كه در كل بدن حركت كرده و بصورت يكپارچه عمل مي كند. سعي كنيد تمريناتي انجام دهيد كه بيشتر گروه هاي عضلاني را درگير كند.


-    وزنه برداري
وزنه برداري به مبارزان كمك مي كند عضلات و قدرت را براي بهبود قدرت حمله خود بكار ببرند. قفسه سينه، شانه ها و بازوها براي سبك هاي مبارزه اي مانند بوكس اهميت فوق العاده اي دارند.


خوردن غذاهايي كه عضله را توسعه مي دهند

علاوه بر تماشاي مصرف ويتامين ها، مواد معدني ها، الكتروليت ها و آب بر روي پروتئين هاي سالم بر روي ساختن انبوه تمركز كنيد


ياد بگيريد چگونه يك مشت پرتاب كنيد

با يك مشت پايه شروع كرده و سعي كنيد كه با هر دو دست تمرين كنيد. هنگاميكه تكنيك مشت زني اوليه را بكار مي گيريد سعي كنيد روش هاي پيشرفته زير را انجام دهيد:
Jabbing: jab  يك مشت كوتاه است كه معمولا با دست ضعيف تر زده مي شود و كمك مي كند كه حريف تان را دور از خود نگه داريد. براي به حداكثر رساندن اثربخشي jab، بوكسورهاي حرفه اي قبل از زدن مشت به حريف مچ دست خود را مي چرخانند.

هوك: اين نوع ضربه را مي توان به سر و بدن حريف زد. اغلب اين ضربه را با مشت تركيب كرده و مي زنند.
 


يادگيري تركيب مبارزات

درست مانند شطرنج حركات فردي به تنهايي بي فايده هستند، با اين حال مي توانند يك فرد را از كار بياندازند. شما نه تنها بايد ياد بگيريد كه حركات را با هم تركيب كنيد بلكه بايد نحوه مقابله با آنها را نيز بدانيد تا در صورتي كه حريف تان اين كار را كرد بتوانيد با آنها مقابله كنيد.


ياد بگيريد چگونه مشت بزنيد

اگر بوكس كار مي كنيد مسدود كردن را بياموزيد، اين كار با جذب ضربه دستكش هايتان به جاي بدنتان انجام انجام مي شود.


پيدا كردن يك حريف تمريني خوب

داشتن يك حريف تمريني به شما كمك خواهد كرد تا در دنياي واقعي نيز براي مبارزه آماده باشيد. بر روي سرعت واكنش خود كار كنيد و هماهنگي دست و چشم را افزايش دهيد. بهتر است كه حريف تمريني تان از شما زرنگ تر و بهتر باشد تا بتواند كامل شما را به چالش بكشد.


ايجاد يك نگرش برنده

ما اغلب تعجب مي كنيم كه چگونه ورزشكاران حرفه اي با آموزش هاي گسترده و سال ها تجربه مي توانند در طول بازي بسيار بد باشند. پاسخ ساده اين است كه آمادگي ذهني به اندازه آمادگي فيزيكي مهم است. مي توانيد هنگام تمرين به موسيقي گوش دهيد، درد را به عنوان يك پله براي رسيدن به موفقيت تحمل كرده و آستانه آن را بالا ببريد و همچنين خود را به عنوان برنده يك مسابقه بزرگ تصور كنيد. اينكار به شما انگيزه زيادي مي دهد كه با اشتياق پيش رفته و نگرش برنده را داشته باشيد.


نكات مهم

-    سخت تمرين كنيد اما يك روال تمريني ساده داشته باشيد.
-    هميشه قبل از مبارزه حمام كنيد تا وزن خود را كم كرده و همچنين چابكي داشته باشيد.
-    هميشه پيش از شروع تمرينات حركات كششي انجام دهيد. مفاصل ترك خورده و ربات هاي پاره شده در طول مبارزه شما را ناكار خواهند كرد.
-    اگر حريف تان به مراتب بزرگتر از شما است سعي كنيد به زانوي ضربه بزنيد تا نتواند بر روي پاهايش بايستد.


هشدار

-    براي تشويق اطرافيان دعوا نكنيد. اگر در خيابان شروع به مبارزه كنيد ممكن است حريفتان مسلح باشد و آسيب جدي به شما بزند.
-    مراقب باشيد تا كسي به طور جدي آسيب نبيند، ازجمله خودتان. به صداي بدن تان گوش دهيد، اگر خسته شده ايد از ادامه آن دست برداريد.
-    اگر فكر مي كنيد صدمه ديده ايد مبارزه را ادامه ندهيد.  اگرچه در آن لحظه بدن تان به خاطر آدرنالين زيادي كه ترشح شده است ممكن است درد را بطور جدي احساس نكنيد.
-    بهترين كار در درگيري هاي خياباني اين است كه تا مي توانيد از آنها اجتناب كرده و از منطقه خطر دور شويد و فورا به پليس زنگ بزنيد.
 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۲۴ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي (كمربند سياه)

شما سخت براي به دست آوردن كمربند سياه كار كرده ايد و حال كه آن را دريافت نموده ايد نمي دانيد كه واقعا بعد از آن وضعيت به چه قرار است و چگونه بايد مهارت هاي خود را توسعه دهيد؟
بسياري از مردم هنوز هم نفهميده اند كه يادگيري هنر هاي رزمي امري كاملا شخصي است. مربي تنها شما را كمك مي كند تا پيشرفت بهتري داشته باشيد و اين شما هستيد كه بايد به دنبال سبك رزمي خود برويد و در مورد آن تحقيق و تمرين كنيد.
در اين مقاله چند نكته براي افرادي كه مي خواهند مهارت هاي خود را بعد از كمر سياه توسعه دهند، گنجانده شده است.


1- قبول كنيد كه كمر سياه تازه ابتداي كار است : كمر سياه دقيقا مانند فارغ التحصيلي از دبيرستان است . شما با گرفتن كمر سياه اثبات كرده ايد كه عناصر اصلي را آموخته ايد و بعد از آن بايد به فكر يادگيري استفاده از آن ها باشيد.


2- بدانيد كه گرفتن كمر سياه شما را مبارز خوبي نكرده است : اينكه كمربند مشكي گرفته ايد به اين معني نيست كه مبارز خوبي هستيد. افراد زيادي هستند كه با وجود اين كه كمر سياه هم دارند هنوز نمي توانند يك مبارزه ي ساده را سازماندهي كنند.


3- به طور كامل تكنيك هاي يادگرفته شده را درك كنيد : با دريافت كمرمشكي بايد به درك بالاتري از عملكرد تكنيك ها و طرز به كارگيري آن ها در موقعيت هاي واقعي به كار بگيريد.


4-خودتان باشيد : اجازه ندهيد كه سبك رزمي كه ياد مي گيريد روي شخصيتتان تاثير بگذارد ! تكنيك ها مهم اند اما سعي نكنيد ربات باشيد و اين تكنيك ها را پشت سرهم تكرار كنيد. خودتان باشيد و آن چه را يادگرفته ايد به آرامي در تكنيك ها پياده كنيد. سعي كنيد آرام و طبيعي باشيد.


5- چگونه به كارگيري تكنيك ها را ياد بگيريد : (مهم ترين مرحله ي پيشرفت يك مبارز) تكنيك مانند يك ابزار است و يادگيري آن به معناي دانستن نام تكنيك ها و طرز اجراي آن ها نيست بلكه بايد آن قدر مبارزه كنيد كه به طور كامل با آن ها سر وكله زده باشيد و آن ها را لمس كنيد.
تنها مبارزه هم كافي نيست! شما بايد تك تك تكنيك ها را در مبارزات تست كنيد تا بدانيد كه كدام تكنيك به درد چه موقعيتي مي خورد ؟
پس فراموش نكنيد دانستن تكنيك ها و اجراي چند باره ي آن ها كمك زيادي به شما نكرده است .


6- از ياد دادن ياد بگيريد : بهترين روش براي ياد گرفتن چيزي كه از قبل ياد گرفته ايد ياد دادن آن است ! بله درست شنيديد. شما براي ياد دادن تكنيك به فرد ديگري بايد تمام جزئيات آن تكنيك را بلد باشيد نه اينكه تنها بتوانيد حالت ساده ي آن را اجرا كنيد. پس براي ياد دادن آن، دوباره تكنيك را ياد گرفته ايد .


7- از منابع ديگر ياد بگيريد :  در ابتداي كار اشكالي ندارد كه يك منبع يادگيري داشته باشيد اما براي اين كه بخواهيد از سطح ديگر هنر جويان بالاتر برويد بايد حتي به سمت ديگر سبك هاي رزمي برويد تا تمامي جنبه هاي مبارزه را بشناسيد. شايد بعضي اوقات لازم باشد در همان سبك به سمت اساتيد ديگر برويد چون تجربه هاي آن ها از هم متفاوت است.


8- تكنيك ها را به طور كامل اخذ كنيد : هنگامي كه چشم انداز وسيع تري از تكنيك ها مي يابيد، مي توانيد به راحتي آن ها را در مبارزات به كار بگيريد پس شما بايد اين تكنيك ها را به طور كامل درك كرده و در سبك خود وارد كنيد .
 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۲۴ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي(مبارزه؟)

1- آمادگي جسماني

شما زماني مي توانيد به مبارزه بپردازيد كه بدني كاملا آماده داشته باشيد و بدن آماده نمي شود مگر با تمرينات سخت و مداوم.

اين تمرينات سخت و مداوم علاقه و پشتكار شما را مي طلبد و مي بايست هميشه و در همه حال كوشا و فعال باشيد و تنبلي و سستي را از خود دور كنيد.
 


2- تمركز فكر
 


شما وقتي وارد رينگ مبارزه شديد بايد تمام فكرتان را جمع كرده و فقط به مبارزه و حريف فكر كنيد.

در ضمن وقتي وارد دينگ مي شويد بايد اراده قوي داشته باشيد و هميشه به خود تلقين كنيد كه من حريف را شكست خواهم داد.

شما طوري در مبارزه عمل كنيد كه حريف از هيبت شما بترسد و دست و پايش را گم كند.دقت كنيد منظور اين نيست كه حريف را كوچك بشماريد .

مقصود اين است كه قوي تر از او ظاهر شويد و تمام حواستان را جمع كنيد چون شما در مقابل يك جسم بي جان قرار نداريد بلكه كسي كه در مقابل شماست يك رزميكار است.فكر مي كند جسمي آماده دارد باهوش و ذكاوت خودش و امكان دارد از يك لحظه غفلت شما استفاده كرده و شما را نقش زمين كند.
 


3- سرعت عمل
 

شما بايد ياد بگيريد كه طوري قدرت و سرعت را با هم منسجم كنيد كه ضربات دست يا پاي شما همانند چكشي بر سر و بدن حريفان فرود آيد و سرعت نيز طوري باشد كه حريفتان دست و پايش را گم كند و شما ضربه نهايي را به او بزنيد.
 


4- رقص پا

 

با تغيير دادن مكان و موقعيت خود مجال ضربه زدن را از حريفان خود سلب كنيد.

شما با رقص پاي خو لحظه اي در سمت چپ حريف و لحظه اي در سمت راست او در لحظه اي ديگر به صورت دايره اي دور حريف بچرخيد تا با اين عمل حريف را گيج كرده و ضربه هاي سرنوشت ساز را بر او وارد نمائيد.
 


5- كياب

 

خارج كردن هواي بازدم به بيرون همراه صدا در موقع ضربه زدن را كياب مي گويند.

اين كار براي شما سه مزيت مفيد در پي دارد اول قدرت را بيشتر مي كند دوم حواس حريف را پرت مي كند و سوم ترس را در وجود حريف بوجود مي آوريد كه همين باعث مي شود تا شما موقعيت ضربه زدن به حريف را پيدا كنيد.



6- ضربه زدن به مناطق حساس بدن

 

از زدن ضربه هاي بيهوده جدا پرهيز كنيد چون نه تنها به حريف اصابت نمي كند بلكه باعث مي شود تا شما زودتر از معمول خسته شويد. زيركانه عمل كنيد و هر ضربه اي كه به طرف حريف پرت مي كنيد مي بايست به هدفي اصابت كند كه از قبل مد نظر بوده است. يعني به جاي زدن صد ضربه بي فايده يك ضربه حساب شده و مؤثر بزنيد.
 


7- مبارزه با تمام قدرت

 


براي اينكه بتوانيد حريفان خود را در ثانيه هاي اول شكست دهيد بايد با چنان قدرت و سرعتي مبارزه را آغاز كنيد كه انگار اين حريف دشمن واقعي شماست.

نگذاريد احساسات عاطفي به درونتان راه پيدا كند كه در غير اين صورت شكست شما حتمي خواهد بود.

در مبارزه به هيچ كسي رحم نكنيد...



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۲۳ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي(قبل از مسابقه چ كنيم)

مسابقات شركت كنند. مسابقه دادن بهترين راه به آزمايش گذاشتن مهارت هاي خود در برابر ديگران است. اگر مي خواهيد در اولين مسابقه شركت كنيد ممكن است اين مسئله شما را مضطرب كرده باشد.
در اين مقاله ياد مي گيريد كه چگونه با مسابقات رزمي برخورد كنيد.

 


1- چه زماني باقيست : زمان باقيمانده تا روز مسابقه را محاسبه كرده و براي آن برنامه ريزي كنيد.

 


2- تمرين كنيد، تمرين كنيد، تمرين كنيد : اشتباه نكنيد در اين مورد زياده روي نكرديم. بايد در هر فرصتي تمرين كنيد تمامي كلاس ها را تا زمان مسابقه شركت كنيد و به موازات، بيرون از كلاس هم تمرين را دنبال كنيد. در اين دوره سعي كنيد كه تكنيك هاي مبارزاتي خود را تقويت كنيد.


3- شب قبل از مسابقه استراحت كنيد : شب قبل از مسابقه نبايد كار زيادي انجام دهيد و بايد خواب و استراحت كافي داشته باشيد.


4- خوراك كافي داشته باشيد : سعي كنيد كه روز مسابقه صبحانه ي خوبي بخوريد تا انرژي كافي براي كار را تامين كند.


5- زودتر به محل مسابقه برويد : زود تر به محل مسابقه رفتن هم بر روحيه ي شما تاثير مثبت مي گذارد و هم ممكن است زماني جهت تمرينات كششي براي شما كنار بگذارد.


6- نفس بكشيد : اگر در حين مسابقه عصبي شويد، بازدهي و عملكرد شما پايين مي آيد. ذهن خود را خالي كنيد و با تمركز نفس عميق بكشيد تا دوباره آرام شويد.



نكات


•    قبل از مسابقه كارهاي داوران و ديگر رقيبان را در نظر بگيريد و ببينيد چه كار مي كنند و نمي كنند اين كار باعث مي شود كه استرس شما براي انجام مسابقه كم تر شود.


•    به مربي خود گوش دهيد. نكاتي را كه او به شما مي گويد به خاطر بسپاريد و آن ها را به كار بگيريد.


•    در طول مبارزه تمركز كافي روي حريف خود داشته باشيد، حتي يك ثانيه غفلت ممكن است كار دست شما بدهد.


•    براي اين كه هيدراته بمانيد به مقدار كافي آب بنوشيد.


•    در طول مبارزه فعال باشيد.


•    در طول مسابقه از خود جوانمردي نشان دهيد، اين تنها يك مبارزه ي ساده است.  



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۲۳ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حاندرحيمي پنجكي(جيت كاندو)

جيت كان دو توسط بروس لي فقيد ابداع شد و مي توان آن را به عنوان يك هنر رزمي چيني - آمريكايي مدرن و امروزي، طبقه بندي كرد. ريشه هاي سيستم جيت كان دو را، وينگ چون كونگفو،شمشير زني اروپايي ، بوكس آمريكايي و ... تشكيل مي دهند.به عبارت ديگر، اين سيستم را به عنوان هنر رزمي بروس لي مي شناسند كه ويژگي هاي شاخص آن، سادگي و مختصر و كاربردي بودن آن است.در اين روش حداكثر تلاش، براي كاربرد ساده و مختصر از حركات، جهت تسريع و تاثير ضربات به عمل مي آيد.در اين سيستم رسيدن به مهارت تشخيص صحيح زمان و مكان، از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۲۲ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي(فهم از رزم در زندگي)

هنرهاي رزمي چيزي فراتر از دفاع شخصي و تناسب اندام را براي ما فراهم مي كنند، آنها راه و رسم زندگي را نيز به ما مي آموزند. اينكه شما تازه كار هستيد يا خيلي وقت است مشغول به فعاليت هستيد فرقي نمي كند، در هر شرايطي مي توان از آن درس هاي زندگي را آموخت.

 


يادگيري هنرهاي رزمي نه تنها شما را به يك رقيب بهتر تبديل مي كند بلكه مي توانيد تجربه هاي زيادي نيز از آن ياد گرفته و براي رسيدن به موفقيت از آنها استفاده كنيد. در ادامه اين مقاله از سايت ژيار آنلاين قصد داريم به برسي نكاتي بپردازيم كه شما در هنرهاي رزمي ياد گرفته و مي توانيد از آنها در زندگي واقعي خود نيز استفاده كنيد.

 


سرمايه گذاري در تكنيك

بروس لي مي گويد: " من از مردي كه هزار ضربه را يك بار تمرين كرده نمي ترسم، ولي از كسي كه يك ضربه را هزار بار تمرين كرده باشد مي ترسم". باهوشي و تكنيك مي توانند شما را در دنياي بي رحم بيشتر بار بياورند. اگر مي خواهيد در مورد هر چيزي اطلاعاتي كسب كرده و آن را ياد بگيريد به مطالعه و تحقيق بپردازيد.


كنار زدن محدوديت هاي خود

بدن شما مي تواند طولاني تر و بيشتر از آنكه در ذهن تان مي گنجد انعطاف پذير بوده و قوي باشد. مبارزات فيزيكي مي توانند بيشتر از هر چيزي با روان شما در ارتباط باشند. سعي كنيد تا محدوديت هاي خود را تشخيص داده و براي رفع آنها تلاش كنيد.


يادگيري از ديگران

هر كسي كه مي بينيد ممكن است توانايي و قابليت هايي داشته باشد كه براي شما جديد باشند. شما مي توانيد از كساني كه زندگي خود را صرف انجام آن كار خاص كرده اند چيزهاي جديد ياد بگيريد. همچنين شما مي توانيد به نقاط قوت و تكنيك هاي ديگران نگاه كرده و چيزهاي جديدي از آنها ياد گرفته و وضعيت خود را بهبود دهيد. مهم نيست كه شما در چيزي چقدر خوب هستيد، هميشه جايي براي يادگيري وجود دارد كه مي توان آن را از ديگران آموخت.


رسيدگي به بدن

شايد شما هم به بدني با عضلات ورزيده، دو سر بازوي قوي و عضلات 6 تكه شكم علاقه مند باشيد. با اين حال، هنرهاي رزمي نيازمند هوشياري ذهني، استقامت و تغذيه صحيح مي باشد كه با استفاده از آنها مي توانيد توانايي هاي بدن خود را توسعه داده و به سطح مورد نظر برسيد.


هزينه هاي فيزيكي براي موفقيت

هر آنچه كه شما در زندگي تان مي خواهيد بايد براي رسيدن به آن هزينه اي بدهيد. هنرهاي رزمي نيز با درگيري فيزيكي قوي تر خواهند شد. ممكن است كه پس از چند روز از ورزش عضلات تان تنگ شده و يا اينكه احساس درد كنيد. ممكن است چند بار مصدوم شويد. به همان اندازه كه مايل هستيد چيزي را بدست آوريد بايد براي آن تلاش كرده و هزينه هاي مربوط به آن را بپردازيد.


تعيين ماندن

اينكه اهداف خود را تعيين و براي رسيدن به انها تلاش كنيد بسيار مهم است. راهي كه در پيش داريد هميشه آسان نيست. اما زماني كه با مشكلات مواجه هستيد بايد در برابر آنها مقاومت كردن و خود را با شرايط پيش آمده سازگار كنيد. هنرهاي رزمي مي توانند به شما ويژگي هايي بدهند كه شما را تبديل به يك رهبر خوب كنند.

هنرهاي رزمي پايه اي بزرگ براي موفقيت ارائه مي دهند. شما در باشگاه درس هاي زندگي را نيز خواهيد آموخت. آيا شما مي توانيد تغييراتي كه هنرهاي رزمي در زندگي تان ايجاد كرده اند را ببينيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۲۲ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي(مبارزه با ۱۰۰ نفر😑😑)

منشا مبارزات 100 نفره به كجا بر مي گردد؟

مي توان گفت اولين كسي كه نام او براي انجام مبارزات 100 نفره ثبت شده است و او را بنيان گذار مبارزات 100 نفره مي دانند " يامو اكاته سشواين " كه يك شمشيرزن حرفه اي ژاپني مي باشد كه در اواسط قرن 19 مي زيسته. او توانست با استفاده از وسيله اي به نام "شيناي" كه يك نوع شمشير از جنس چوب بامبو مي باشد و در تمرينات كندو مورد استفاده قرار مي گيرد  با 100 مرد شمشير زن مبارزه كند. كساني كه با سبك كندو آشنايي داشته باشند مي دانند كه اين رشته چقدر طاقت فرسا است.


مبارزات 200 نفره و ماساهيكو كيمورا

" ماساهيكو كيمورا" كه معروف ترين جودو كار در تاريخ ژاپن است يكي از دوست هاي صميمي استاد اوياما بود. سوساي اوياما در مورد او مي گويد: كيمورا تنها كسي است كه تاكنون ديده ام مانند من باشد و سخت تر از من به تمرين كردن مشغول باشد.
كيمورا 12 سال پشت سر هم قهرمان جودو بود و تا مدت ها پس از او نيز هيچ كس نمي توانست ركورد او را بزند. در مورد او يك ضرب المثل ژاپني وجود دارد كه مي گويد" قبل از كيمورا هيچ كس و بعد از كيمورا هيچ كس".
بر اساس اسناد موجود كيمورا توانسته است كه در دو روز متوالي با 200 نفر مبارزه كند و حتي يك بار هم در طي اين مبارزات شكست نخورده است.


مبارزات 300 نفره و سوساي اوياما

با وجود مردان قوي كه قبل از اوياما وجود داشته اند او نيز براي اثبات توانايي هاي خود شروع به مبارزه 300 نفره كرد كه اين مبارزه در 3 روز متوالي انجام شد. او نيز تمام مبارزات را با پيروزي پشت سر گذاشت و با وجود اينكه آسيب ديده بود خواست كه در روز چهارم هم مبارزات ادامه داشته باشند اما كسي حاضر نشد با او مبارزه كند.
پس از آن اوياما موسسه اي جهت نظارت بر مبارزات 100 نفره كه در آن زمان هر كس براي ارتقا به دانهاي 4 و 5 بايد انجام مي داد تشكيل داد اما پس از مدتي دريافت كه بيشتر افراد روحيه چنين آزموني را ندارند. هرچند شايد فرد از نظر جسمي در شرايط ايده آل قرار داشت، اما روح سركش ،شجاع وآزمايشگر يا در يك كلام (روح اوياما)چيزي نبود كه در افراد ديگر پيدا شود. از اين رو چنين مبارزاتي بصورت اختياري براي داوطلبين مبارزات صد نفره در نظر گرفته شد. تا سال 1967 ميلادي مبارزه گر مي توانست به دلخواه خود مبارزات 100 نفره اش را در دوروز پياپي انجام دهد و از آن پس سوساي تصميم گرفت كه در يك روز مبارزات به صورت اجباري اجرا گردد.


نحوه امتياز دادن به كل مبارزات:

كسي كه چنين مبارزاتي انجام مي داد براي قبول شدن بايد حداقل 50 درصد مبارزاتش را برنده شده باشد و در صورت ناك دادن 5 ثانيه زمان داشت تا به ادامه مبارزه مشغول باشد. با اين حال در اكثر كشورها بجز ژاپن كه مبارزات 100 نفره براي بيشتر افراد سنگين بود مبارزات 50 نفره متداول شد و تعيين تعداد نفرات بر عهده داوطلب بود.


چه كساني مبارزات 100 نفره انجام داده اند؟

افراد زيادي تا به حال مبارزات 100 نفره را انجام داده اند:مثل فرانسيسكو فيلهو ،هاجيمه كازومي، شوكي ماتسويي، كنجي ياماكي،آرتور هواسنيان،تاريل نيكولوشي،و…كه همه از مشاهير و قهرمانان دنياي كيوكوشين هستند.
اولين زني كه توانست مبارزات 100 نفره را انجام دهد " ناموي مود" از كشور استراليا بود كه توانست در سال 2006 با وجود شكستگي انگشت با و صدمات وارد شده مبارزات خود را به اتمام برساند.
در تصوير زير يك حكم انجام مبارزات 100 نفره كه در سال 2009 توسط آرتور هواسنيان دريافت شد را مشاهده مي كنيد.

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۲۱ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي(مزاياي رزم)

هنرهاي رزمي چيزي فراتر از دفاع شخصي و تناسب اندام را براي ما فراهم مي كنند، آنها راه و رسم زندگي را نيز به ما مي آموزند. اينكه شما تازه كار هستيد يا خيلي وقت است مشغول به فعاليت هستيد فرقي نمي كند، در هر شرايطي مي توان از آن درس هاي زندگي را آموخت.

 


يادگيري هنرهاي رزمي نه تنها شما را به يك رقيب بهتر تبديل مي كند بلكه مي توانيد تجربه هاي زيادي نيز از آن ياد گرفته و براي رسيدن به موفقيت از آنها استفاده كنيد. در ادامه اين مقاله از سايت ژيار آنلاين قصد داريم به برسي نكاتي بپردازيم كه شما در هنرهاي رزمي ياد گرفته و مي توانيد از آنها در زندگي واقعي خود نيز استفاده كنيد.

 


سرمايه گذاري در تكنيك

بروس لي مي گويد: " من از مردي كه هزار ضربه را يك بار تمرين كرده نمي ترسم، ولي از كسي كه يك ضربه را هزار بار تمرين كرده باشد مي ترسم". باهوشي و تكنيك مي توانند شما را در دنياي بي رحم بيشتر بار بياورند. اگر مي خواهيد در مورد هر چيزي اطلاعاتي كسب كرده و آن را ياد بگيريد به مطالعه و تحقيق بپردازيد.


كنار زدن محدوديت هاي خود

بدن شما مي تواند طولاني تر و بيشتر از آنكه در ذهن تان مي گنجد انعطاف پذير بوده و قوي باشد. مبارزات فيزيكي مي توانند بيشتر از هر چيزي با روان شما در ارتباط باشند. سعي كنيد تا محدوديت هاي خود را تشخيص داده و براي رفع آنها تلاش كنيد.


يادگيري از ديگران

هر كسي كه مي بينيد ممكن است توانايي و قابليت هايي داشته باشد كه براي شما جديد باشند. شما مي توانيد از كساني كه زندگي خود را صرف انجام آن كار خاص كرده اند چيزهاي جديد ياد بگيريد. همچنين شما مي توانيد به نقاط قوت و تكنيك هاي ديگران نگاه كرده و چيزهاي جديدي از آنها ياد گرفته و وضعيت خود را بهبود دهيد. مهم نيست كه شما در چيزي چقدر خوب هستيد، هميشه جايي براي يادگيري وجود دارد كه مي توان آن را از ديگران آموخت.


رسيدگي به بدن

شايد شما هم به بدني با عضلات ورزيده، دو سر بازوي قوي و عضلات 6 تكه شكم علاقه مند باشيد. با اين حال، هنرهاي رزمي نيازمند هوشياري ذهني، استقامت و تغذيه صحيح مي باشد كه با استفاده از آنها مي توانيد توانايي هاي بدن خود را توسعه داده و به سطح مورد نظر برسيد.


هزينه هاي فيزيكي براي موفقيت

هر آنچه كه شما در زندگي تان مي خواهيد بايد براي رسيدن به آن هزينه اي بدهيد. هنرهاي رزمي نيز با درگيري فيزيكي قوي تر خواهند شد. ممكن است كه پس از چند روز از ورزش عضلات تان تنگ شده و يا اينكه احساس درد كنيد. ممكن است چند بار مصدوم شويد. به همان اندازه كه مايل هستيد چيزي را بدست آوريد بايد براي آن تلاش كرده و هزينه هاي مربوط به آن را بپردازيد.


تعيين ماندن

اينكه اهداف خود را تعيين و براي رسيدن به انها تلاش كنيد بسيار مهم است. راهي كه در پيش داريد هميشه آسان نيست. اما زماني كه با مشكلات مواجه هستيد بايد در برابر آنها مقاومت كردن و خود را با شرايط پيش آمده سازگار كنيد. هنرهاي رزمي مي توانند به شما ويژگي هايي بدهند كه شما را تبديل به يك رهبر خوب كنند.

هنرهاي رزمي پايه اي بزرگ براي موفقيت ارائه مي دهند. شما در باشگاه درس هاي زندگي را نيز خواهيد آموخت. آيا شما مي توانيد تغييراتي كه هنرهاي رزمي در زندگي تان ايجاد كرده اند را ببينيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۲۱ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي( بازده رزم)

فقط داشتن نظم و انضباط براي اهداف كوتاه مدت اغلب منجر به از دست دادن منافع بلند مدت نيز مي شود. اشتباه بسياري از ما اين است كه فقط به فكر منافع كوتاه مدت (ارضاي سريع) هستيم  كه اغلب منجر به درد بلند مدت خواهد شد."

 


تمرين هنرهاي رزمي باعث بهبود كيفيت زندگي، بدون توجه به سن و سطح مهارت هايتان مي شود. تمرينات ياد گرفته شده به راحتي مي توانند در خارج از باشگاه نيز تمرين و بكار گرفته شوند. داشتن تعهد دراز مدت در تمرينات هنرهاي رزمي نه تنها به آن نظم و انضباط مي دهد و سلامت جسمي را افزايش مي دهد بلكه باعث افزايش استقامت و سر سختي نيز مي شود.

 


مزاياي بهبود استقامت

بهبود استقامت و پايداري يكي از مزاياي بزرگي مي باشد كه در هنرهاي رزمي مي توانيد به آن دست پيدا كنيد. شما مي توانيد به راحتي هر روال فيزيكي سخت و بدون تنفس و خسته كننده را به راحتي انجام دهيد. افزايش فعاليت بدني از طريق هنرهاي رزمي راهي سالم براي لاغر شدن است و مي توانيد كالري هاي اضافي را بسوزانيد. همچنين مطالعات انجام شده نشان داده اند كه با افزايش فعاليت بدني عملكرد شناختي نيز بهبود مي يابد.


حالت بهبود يافته

آيا تاكنون متوجه شده ايد كه از يك تمرين سخت بدن تان بيشتر احساس راحتي كند؟ در حاليكه دستيابي به اهداف فيزيكي در طول تمرين مي تواند براي شما يك چالش باشد اما پس از انجام آن بدن تان احساس بهتري خواهد داشت. بدن شما پس از يك تمرين سخت شروع به ترشح آندروفين مي كند كه مي تواند به عنوان يك مسكن و همچنين بهبود خلق و خوي شما بكار بيايد.
تمرينات بلند مدت هنرهاي رزمي و قلبي عروقي راهي طبيعي براي مبارزه با افسردگي در زمستان بوده و به عنوان يك تقويت كننده خلق و خو بدون استفاده از مواد مخدر مفيد مي باشد.


بهبود وضعيت قلبي عروقي خود

اگر شما براي بهبود در استقامت و پايداري خود جدي هستيد انجام تمرينات قلبي و عروقي در خارج از باشگاه مي تواند كمك خوبي به شما بكند. دويدن، دوچرخه سواري و ديگر تمرينات قلبي عروقي براي شما همزمان با انجام تمرينات رزمي باعث مي شود كه در بلند مدت هم پيشرفت كنيد. شما مي توانيد سلامت قلب خود را بهبود بخشيده و تاثير مثبت آن را در ورزش و ديگر امور  زندگي مشاهده كنيد.
با توجه به نكاتي كه در اين مقاله به آن اشاره كرديم در كل مي توان گفت كه داشتن اهداف بلند مدت و پايبندي به آن ها مي تواند كمك خوبي براي شما جهت رسيدن به اهداف تان باشد. البته شما مي توانيد اهدف بلند مدت را به چند هدف كوتاه مدت تقسيم كنيد تا بتوانيد انگيزه تان را حفظ كرده و آن را از دست ندهيد.
 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۲۰ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)