رزمی(حامدرحیمی پنجکی) رزمی(حامدرحیمی پنجکی) .

رزمی(حامدرحیمی پنجکی)

حامدرحیمی پنجکی(ورزش /خانه)

 هنر رزمی آرزوی بسیاری از مردم است اما همه آنها به یک میزان به باشگاه و منابع مورد نیاز برای تمرین، به یک اندازه دسترسی ندارند.
این مقاله در مورد این مبحث است که چگونه می توان در منزل هنر رزمی تمرین کرد.

1- تحلیل کنید.به بدنتان نگاه کنید و تعدادی کتاب آناتومی را مطالعه کنید ببینید در کجای بدن تجمع عروق خونی بالاست و یا اعصاب بدن از روی همدیگر عبور کرده اند. به مفاصل نگاه کنید وببینید در چه جهتی نمی توانید انها را حرکت دهید و یا حرکت دادن آنها دردناک است.ببینید کدام قسمتهای بدن در مقابل ضربات مشت بسیار حساس هستند. نقاط حساس و یا نرم و بدون محافظ بدن را شناسایی کنید.


2- تمرین کنید. اگر می خواهید از یک مبارزه خیابانی جان سالم بدر ببرید کتاب خواندن تنها کمکتان نمی کند باید قدرت تحمل بالایی داشته باشید.باید  توانایی کنترل استرس و ضربان قلب بالا را داشته باشید.می توانید در یک کلاس آیروبیک شرکت کنید تا ماکزیمم ضربان قلبتان را بالا ببرید.سعی کنید تا سرعت عمل پا و دستانتان را بالا ببرید همیشه بیشتر از آنچیزی که فکر می کنید می توانید تمرین کنید.در بین روزهای تمرینی هم استراحت بگنجانید و مهمتر از همه غذای شالمی مصرف کنید.



3-درختی پیدا کنید. استخوانهای مشتتانتان را با پارچه ای بپوشانید تا پوست دستتان صدمه نبیند. پی در پی به درخت ضربه بزنید تا به تدریج استخوانهای دستتانتان محکم شود و در زدن ضربات واقعی و نفس گیر مشکلی برایتان پیش نیاید.



4- مطالعه کنید.حرکتهای معمولی هنر های رزمی را یاد بگیرید و هر روزه انها را تمرین کنید.مهم نیست این حرکت ها را در فیلم دیده اید یا از یک ویدیوی ورزشی نگاه کرده اید و یا در یک مجله ورزشی حرکتی را دیده اید فقط سعی کنید روزانه این حرکات را تمرین کنید و در آنها استاد شوید و سپس حرکت های جدیدتری یاد بگیرید.
 سه حرکت را انتخاب کنید و به مدت دو هفته هر روز 200 بار این حرکات را انجام دهید بعد از آن سه حرکت دیگر را انتخاب کنید.


5- سعی کنید در ذهن خود حرکات را مجسم کنید. فکر کنید که دارید به یک فرد واقعی حمله می کنید و یا رد برابر یک حمله واقعی دفاع انجام می دهید باید در ابتدا توالی حرکت ها را بتوانید به درستی انجام دهید سپس می توانید برر وی افزایش سرعت کار کنید.در صورتی که دوستی دارید که می تواند حریف تمرینی شما شود نتایج بسیار بهتر خواهند بود.



6- ساده بمانید.سعی نکنید تکنیک هایی را که در فیلم های هندی! می بینید تقلید کنید حرکات پر جنب و جوش و جهشی در یک مبارزه واقعی جایی ندارند بر وی حفظ تعادلتان زیاد تمریکز کنید و طوری تمرین کنید که اگر هنگام اجرای یک تکنیک ضربه ای دریافت کردید تعادلتان را از دست ندهید.



7- ژست ها.یک ژست مبارزه راحت را انتخاب کنید.ژست به معنی نحوه ایستادنی است که می توانید به راحتی ضربات را دفع کنید و همچنین می توانید به راحتی و با قدرت ضربه بزنید در حالی که تعادل خود را هم کامل حفظ کرده اید در هنر های رزمی ژاپنی به ژست داچی و یا نحوه ایستادن هم می گویند.نحوه ایستادن شما باید طوری باشد که با دست های مشت کرده در عین حال که از صورتتان محافظت می کنید نباید جلوی دیدتان را هم بگیرید طاویه بدن نسبت به حریف نباید 180 درجه باشد بدین معنی که یکی از شانه هایتان باید به حریف نزدیکتر باشد. حرکات شما باید در کسری از ثانیه انجام گیردو همچنین باید بتوانید گارد چپ یا راستتان را عوض کنید.



8 قدرت. همه قدرت از ماهیچه پست ران و باسن می آید با تمرین بر قدرت و سرعت این محدوده بیفزایید سرعت رد زدن ضربات بی نهایت تاثیر گذار است.



9-با مشت به پای حریف ضربه نزنید همیشه ضربات دست را با دست و ضربات پا را با پا دفع کنید  به جز زمانی که با پا به صورت وبالا تنه تان ضربه می زنند.



10- فاصله بگیرید. در یک نزاع خیابانی فاصله تعیین کننده است.دایره ای را به دور خود تجسم کنید این دایره باید دایره ای باشد به اندازه برد ضربات پا و دستتان سعی کنید اجازه ندهید مهاجمان به شما از این دایره نزدیکتر شوند این دایره قلعه ی شماست.



11- اگر قرار است حمله کنید به حریف نزدیک شوید تا زمانی که وارد دایره حریف نشده اید ضرباتان بی اثر است در فاصله بسیار نزدیک هم ضربات پای بالا بی اثر است و همچنین اگر جای خالی بدهند مم کن است شما تعادل خود را از دست بدهید یاد بگیرید که چه ضرباتی در چه فواصلی اثر گذار هستند.



12- یک تخته ماکی وارا بسازید این تخته باعث افزایش قدرت ضربات مشتتان می شود همچنین استخوانهایتان را محکم می کند.تکنیک های جدید یاد بگیرید و آنواع ضربه های ممکن را با ماکی وارا امتحان کنید فقط ضربه های ساده در یک موقعیت واقعی کارساز هستند.



13- تمرینات کششی انجام دهید بعد از هر تمرینی  هر حرکششی را به مدت 30 ثانیه انجام دهید هر قسمت بدن را با تمرین مناسب کشش دهیدحرکات کششی  توانایی ماهیچه ها را افزایش می دهند همچنین در طول زمان می توانید اهداف بالاتری را با پا بزنید.



14- 3 چیز آخری که باید بر روی آنها کار کنید:
گرفتن و کنترل حریف در خاک و همچنین قفل کردن مفاصل
دفاع در برابر سلاح سرد
چگونه از  ایجاد دعوا جلوگیری کنید.




15- قویترین رزمی کار، کسی است که هیچ وقت مجبور به مبارزه نیست.



چند نکته
همیشه آرام بمانید.اگر مهاجم تنومند است فرض نکنید  که از پس او بر نمی آیید فق ط آنچه را که یاد گرفته اید درست انجام دهید.
ذن را یاد بگیرید دانستن حرکت صحیح بدون اینکه ذهنتان ارام نباشد ارزشی ندارد
برای تمرین هنر رزمی دنبال شر نگردید باور کنید اصلا قابل پیش بینی نیست و ریسک آن بالاست.



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۲۵ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)