رزمی(حامدرحیمی پنجکی) رزمی(حامدرحیمی پنجکی) .

رزمی(حامدرحیمی پنجکی)

حامدرحیمی پنجکی(تنفس،بینی،دهان؟)

شاید یکی از راه های مناسب در ورزش های نامبرده، انجام دم از بینی و بازدم از دهان باشد. ولی اگر بر اثر شدت تمرین و یا عدم عادت، از دهان تنفس کردید، آسمان به زمین نیامده، راحت باشید و ادامه بدید.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که هنگام تمرین از راه دهان تنفس کنیم یا بینی ؟ 

از زمان های قدیم، همواره مربیان تاکید بر تنفس از راه بینی داشته اند، ولی در واقع چقدر مهم است و اصلا تاثیری بر عملکرد ما داره یا خیر؟

واقعیت این است که حین تمرینات بدنی، تنفس از طریق بینی بنا به دلایل مختلفی بر تنفس از راه دهان ارجحیت دارد، ولی در این حد هم که اصرار به تنفس از راه بینی داشته باشیم و تنفس دهانی را ممنوع کنیم، خیر!

در رشته های ورزشی مانند شنا ، وزنه برداری ، کاراته (کاتا ) و… که تکلیف تنفس مشخص است، جایی برای بحث نیست. چون تکنیک تنفس بقدری در رشته های

مذکور مهم هست که جابجایی محل و نوع تنفس، کل عملکرد را کاهش می دهد و حتی مانع ادامه کار میشود.

اما در ورزش های همگانی، نظیر پیاده روی و دویدن های آهسته و مستمر، علاوه بر ریتم تنفس که باید با حرکت دست و پاها سینک باشد، راه و نوع تنفس در عملکرد ورزشکار می تواند موثر باشد و بهتر است از بینی تنفس انجام پذیرد.

شاید یکی از راه های مناسب در ورزش های نامبرده، انجام دم از بینی و بازدم از دهان باشد. اما اگر بر اثر شدت تمرین و یا عدم عادت، از دهان تنفس کردید، آسمان به زمین نیامده، هیچ اشکالی نخواهد داست ، پس راحت باشید و ادامه بدهید.



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۵۳ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)