رزمی(حامدرحیمی پنجکی) رزمی(حامدرحیمی پنجکی) .

رزمی(حامدرحیمی پنجکی)

حامدرحیمی پنجکی(مبارزه با ۱۰۰ نفر😑😑)

منشا مبارزات 100 نفره به کجا بر می گردد؟

می توان گفت اولین کسی که نام او برای انجام مبارزات 100 نفره ثبت شده است و او را بنیان گذار مبارزات 100 نفره می دانند " یامو اکاته سشواین " که یک شمشیرزن حرفه ای ژاپنی می باشد که در اواسط قرن 19 می زیسته. او توانست با استفاده از وسیله ای به نام "شینای" که یک نوع شمشیر از جنس چوب بامبو می باشد و در تمرینات کندو مورد استفاده قرار می گیرد  با 100 مرد شمشیر زن مبارزه کند. کسانی که با سبک کندو آشنایی داشته باشند می دانند که این رشته چقدر طاقت فرسا است.


مبارزات 200 نفره و ماساهیکو کیمورا

" ماساهیکو کیمورا" که معروف ترین جودو کار در تاریخ ژاپن است یکی از دوست های صمیمی استاد اویاما بود. سوسای اویاما در مورد او می گوید: کیمورا تنها کسی است که تاکنون دیده ام مانند من باشد و سخت تر از من به تمرین کردن مشغول باشد.
کیمورا 12 سال پشت سر هم قهرمان جودو بود و تا مدت ها پس از او نیز هیچ کس نمی توانست رکورد او را بزند. در مورد او یک ضرب المثل ژاپنی وجود دارد که می گوید" قبل از کیمورا هیچ کس و بعد از کیمورا هیچ کس".
بر اساس اسناد موجود کیمورا توانسته است که در دو روز متوالی با 200 نفر مبارزه کند و حتی یک بار هم در طی این مبارزات شکست نخورده است.


مبارزات 300 نفره و سوسای اویاما

با وجود مردان قوی که قبل از اویاما وجود داشته اند او نیز برای اثبات توانایی های خود شروع به مبارزه 300 نفره کرد که این مبارزه در 3 روز متوالی انجام شد. او نیز تمام مبارزات را با پیروزی پشت سر گذاشت و با وجود اینکه آسیب دیده بود خواست که در روز چهارم هم مبارزات ادامه داشته باشند اما کسی حاضر نشد با او مبارزه کند.
پس از آن اویاما موسسه ای جهت نظارت بر مبارزات 100 نفره که در آن زمان هر کس برای ارتقا به دانهای 4 و 5 باید انجام می داد تشکیل داد اما پس از مدتی دریافت که بیشتر افراد روحیه چنین آزمونی را ندارند. هرچند شاید فرد از نظر جسمی در شرایط ایده آل قرار داشت، اما روح سرکش ،شجاع وآزمایشگر یا در یک کلام (روح اویاما)چیزی نبود که در افراد دیگر پیدا شود. از این رو چنین مبارزاتی بصورت اختیاری برای داوطلبین مبارزات صد نفره در نظر گرفته شد. تا سال 1967 میلادی مبارزه گر می توانست به دلخواه خود مبارزات 100 نفره اش را در دوروز پیاپی انجام دهد و از آن پس سوسای تصمیم گرفت که در یک روز مبارزات به صورت اجباری اجرا گردد.


نحوه امتیاز دادن به کل مبارزات:

کسی که چنین مبارزاتی انجام می داد برای قبول شدن باید حداقل 50 درصد مبارزاتش را برنده شده باشد و در صورت ناک دادن 5 ثانیه زمان داشت تا به ادامه مبارزه مشغول باشد. با این حال در اکثر کشورها بجز ژاپن که مبارزات 100 نفره برای بیشتر افراد سنگین بود مبارزات 50 نفره متداول شد و تعیین تعداد نفرات بر عهده داوطلب بود.


چه کسانی مبارزات 100 نفره انجام داده اند؟

افراد زیادی تا به حال مبارزات 100 نفره را انجام داده اند:مثل فرانسیسکو فیلهو ،هاجیمه کازومی، شوکی ماتسویی، کنجی یاماکی،آرتور هواسنیان،تاریل نیکولوشی،و…که همه از مشاهیر و قهرمانان دنیای کیوکوشین هستند.
اولین زنی که توانست مبارزات 100 نفره را انجام دهد " ناموی مود" از کشور استرالیا بود که توانست در سال 2006 با وجود شکستگی انگشت با و صدمات وارد شده مبارزات خود را به اتمام برساند.
در تصویر زیر یک حکم انجام مبارزات 100 نفره که در سال 2009 توسط آرتور هواسنیان دریافت شد را مشاهده می کنید.

 



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۲۱ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)