رزمي(حامدرحيمي پنجكي) رزمي(حامدرحيمي پنجكي) .

رزمي(حامدرحيمي پنجكي)

حامدرحيمي پنجكي (كونگ فوتوآ)

مراسم خون: چنين مراسمي به هيچ وجه در دانشكده تن و روان وجود نداشته و دشمنان كونگ فو توآ اصيل، به علت نداشتن منابع، آسمان ريسمان بافته و چنين مطالب بي‌ربط و خرافات را به توآ اصيل نسبت دادند.[۶]

 

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۲۳ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي(كونگ‌ فوتوآ)

آناتوآ به معناي تو مساوي من مساوي تو و تو مساوي من و من و تو به معناي شاهين نماي ترازوي جهان تن و روان و گوهر بودگي انسان و كشف سلسله زمان و نفوذ به مرز دانايان و آگاهي به آزادي انسان، آناتوآ با ۵۱۵ تكنيك و تركيب و عكس‌العمل‌سازي و خاصيت‌هاي هندسي و خلاف حركت بدني در مسير عالم ذرات است. آنا در زبان تركي به معناي مادر مي‌باشد و آناتوا در كونگ فو به معناي مادر (پايه) توآ مي‌باشد.

خط ۲: آتادوويرايش

تادو به معناي اسرار خلقت است؛ اسرار خلقت يا هستي است يا نبرد به تركيب نيستي است. آتادو با ۳۱۷ تكنيك و تركيب و عكس‌العمل‌سازي و خاصيت‌هاي خلاف موجي به منظور برگردان عالم ذرات و انديشه حيات است.

خط ۳: سوتوويرايش

سوتو به (به سوي تو) معناي مرز دانايي و خروج از دايره خام عقلي و انهدام ترس از زندگي است. سوتو ۸۳۲ تكنيك و عكس‌العمل است.

خط ۴: سامسامائهويرايش

سامسامائه به معناي كاوش است، به معني آدمي چيست؟ انسان چيست؟ از چيست؟ تولد و آغاز و آغاز و تولد او هستي است يا نيستي يا هستي و نيستي او يكي است. گرديدن انسان به چيست؟ آيا تصورات انسان تا به امروز اين چنين بوده‌است يا فرهنگ توآپذيري است، سامسامائه با ۵۰۱۱ تكنيك و تركيب و عكس‌العمل‌سازي با رسيدگي به تن و روان است. به لحاظ فيزيكي تأكيد اين فرم بر توسعه ضربات و دفاع‌هاي دست در توآ است. استفاده از حالات متنوع ضربات دست نشان از آشنايي و تسلّط طراّح فرم بر سيستم‌هاي گوناگون كونگ فو دارد. دوران‌ها و پيچش‌هاي متعدد چه در مسير حركت و چه در تغيير محورها زيبايي خاصي به اين فرم طولاني و پيچيده مي‌دهد. اصرار بر اجراي قرينه محورها موجب توانمندي هر دو دست در اجرا حمله و دفاع مي‌گردد. بخش مركزي سامسائه كه معمولاً به نام لانه زنبوري معروف است به تنهايي مشتمل بر تركيبات هم‌زمان دفاع و حمله در زواياي متعددي است. كسب مهارت در سامسائه علاوه بر تكرار و تمرين مستمر، نيازمند شناخت صحيح از مكانيزم ضربات دست در سيستم كونگ فو است. از ديگر نكات قابل توجه ديگر در اين فرم اختصاص بخشي مجزا و طولاني به تكنيك‌هاي دفاع شخصي است كه در واقع مهارت لازم براي درگيري‌هاي نزديك و رهايي از انواع قفل‌ها را به همراه آموزش مي‌دهد.

خط ۵: ماياناويرايش

مايانا به معناي تو و من و من و تو و تو و طبيعت مربوط به من و توست. تمركز اين خط بر توسعه قابليت‌هاي ضربات پاي همراهان مي‌باشد. تنوع ضربات همراه با تنوع استراتژي‌ها و تركيبات ضربات پا موجب شده تا مايانا را بتوان يكي از منحصربه فردترين فرم‌هاي ورزش‌هاي رزمي به‌شمار آورد. چنانچه آموزش همراه در اين مرحله به درستي و با پرهيز از شتابزدگي انجام شود، تسلط و مهارت كاملي بر ضربات پاي پيچيده و كاربردي حاصل مي‌شود.

خط ۶: كوانا و وستا ماياناويرايش

كوانا (خط شش) كوانا به معناي تضاد است به معناي صفوف نامناسب انساني، ناهنجاري‌هاي رواني، عدم آشنايي بر پزشكي عالم كيهان و ترسان از ورود به جهان تفكرآميز و فلسفه گرايي و از حركات و اسرار فيزيك انساني، عدم توجه به علوم بنياني و ناآگاهي به اساس رواني و ترسان بر اسرار مجهول يگاني و مجبور كردن انسان به درك آشكار عالم پنهاني كه اين نيرو متكي بر هفت مايگاه توآ سروده دانايي است.

وستا مايانا (خط شش) وستا مايانا به معناي انهدام اختلالات بي‌معني و نابود كردن ناهنجاري‌هاي مبارزه انسان در مرز آشكار و پنهان به درك انديشه هاست.

كوانا و وستا مايانا مجموعاً با ۸۷۶۵ تكنيك، تركيب و عكس‌العمل‌سازي مي‌باشد.

خط ۷: وايما بتو (پنجهٔ مرگ)ويرايش

وايما بتو به معني پنجه مرگ است. اين معني در كونگ فو توآ از هفت مايگاه نيايش به سازندگان انديشه‌ها و دادرسي انسان‌ها به شناخت و بررسي‌هاي زيربناها و ايجاد انسان به بينش‌ها و دانش هاست. وايما بتو با ۳۳۰۱ تكنيك، تركيب و عكس‌العمل‌سازي است. پنجهٔ مرگ ابراهيم ميرزايي، اوج خشونت انسان و فرياد و طغيان انسان بر ستمگري‌هاست.

پس از خط ۷ويرايش

خط ۸: كوگوي ما (آناتوآ پيشرفته-آناتوآ سبز سابق)ويرايش

خط ۹: ريكيما (شمشير)ويرايش

خط ۱۰: سايويرايش

۱۵ مرحلهويرايش

طبق آيين نامه فدراسيون، كونگ فو توآ در كل شامل ۱۰ خط و ۱۵ مرحله مي‌باشد.[۵]



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۲۳ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي (كونگ فوتوآ)

رنگ لباسويرايش

لباس كونگ فو، سياه رنگ مي‌باشد.

از نظر علمي رنگ سياه انرژي را در خود جذب كرده و از هدر رفتن انرژي جلوگيري مي‌كند. در كونگ فو سياهي رنگ مقدسي مي‌باشد؛ بدين منظور كه رنگ سياه در مقابل رنگ‌هاي ديگر مقاومت مي‌كند و نفوذ هر گونه رنگ در آن بي‌اثر است. از نظر علمي رنگ سياه نمي‌گذارد انرژي بدن كه در اثر سوخت و ساز توليد مي‌شود از دست برود و آن را در خود نگه مي‌دارد و از پيري زودرس و خستگي و كوفتگي عضلات جلوگيري مي‌كند.[۳]

لباس قرمزويرايش

بعد از دريافت شالبند سبز، همراه مي تواند كت قرمز را به تن كند.

لباس سفيدويرايش

بعد از دريافت شالبند مشكي و رسيدن به درجه راهدان، رنگ كت به سفيد تغيير مي كند.

پس از رتبه ۷ويرايش

پس از رتبه ۷ شالبند مشكي و رسيدن به درجه جهانبان، كت مي‌تواند دوباره به قرمز يا مشكي تغيير كند.

نكتهويرايش

۱_طبق آيين نامه، كت، فقط مشكي، قرمز و يا سفيد بوده و كت خاكي نداريم.

۲_طبق آيين نامه، شلوار در تمام مراحل مشكي بوده و شلوار خاكي، قرمز و سفيد نداريم.

 

 

 

 

 

 

 

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۲۳ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي (كونگ فوتوآ)

لباس "كونگ فو توآ" از استحكام و دوام زيادي برخوردار بوده و تأمين‌كننده ميدان حركتي دست، پا و تنه مي‌باشد.

البته لباس سياه رنگ بسيار زيبا و سهمگيني هم براي كونگ فو توآ يافت مي‌شود كه در واقع لباس رسمي اين سبك كامل از رزم است كه به آن كت مي‌گويند. پيراهن ساده و معمولي كه تمام قسمت‌هاي بدن را مي‌پوشاند و از هدر رفتن انرژي بدن جلوگيري مي‌كند، معمولاً از جنس نخ و الياف طبيعي است تا عرق بدن را جذب كند.

كمر شلوار "كونگ فو توآ" چنان طراحي شده كه از مهره‌هاي قوس كمري ستون مهره را محافظت مي‌كند (درهنگام وارد شدن نيرو و فشارهاي زياد از لغزيدن مهره‌ها به روي هم وآسيب ديده گي آن‌ها جلوگيري مي‌كند) و در قسمت مچ پا نيز شلوار كونگ‌فو، عضلات و زردپي‌ هاي مچ پا را محكم نگه مي‌دارد و از آسيب ديدگي آن‌ها جلوگيري مي‌كند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۲۲ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي (كونگ فوتوآ)

مايگاه يكمويرايش

علم فيزيولوژي (فعاليت بدني انساني). جسم پايگاه تن كه خاصيت جذب و درك آن بر اسرار هندسي و توليد انرژي و لمس امواج در آزمايشگاه عظيم بدن انسان است. فرهنگستان تن (كونگ فو توآ) متكي بر ۷۳۰۰۰ تكنيك و تركيب و عكس‌العمل‌سازي نيروهاي فيزيكي و فيزيولوژي بدن انساني بر معادلات رياضي و توان‌سازي تا مرز جنگاوري به كشت اين دنياي ناشناخته همچون راز كهكشان تا ذره‌اي پيش رفته و در درك اسرار فيزيك انساني در كاوشيم و در جهان بودها به زيباترين توان تن به ره آيين مهر بقاء به كوششيم.

مايگاه دومويرايش

انشاء پزشكي دركي بر احوال موجودات زنده و تفكري بر ارزيابي تن از طريق طب سوزني علم الاعصاب (زدن سوزن به عصب‌ها) فيزيولوژي (ماده و انرژي) خاصيت فيزيكي و شيميايي متكي بر محاسبات رياضي بر بنيان كاوشي نو و ره گرايي در بازتاب جهان ماده (خاصيت جرمي) و روانگرايي (سرعت تا بي جرمي) بر روند آموزشي و اساس دانشكده ره نمودن است.

مايگاه سومويرايش

روانشناسي تكنولوژي رهنوردان انديشه با كشفيات و فرضيات و ايجاد تحولات انسان را در امواج حيات حيران و سرنوشت و نابساماني او را فرمان داده‌اند. اين مايگاه رهنموني به عصري هيجان زده و حل مشكل حال و آينده نوجوانان، جوانان، زنان و مردان و انديشه انسان را در نهايت سرعت تصوير جسم به درك فكر نگهبان نمودن است.

مايگاه چهارمويرايش

فلسفه گرايي يا نگرش تفكرآميز و پژوهشي در وراي شك و انكارو رسيدن به فراسوي مرزي كه شكي منطقي ما را به قاطعيت راهبر شود و اين تفكريست در جهان و در لحظات بينش زمان فاصله ايست از انديشه انسان با طبيعت كيهان. اين بيان انسان را در جهان بر آگاهي زيست پنهان، يكسان در درست انديشدن و در بحر تفكر فرورفتن و ترسيم دريافت و درك را به نفس كشيدن تا به آرامش و روشن بيني در جهان رسيدن است.

مايگاه پنجمويرايش

انشاء علوم، انديشدن، استدلال و تفكر در محور علوم عالم از تولد تا تولد انديشه‌ها، از طريق دانش زمان به درك حيات رسيدن است. درمايگاه پنجم از زبان علم بر محور فيزيك، شيمي، رياضيات انديشه انسان را پروريدن و وي را به‌طور بارور به جهان اسرارآميز رهنمون كردن است.

مايگاه ششمويرايش

روح و روان، روح فرياد انديشه و در نتيجه گردهم نمايي تن و روان به ايجاد تفكر و تمركز و گونه‌اي تبديل ماده به حركت جرم و تبديل خاصيت انرژي از ماهيت به ذات و سلسله مجهولات راه پيمودن است. روح روان در نمودار انديشه انسان و انسان شاهكار جهان و انديشه جهان بيني انسان . . . . پس انسان در برترين توانايان علوم كيهان و هر انسان در زمان پس انسان به درك راز جهان و نمود بودن وي در بي پايان و اين راز دانايان به دريافت بي زمان است.

مايگاه هفتمويرايش

جهان مجهولات، فراتر از خويشتن پختگي فكر زمان در تفكري بي زمان. (فراتر از خويشتن) = به عالم پنهان و جهان معنا و به دنياي تفكرها رسيدن است. (فراتر از خويشتن) = جهان آفرينش را پوييدن و راز هستي بخش را جوييدن است. (فراتر از خويشتن) = جهان تابش امواج و رابطه آن با سلسله اعصاب و بهره‌گيري از منبع انرژي حيات و در نهايت سرعت و انديشه و خاصيت انديشه در ماده به كنكاش كردن است. (فراتر از خويشتن) = به انشاء اسرار فيزيكي تن به ره‌آورد حالات و حركات متكي بر رياضيات و روانشناسي تكنولوژي علم گرايي، فلسفه گرايي، فيزيولوژي (پزشكي) و به روح روان رسيدن است.[۲]

 

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۲۲ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي (كونگ فوتوآ)

كونگ فو توآ پس از گذراندن مراحل آزمايشي در باشگاه سرباز (پهلوي سابق) فعاليت رسمي خود را با تأسيسدانشكده انشاء تن و روان در سال ۱۳۵۲ آغاز نمود.

كونگ‌فو توآ داراي هفت مايگاه است كه به غير از مايگاه اول كه به حركات فيزيكي و فعاليت‌هاي بدني مي‌پردازد، بقيه به جنبه‌هاي علمي، عرفاني و پزشكي در خصوص تن وروان اشاره دارد اين هنر رزمي براساس برخي سبك‌هايشائولين كونگ فو، ابداع شده‌است

اصول اساسي كونگ فو توآ توسط ابراهيم ميرزايي در كتابي به عنوان كاراته و ذن و فيلمي به نام يم مي انتشار يافته‌است.

هم‌اكنون هزاران كونگ‌فو توآ كار در ايران و چندين كشور از جمله آمريكا، كانادا، هلند، تركيه، آذربايجان، سوريه،لبنان، پاكستان، افغانستان، سوئد، هندوستان، بلژيك ،آلمان،فرانسه و چين و بلغارستان فعاليت مي‌نمايند.

 

 

 

 

 


 

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۲۱ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي(كونگ‌ فوتوآ)

كونگ فو توآ پس از گذراندن مراحل آزمايشي در باشگاه سرباز (پهلوي سابق) فعاليت رسمي خود را با تأسيسدانشكده انشاء تن و روان در سال ۱۳۵۲ آغاز نمود.

كونگ‌فو توآ داراي هفت مايگاه است كه به غير از مايگاه اول كه به حركات فيزيكي و فعاليت‌هاي بدني مي‌پردازد، بقيه به جنبه‌هاي علمي، عرفاني و پزشكي در خصوص تن وروان اشاره دارد اين هنر رزمي براساس برخي سبك‌هايشائولين كونگ فو، ابداع شده‌است

اصول اساسي كونگ فو توآ توسط ابراهيم ميرزايي در كتابي به عنوان كاراته و ذن و فيلمي به نام يم مي انتشار يافته‌است.

هم‌اكنون هزاران كونگ‌فو توآ كار در ايران و چندين كشور از جمله آمريكا، كانادا، هلند، تركيه، آذربايجان، سوريه،لبنان، پاكستان، افغانستان، سوئد، هندوستان، بلژيك ،آلمان،فرانسه و چين و بلغارستان فعاليت مي‌نمايند.

 

پيشينه

 

هفت مايگاه

 

لباس
 

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۲۱ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي (كونگ فوتوآ)

كونگ فو توآ يك هنر رزمي ايراني و يكي از سبك‌هاي كونگ فو است كه بر تن و روان سالم‌تر تأكيد مي‌كند. اين ورزش توسط ابراهيم ميرزايي و با بهره‌گيري از تجربه وي در زمينه‌هاي رشته‌هاي مختلف رزمي و جنگ‌هاي چريكي، در سال۱۳۴۸ بنيان‌گذاري گرديد.

حامدرحيمي پنجكي 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۲۰ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۲۰ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۱۹ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)