رزمي(حامدرحيمي پنجكي) رزمي(حامدرحيمي پنجكي) .

رزمي(حامدرحيمي پنجكي)

حامدرحيمي پنجكي/معرفي دفاع شخصي

با تكيه بر حركاتهاي ساده و عاري از خشونت و آكروباتيك و با تاكيد بر كاربرد اصولي سيستم ذهني جهت رهايي از درگيري و كنترل مهاجم بدون محدوديت سني و جسمي با تلفيقي از شيوه هاي كلاسيك رزم سامورايي و مدرن دفاع شخصي جهان آموختن اين شيوه سبب افزايش  تواناي دفاعي  به خصوص در شرايط دشوار و بالاتر از آن اقزايش ضريب اعتماد به نقس و در عين حال افزايش و قار ومتانت به منظور پزهيز ا زهرگونه پرخاشگري و حفظ آرامش مي گردد.

.

موفقعيت در اين سبك نه به سن و شرايط جسمي مرتبط است ونه به جنسيت و ميزان تحصيلات .

هنر ي است كه همه مي توانند فراگيرند و از اين فراگيري لذت ببرند و البته در زمان لازم به شكل هاي مختلف از آموخته هاي خود استفاده كننند.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۳:۰۶ توسط:رزم موضوع: حامدرحيمي پنجكي(كونگ فو توآ)** نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي/ورزش رزمي چيست؟

ورزش هاي رزمي چيست؟ ورزشهاي رزمي شامل يك سري حركات است كه با روح وجسم سرو كار دارد .

كه شامل دو قسمت نرم و سخت است.ورزشهاي سخت عبارتند از: ورزش‎هايي كه با جسم بيشتر سروكار دارند مانند:داي فو و... ورزش‎هاي نرم كه با نيروي ذهن(ذن) بيشتر كار مي كنند.او... ورزشهاي رزمي نرمذن: اين ورزش‎ها همه با ذن نسبت دارند، چه ورزش‎هاي نرم و چه ورزش‎هاي سخت. تا كنون صدها كتاب در مورد ذن نوشته شده است ولي تعداد اندك شماري از هنها به اهميت ذن در هنرهاي رزمي اشاره كردند. اين در حالي است كه هنرهاي رزمي در ظريف‎ترين شكل خود بيش از رقابت جسمي بين دو حريف،يعني وسيله‎اي براي تحميل قدرت اراده فرد بر حريف يا وارد اوردن ضربه فيزيكي بر اوست.در واقع ذن براي استاد واقعي داي فو و ديگر هنرهاي رزمي راهي براي دستيابي به ارامش روحي ورواني واستراحت مغزي وفكري و عميق‎ترين نوع اعتماد به نفس است.عميق ترين واساسي ترين هدف هنرهاي رزمي اين است كه به مثابه ابزاري براي تعالي روحي ورشدعقلاني شخص به‎كار رود. نقش ذن در هنرهاي رزمي تعريف ساده آن راغير ممكن ميسازد زيرا ذن فاقد هرگونه نظريه است ازاين رو ذن دانشي است دروني و ازدرون شخص سرچشمه مي گيردو براي ان هيچ توضيح خاصي داده نشده است.ذن در هنرهاي رزمي بر قدرت فكر و ارتقا سطح هوش فرد تاكيد ندارد بلكه تاكيد آن بر عمل شهودي است وهدف نهايي ذن آزاد سازي فرد از خشم پندارهاي باطل و هيجان‎هاي عاطفي است. ورزشهاي رزمي(سخت): به يك سري حركات ونشستهاي خاصي كه در هر ورزش وجود دارد كه بهعث امادگي بدن وتقويت نيروي درون كه در ورزش‎هاي گوناگون به نيروي درون كي وچي وهي مي گويند. اين نيرو از نقطه‎اي به نام تان تين سرچشمه مي گيرد و در تمام بدن پخش مي شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۳:۰۶ توسط:رزم موضوع: حامدرحيمي پنجكي(كونگ فو توآ)** نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي/بيوگرافي اسكات ادكينز

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۱:۴۱ توسط:رزم موضوع: حامدرحيمي پنجكي(كونگ فو توآ)** نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي/بنيانگذاران سبك هاي جودو كيوكوشين و وينگ چون)

 اوساي اوياما=كيوكوشين                           جيگارو كانو=جودو                               

 

 ايپ من=وينگ چون

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۱:۴۱ توسط:رزم موضوع: حامدرحيمي پنجكي(كونگ فو توآ)** نظرات (0)

حامدرحيمي پنجكي/تاريخچه ي جودو

 

جيگاروكانو ببنيانگذار سبك جودو وجوجيتسو

تاريخچهٔ جودو از زندگي مؤسس آن جدايي ناپذير است. پايه‌گذار اين هنر رزمي اصيل، استاد جيگورو كانو بنيان‌گذار سيستم مدرن تربيت بدني مدارس و دانشگاه‌هاي ژاپن در اواخر قرن نوزدهم (دورهٔ مِيجي)، دانشمند فرهيخته و متخصص در چندين مكتب قدرتمند و پيشروي جوجوتسو از جمله كيتو-ريو و تِنجين شين يو-ريو بود. استاد كانو نخستين فرد آسيايي بود كه به عضويت كميتهٔ بين‌المللي المپيك درآمد. جيگورو كانو در يك خانوادهٔ قديمي و ثروتمند، با سابقهٔ طولاني در توليد و فروش ساكه در ناحيهٔ ميكاگه واقع در منطقهٔ هيگاشي نادا در شهر كوبه زاده شد. پدر استاد، جيروساكو مارِشيبا كانو، پسرخواندهٔ كاهن اعظم معبد (ايزدكدهٔ) شينتوييِ هيوشي بود كه تجارت موروثي خانواده را انتخاب نكرد و در مقام يك روحاني ارشد شينتو زندگي اش را وقف امور مذهبي و آموزشي كرد. او باور عميقي به ارزش تحصيل و نيروي تعليم و تربيت داشت و از ابتدا پسر سوم خود، جيگورو را براي كسب علم و معرفت به دست اساتيد بزرگي چون چوكوئون ياماموتو و شوستسو آكيتا سپرد. استاد در سن نه سالگي مادر خود، بانو ساداكو كانو را از دست داد و همان سال پدر، خانواده را به توكيو منتقل كرد. كانوي جوان در مدارس خصوصي ثبت نام كرد و از ابتدا معلم خصوصي زبان انگليسي داشت. در سال ۱۸۷۴ براي پيشرفت در مهارتهاي زبان انگليسي و آلماني به مدرسه‌اي تحت مديريت اروپايي‌ها فرستاده شد. در آن زمان استاد كانو تنها ۱٫۴۷ متر قد و ۴۱ كيلو وزن داشت. روزي بايسي ناكاي، يكي از دوستان خانواده كه سابقاً عضو محافظين شوگون نيز بود، دربارهٔ جوجوتسو به عنوان بهترين شكل تمرين بدني صحبت مي‌كرد. پس از آن برخي از فنون جوجوتسو را براي كانوي جوان اجرا كرد و به او نشان داد كه با هنر چيرگي بر نيروها و درك لطافت و ظرافت فنون قديمي جوجوتسو چگونه يك فرد كوچك اندام نيز مي‌تواند بر حريفي تنومند و بلندقد غلبه كند. با وجود مخالفت ناكاي و حتي پدر مبني بر خطرناك و از مُد افتاده بودن نبرد تن به تن سامورايي، كانو عزم كرد كه هنر را بياموزد.

 

اين چنين بود كه چشمۀ جودو از دل صخرۀ كهنسال جوجوتسو جوشيد. استاد جيگورو كانو در سال ۱۹۳۸ هنگام بازگشت از سفر كاري خود به مصر با كشتي هيكاوا مارو، در اثر ابتلاء به ذات الريه درگذشت. او با تعريف دوبارۀ هنر رزمي از شيوه اي مخصوص براي جنگيدن و پيروز شدن به يك طريقت معنوي در زندگي و سلامتي جسم و روح براي عموم جامعه، ميراثي ابدي براي نسلهاي آينده بر جاي گذاشت.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۱:۴۰ توسط:رزم موضوع: حامدرحيمي پنجكي(كونگ فو توآ)** نظرات (0)

كيوكوشين كاراته

 

كيوكوشين يكي از سبك‌هاي كاراته غيركنترلي است. اين رشته توسط ماسوتاتسو اوياما (۱۹۹۴-۱۹۲۳) رزمي كار كره‌اي الاصل بنيان نهاده شد.[۱]

 

اين رشته از عناصر مختلفي نشأت گرفته كه شامل تجريبات اوياما و تكنيك‌هاي ديگر سبك‌هاي كاراته بوجود آمده‌است. كيوكوشين از دو لغت كيوكو (بالاترين، نهايت)، شين (حقيقت، روح) تركيب شده‌است. اين رشته در ابتدا اوياماريو و اوياما كاراته جوجيتسو نيز ناميده مي‌شد. تاكيد اين سبك روي مبارزه واقعي از راه نزديك است. در كيوكوشين براي كاستن مقاومت حريف از اصابت ضربات بطور متوالي استفاده مي‌شود.

 

اين سبك تأكيد زيادي بر روي تمرينات تنفسي و استقامتي دارد. از اين‌رو هنرجوي كيوكوشين بعد از سال ها تمرينات مكرر داراي اندامي ورزيده مي‌گردد. در سبك كيوكوشين تكيه اصلي بر حفظ سلامتي توام جسمي و روحي است، و در مبارزات كيوكوشين و اساسا در فلسفه آن پيروزي به هر قيمتي بر حريف مقابل معنايي ندارد. در فلسفه متعالي كيوكوشين هدف غائي تناوري جسم براي رسيدن به مكارم عاليه اخلاقي است و به هيچ روي خشونت در سبك كيوكوشين جايگاهي ندارد چرا كه اساسا خشونت و كيوكوشن در تقابلند نه در تعامل. كيو كوشين نه تنها خشن نيست بلكه سعي در پرورش روحيه لطافت، افتادگي، و بزرگ ‌منشي را در هنرجو دارد.

 

دوجوي مركزي اين سبك (همانند ديگر رشته‌هاي ورزشي ژاپن) هونبو نام دارد و در سال ۱۹۶۱ توسط اوياما در توكيو بنيان نهاده شد. بعد از فوت اوياما افراد زيادي مدعي رهبري سازمان فدراسيون شدند.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۱:۴۰ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

اصول انرژي در وينگ چون

- از نيروهاي خودي رها شو: كاملاً ضروري است كه فرد به منظور حركت انرژيك و واكنش به موقع در برابر حمله حريف ريلكس باشد. وقتيكه عصبي هستيد، نيروهاي خودي مثل يك ترمز عمل مي‌كنند. پس در ابتدا بايد از قيد نيروهاي خودي خلاص شويد تا بتوانيد با چالاكي حركت كنيد.

 

۲-از نيروهاي حريفت رها شو: اين اصل شبيه به اصل سوم مبارزه‌است. وقتي حريف مي‌خواهد از قدرتش براي پايان دادن به مبارزه استفاده كند، تقلا براي مقاومت كردن در برابر قدرت حريف واكنش مناسبي نيست بلكه واكنش مناسب، خنثي كردن نيروي حريف با دور كردن نيروي حريف از بدن يا دور كردن بدن از آن مي‌باشد.

 

۳-از نيروي حريف بر ضد خودش استفاده كن: از نيرويي كه حريف به شما تقديم مي‌كند، بهره بگيريد. اكر حريف شما را به طرف خودش مي‌كشد از آن نيرو به عنوان قسمتي از حمله‌تان استفاده كنيد. يا اگر حريف شما را به سمت چپ هل داد مثل يك در چرخان عمل كنيد و از آن نيرو در حمله‌اي با دست راست استفاده كنيد.

 

۴-نيروهاي خودي را اضافه كنيد: علاوه بر قرض گرفتن نيروي حريف، مي‌توانيد نيروي خودتان را به آن اضافه كنيد.

 

همان قدر كه عكس العمل‌ها در يك دفاع شخصي بيانگر پيشرفت هستند، اصول قدرتي نيز باعث پيشرفت هر چه بيشتر هستند به طوريكه يك هنرجوي وينگ چون طي ساليان تمرين همه آنها را مد نظر دارد. اولاً: تمرين فرم و تعداد زياد مشت براي يادگيري ريلكسيشن در مبارزه (به منظور ضدحمله بر مبناي حس لامسه) و زدن مشت بدون تنش. ثانياً ساعت‌هاي بيشمار تمرين چي سائو به منظور افزايش توانايي در رها كردن نيروي خودي و قرض گرفتن نيروي حريف و در آخر تمرينات قدرتي خاص WT براي افزايش هر چه بيشتر قدرت مشت و ضربات.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۱:۳۹ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

عيد نوروز و وب سايت بانك اطلاعات ورزشهاي رزمي

سلام

در عيد نوروز منتظر يك خبر ويژه از بانك اطلاعات ورزشهاي رزمي باشيد


www.Razmavar.com



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۹:۱۸ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

پيام كوتاه مشخصات سفارش و خريد

سلام

به محض اينكه از هر يك از لينكهاي زير اقدام به خريد نماييد بلافاصله يك پيام كوتاه حاوي اطلاعات خريد و شماره رهگيري به موبايل شما ارسال خواهد شد



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۹:۱۸ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

افزايش سرعت در ورزشهاي رزمي



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۹:۱۷ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)