رزمي(حامدرحيمي پنجكي) رزمي(حامدرحيمي پنجكي) .

رزمي(حامدرحيمي پنجكي)

حامدرحيمي پنجكي(تنفس،بيني،دهان؟)

شايد يكي از راه هاي مناسب در ورزش هاي نامبرده، انجام دم از بيني و بازدم از دهان باشد. ولي اگر بر اثر شدت تمرين و يا عدم عادت، از دهان تنفس كرديد، آسمان به زمين نيامده، راحت باشيد و ادامه بديد.

شايد براي شما هم اين سوال پيش آمده است كه هنگام تمرين از راه دهان تنفس كنيم يا بيني ؟ 

از زمان هاي قديم، همواره مربيان تاكيد بر تنفس از راه بيني داشته اند، ولي در واقع چقدر مهم است و اصلا تاثيري بر عملكرد ما داره يا خير؟

واقعيت اين است كه حين تمرينات بدني، تنفس از طريق بيني بنا به دلايل مختلفي بر تنفس از راه دهان ارجحيت دارد، ولي در اين حد هم كه اصرار به تنفس از راه بيني داشته باشيم و تنفس دهاني را ممنوع كنيم، خير!

در رشته هاي ورزشي مانند شنا ، وزنه برداري ، كاراته (كاتا ) و… كه تكليف تنفس مشخص است، جايي براي بحث نيست. چون تكنيك تنفس بقدري در رشته هاي

مذكور مهم هست كه جابجايي محل و نوع تنفس، كل عملكرد را كاهش مي دهد و حتي مانع ادامه كار ميشود.

اما در ورزش هاي همگاني، نظير پياده روي و دويدن هاي آهسته و مستمر، علاوه بر ريتم تنفس كه بايد با حركت دست و پاها سينك باشد، راه و نوع تنفس در عملكرد ورزشكار مي تواند موثر باشد و بهتر است از بيني تنفس انجام پذيرد.

شايد يكي از راه هاي مناسب در ورزش هاي نامبرده، انجام دم از بيني و بازدم از دهان باشد. اما اگر بر اثر شدت تمرين و يا عدم عادت، از دهان تنفس كرديد، آسمان به زمين نيامده، هيچ اشكالي نخواهد داست ، پس راحت باشيد و ادامه بدهيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۵۳ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي

 

* استفاده از مدرها (كه دوپينگ هم محسوب مي شود)، سونا و ننوشيدن آب براي سروزن رسيدن غير علمي است. اين روش ها عمدتاً موجب از دست رفتن آب بدن و كاهش عملكرد و احتمال بروز كرامپ و كاهش قدرت تعريق و آسيب هاي گرمايي مي شود. حتي اگر ورزشكاران آب از دست رفته را از طريق سرم هاي وريدي دريافت كنند، عملكرد از دست رفته اصلاح نخواهد شد. به علاوه، هر گونه تزريق در زمان مسابقات با قوانين مبارزه با دوپينگ مغايرت دارد.

* بهترين روش، تنظيم يك برنامه غذايي طولاني مدت زير نظر كارشناسان تغذيه است.

*محدود كردن بيش از اندازه انرژي دريافتي از طريق غذا، ممكن است دختران ورزشكار را در معرض سه گانه زن ورزشكار قرار دهد.

* در صورت بالا بودن درصد چربي بدن، استفاده از مكمل هاي چربي سوز مي تواند كمك كننده باشد. بديهي است مكمل هاي مصرفي متناسب در زمان مسابقات و زمان اردوها متفاوت خواهد بود.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۵۲ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي(خواب مغناطيسي )

براي انجام موفقيت‌آميز ديگر هيپنوتيزم بايد هفت گام زير به صورت متوالي و دقيق اجرا گردد:

  • مناظره اوليه، بهتر آماده كردن ذهن بيمار يا پرتالك 
  • انجام آزمونهاي هيپنوتيزم از تكنيك‌هاي عميق‌سازي مثل ازمون چشم 
  • كانوني كردن توجه (تمركز ذهن)
  • القاي خواب هيپنوتيزم
  • استفاده از تكنيك‌هاي عميق سازي
  • تسهيل پاسخهاي ناخوداگاه
  • تصديق خلسه، ارائه تلقينهاي بعد از هيپنوتيزم و خروج از خلسه
  • روش‌هاي مختلفي براي انجام هيپنوتيزم وجود دارد. اولين كسي كه در اين زمينه مانيه تيزم كرد مسمر بود و طرف داران آن را مسمريسم مي‌ناميدند. مسمر با تمركز و توجه و مهم‌تر از همه انتظار در بيماران آن‌ها را در خلسه قرار مي‌داد. بعد از او روانشناسان ديگر به اين كار پرداختنند ولي كاري كه مسمر مي‌كرد هيپنوتيزم نبود

    هنگام استفاده از واژهٔ مناسب خلسه دقت شود مطالب با موهومات اشتباه نشود. هرچند لفظ خلسه از لفظ trance كه از بهت و ترس احتمالاً مي‌آيد بهتر باشد؛ و خلسهٔ عرفاني و احساس خروج روح از بدن احتمالاً از هيپنوز جدا نيست. (فرزان كمالي نيا) المان براي هيپنوز چند مرحله تصور مي‌كند - وقتي فقط چشم‌ها را مي‌بينيم حالت هيپنوئيدال است بعد وارد فازهاي عميقتر مي‌شويم و يكي از فازهاي عميق هيپنوتيزم به نام سمنامبوليسم نام دارد (سمنامبول خداي خواب در يونان است) - از هيپنوز در age regration يعني بازگشت به سنين عقب‌تر (پس روي سني) و حتي چند صد سال قبل و پيشروي سني استفاده مي‌شود البته بازگشت چندصد سال به عقب لزوماً مؤيد تناسخ نيست و اين مسايل در حد تئوري است و دقيق نيست. استفاده از هيپنوز در اعتراف گرفتن از زنداني‌ها و دروغ سنجي معتبر نيست. هرچند گاهي نتايج مفيد علم و گاهي نتايج نادرست مي‌دهد. به‌طور كلي خيلي نمي‌توان به اين مطالب اعتبار كرد.

    روشهاي مختلفي براي القاي هيپنوز وجود دارد. روش تثبيت چشم - روش كياسون- روشpmr يا شل كردن پيشروندهٔ عضلاني (ميراث هيپنوز اريكسوني)- و… از هيپنوز براي كنترل درد و درمان چاقي و… استفاده مي‌شود البته هيپنوز مفيد است ولي معجره نمي‌كند. كودكان ۸ تا ۱۲ سال بهتر هيپنوز مي‌شود و در سنين بالاي ۶۵ هپينوتزيم‌پذيري كم مي‌شود. افراد از لحاظ هيپنوتيزم‌پذيري ۴ گروهند. ۷درصد كه نبايد هيپنوز شوند يا هيپنوز نمي‌شوند نظير عقب ماندگان ذهني- هفت درصد ديونيسين هستند و استعداد بالايي در هيپنوز دارند. ۲۰ درصدآپولونين بوده به سختي هيپنوز مي‌شوند؛ و درصد بالايي اديسين هستند يعني در اواسط طيف hypnotismability قرار دارند.



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۵۲ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

    حامدرحيمي پنجكي(خواب عميق)

    همچنين هيپنوتيزم اريكسوني در متد دگرهيپنوتيزم و خودهيپنوتيزم قابل اجرا است. از فوايد هيپنوتيزم مي‌توان درمان بسياري از ناراحتي‌هاي رواني را نام برد. به‌خصوص در هنگام خودهيپنوتيزم، كه شخص مي‌تواند به‌وسيلهٔ تلقين، تغييرات مثبتي را در كردار و روحيات خود پديدآورد. البته خود هيپنوتيزم داراي خطراتي هم هست؛ به اين صورت كه اگر بدون آگاهي و اطلاعات كافي و با روش‌هاي نادرست انجام پذيرد، مي‌تواند اثرات بسيار مخربي بر روي روان  انسان به دنبال داشته باشد.و بيوكينزيررا هم شامل مي شود

    همچنين هيپنوتيزم اريكسوني كه در متد ان ال پي مورد استفاده قرار مي‌گيرد نيز يكي از روش‌هاي القاء خلسه و درمان است. در سالهاي اخير استفاده از اين نوع هيپنوتيزم در بين درمانگران رواج يافته‌است. در اين روش عامل (درمانگر) با استفاده از پيام‌هاي دوپهلو و قصه درماني در جهت منحرف كردن ذهن ناخودآگاه سوژه (درمانجو) عمل مي‌كند. اين نوع هيپنوتيزم در موج ذهني آلفا (۴–۷ هرتز) اتفاق مي‌افتد. از نظر ميلتون اريكسون اين نوع هيپنوتيزم همانند كامل كردن يك مكعب روبيك بوده و همكاري بين درمانگر و سوژه را طلب مي‌كند. همچنين در مواردي مانند كمرنگ كردن خاطرات ناگوار، رفع فوبيا و وسواس كاربرد دارد

    سه فاكتور مهم در هيپنوتيزم عبارتند از تمركز فوق‌العاده فكر، انفكاك و تجزيه (جدا شدن ذهني از محيط پيرامون)، تلقين (چرا كه اساس هيپنوتيزم تلقين به نفس است).
    مي‌توان گفت هيپنوتيزم = تمركز   اعتقاد 



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۵۱ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

    حامدرحيمي پنجكي(هيپنوتيزم.تاريخچه)

    نظرات زيادي دربارهٔ اينكه چه كسي هيپنوتيزم را شروع كرد، وجود دارد. هندوهاي هند  اولين كساني بودند كه آن‌ها اين شيوه را بنيان نهادند و از آن به عنوان يك دارو براي سلامتي استفاده كردند. امروزه اين يكي از كاربردهاي اصلي هيپنوتيزم است و به روانشناسي مربوط مي‌شود. تحقيقات نشان مي‌دهد هيپنوتيزم به گذشته‌هاي دور برميگردد.

    اما پيشرفت‌هاي مهم هيپنوتيزم در سال ۱۸۴۲، هنگامي كه جيمزبريد (James Braid) شروع به بررسي بيشتر آن كرد، رخ دادند. او كه «پدر هيپنوتيزم جديد» ناميده مي‌شود اعتقاد نداشت كه خواب مغناطيسي باعث هيپنوتيزم مي‌شود و فكر مي‌كرد كه خلسه‌ها فقط يك «خواب عصبي» هستند. وي در سال ۱۸۴۳ يك كتاب دربارهٔ اين موضوع به نام «نوريپنولوژي» نوشت. برخي مسمر را پدر هيپنوز مي‌دانند. مي‌گويند راسپوتين وزير پرنفوذ دربار روسيه تزاري از اين روش در قربانيان خود استفاده مي‌كرده‌است. كشيش آبه فاريا نيز از متقدمين اين روش است. مسمر در دورهٔ اوج نظريه‌پردازي در باب مغناطيس اين پديده را ناشي از مغناطيس حيواني مي‌دانست. بعدها روش او توسط شورايي مركب از بنجامين فرانكلين و گيوتين و… مردود دانسته شد. برخي فقها مي‌گويند هيپنوتيزم اگر مستلزم امر حرامي نباشد جايز است. هيپنوتيزم را خواب واره ترجمه كرده‌اند. هيپنوز توسط ميتلون اريكسون آمريكايي و نيز المان پيشرفت زيادي كرد.



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۵۱ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

    حامدرحيمي پنجكي( هيپنوتيزم؟ روش*)

    مرحله اول ريلكس كردن: در ابتدا روي يك صندلي بنشينيد يا ترجيحاً روي تخت يا زمين دراز بكشيد. سپس چشمانتان را ببنديد و تمركزتان را روي نفس كشيدن بگذاريد. كاملاً بي‌حركت باشيد و با هر بازدم  بدنتان را شل‌تر كنيد و فكر كنيد كه بدنتان سنگين و سنگين تر مي‌شود.
    ۱- اكنون احساس كنيد كه از كف پايتان انرژي گرمي نفوذ مي‌كند اين انرژي به هرجا كه برود آن جا را سنگين و كرخت و شل مي‌كند بنابراين كف پايتان نيز سنگين و كرخت مي‌شود؛ و كم‌كم به مچ پايتان مي‌رسد و همين‌طور به ساق پا، زانو و تمام ران و كشالهٔ ران شما.
    ۲- بعد از آن كه اين انرژي تمام پاهايتان را سنگين و شل و كرخت كرد كم‌كم به درون شكم شما نفوذ مي‌كند و تمام كليه‌ها و رودهٔ شما را نيز به اين حالت دچار مي‌كند قفسهٔ سينهٔ شما را دربر مي‌گيرد و به كمر شما نيز نفوذ مي‌كند. توجه‌تان به بازدم‌هايتان باشد كه با هر بازدم بدنتان شل‌تر و كرخت تر مي‌شود.
    ۳- با هر بازدم بدنتان سنگين و شل و كرخت مي‌شود مخصوصاً پلك‌هايتان مدام سنگين و سنگين تر مي‍شود. كم‌كم انرژي به گردنتان و موي و پوست سر و صورتتان مي‌رسد بدنتان كاملاً شل، سنگين و كرخت است.

    مرحله دوم

    توجه داشته باشيد كه مرحله اول را بايد به خوبي اجرا كرده باشيد. كنون احساس كنيد كه دست راست يا چپتان (هركدام كه ترجيح مي‌دهيد) مانند بادكنك سبك شده‌است و كم‌كم به بالا مي‌رود اين را به خوبي تصور و تلقين كنيد. آن‌گاه متوجه مي‌شويد كه دستتان تكان مي‌خورد و به بالا مي‌رود. (البته ممكن است كه دست شما بالا برود و متوجه نشويد يا فكر كنيد دستتان بالا مي‌رود ولي چنين نشود يا اصلاً اتفاقي رخ ندهد يا كمي تكان بخورد كه بستگي به ميزان كيفيت هيپنوتيزم شما دارد كه با تمرين مي‌توانيد كيفيت آن را بيشتر كنيد) سپس دوباره فكر كنيد كه دست شما سنگين مي‌شود و اين موجب مي‌شود كه دستتان آرام آرام پايين آيد. تبريك مي‌گويم شما هيپنوتيزم شديد.

    مرحله سوم

    خروج از هيپنوتيزم: كنون تصور كنيد كه بدنتان آرام آرام به حالت نرمال برمي‌گردد و آرام چشمانتان را باز كنيد، دستانتان را مشت كنيد پاهايتان را باز و بسته كنيد و كمي راه برويد تا به حالت اول بازگرديد.



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۵۱ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

    حامدرحيمي پنجكي( خواب عميق)

    خودهيپنوتيزم يعني آن كه شما خودتان را هيپنوتيزم كنيد، اين كار فقط با تمركز و تفكر خود فرد صورت مي‌پذيرد. در خودهيپنوتيزمي انسان با تأثير گذاشتن در ضمير ناخودآگاه مي‌تواند اخلاق و توانايي‌هاي خويش را تغيير دهد.

    روش‌هاي متعددي در هيپنوتيزم وجود دارد كه در اصول مانند هم هستند. براي آن‌كه خود را هيپنوتيزم كنيد مراحل زير را طي كنيد. توجه داشته باشيد كه روش زير هيچ‌گونه ضرر يا خطري ندارد، سعي كنيد كه خوابتان نبرد. اين روش را در وضعيتي انجام دهيد كه نه زياد گرسنه باشيد و نه زياد شكمتان پر باشد.البته كاملاً مشخص است كه دليل اين مساله همان تمركز هوشيارانه وعدم به خواب رفتن است.



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۴۹ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

    حامدرحيمي پنجكي(هيپنوتيزم)

    هيپنوتيزم يا خوابگريشاخه‌اي از علم روانشناسي  است كه در آن به وسيلهٔ تلقين  شخص در حالت خاصي از هوشياري قرار مي‌گيرد. هيپنوتيزم يا به‌طور دقيقتر موجب تسلط ديگري بر فرد نمي‌شود بلكه ديگري با ضمير ناخودآگاه آدمي به مكالمه و القاي تلقينات مي‌پردازد. همهٔ هيپنوزها نحوي خود هيپنوتيزم است و هيپنوتيزور خارجي فقط ماماي هيپنوز از درون انسان است و آن را مي‌زاياند. همه مكاتب و عرفاً به نحوي با هيپنوز درگير بوده‌اند. ضمير ناخودآگاه تنها يك تئوريست كه توضيح حقايق روي آن سوار مي‌شود. هيپنوتيزور نمي‌تواند هرآنچه دوست داشت به سوژه تلقين كند. هيپنوتيزم يك امر خارق‌العاده نيست؛ و كارايي عجيب و غريب ندارد. اگر هم آثار غريبي داشته باشد در عدهٔ كمي دارد و خيلي قابل تكرار و تأييد نيست بنابراين از منظر علم رسمي پاره‌اي غرايب مشاهده شده در هيپنوز قابل اعتبار و برداشت كلي نيستند. (مبحث شستشوي مغزي البته در اين وادي مطرح است ولي ميزان پايداري اين كارها بايد بيشتر ارزيابي شود) هيپنوز خواب نيست. امواج مغزي در اين حالت با امواج مغزي حالت خواب در بسياري موارد فرق مي‌كند. از يك منظر هيپنوز با تلقين معمولي هم فرق دارد چرا كه مناطقي كه بر اثر تلقين تحريك مي‌شود با مناطق تحريك شده هنگام هيپنوز متفاوت است. در طي اين فرايند، شخص هيپنوتيزور قادر است هر آنچه در نظر دارد به شخص هيپنوتيزم شده القا كند زيرا در اين حالت تلقينات هيپنوتيزور به جاي حواس بدن عمل مي‌كند و ضميرناخودآگاه انسان را تحت كنترل خويش قرار مي‌دالبته هرآنچه هيپنوتيزور مي‌خواهد به هيپنوتيزم شوند تحميل و تلقين نمي‌شود. هيپنوز جبر ايجاد نمي‌كند.



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۴۹ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

    حامدرحيمي پنجكي (كونگ فو)



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۴۸ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

    حامدرحيمي پنجكي(قيچي گردن)



    برچسب: ،
    ادامه مطلب
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۴۶ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)