رزمی(حامدرحیمی پنجکی) رزمی(حامدرحیمی پنجکی) .

رزمی(حامدرحیمی پنجکی)

حامدرحیمی پنجکی(کونگ‌ فوتوآ)

آناتوآ به معنای تو مساوی من مساوی تو و تو مساوی من و من و تو به معنای شاهین نمای ترازوی جهان تن و روان و گوهر بودگی انسان و کشف سلسله زمان و نفوذ به مرز دانایان و آگاهی به آزادی انسان، آناتوآ با ۵۱۵ تکنیک و ترکیب و عکس‌العمل‌سازی و خاصیت‌های هندسی و خلاف حرکت بدنی در مسیر عالم ذرات است. آنا در زبان ترکی به معنای مادر می‌باشد و آناتوا در کونگ فو به معنای مادر (پایه) توآ می‌باشد.

خط ۲: آتادوویرایش

تادو به معنای اسرار خلقت است؛ اسرار خلقت یا هستی است یا نبرد به ترکیب نیستی است. آتادو با ۳۱۷ تکنیک و ترکیب و عکس‌العمل‌سازی و خاصیت‌های خلاف موجی به منظور برگردان عالم ذرات و اندیشه حیات است.

خط ۳: سوتوویرایش

سوتو به (به سوی تو) معنای مرز دانایی و خروج از دایره خام عقلی و انهدام ترس از زندگی است. سوتو ۸۳۲ تکنیک و عکس‌العمل است.

خط ۴: سامسامائهویرایش

سامسامائه به معنای کاوش است، به معنی آدمی چیست؟ انسان چیست؟ از چیست؟ تولد و آغاز و آغاز و تولد او هستی است یا نیستی یا هستی و نیستی او یکی است. گردیدن انسان به چیست؟ آیا تصورات انسان تا به امروز این چنین بوده‌است یا فرهنگ توآپذیری است، سامسامائه با ۵۰۱۱ تکنیک و ترکیب و عکس‌العمل‌سازی با رسیدگی به تن و روان است. به لحاظ فیزیکی تأکید این فرم بر توسعه ضربات و دفاع‌های دست در توآ است. استفاده از حالات متنوع ضربات دست نشان از آشنایی و تسلّط طراّح فرم بر سیستم‌های گوناگون کونگ فو دارد. دوران‌ها و پیچش‌های متعدد چه در مسیر حرکت و چه در تغییر محورها زیبایی خاصی به این فرم طولانی و پیچیده می‌دهد. اصرار بر اجرای قرینه محورها موجب توانمندی هر دو دست در اجرا حمله و دفاع می‌گردد. بخش مرکزی سامسائه که معمولاً به نام لانه زنبوری معروف است به تنهایی مشتمل بر ترکیبات هم‌زمان دفاع و حمله در زوایای متعددی است. کسب مهارت در سامسائه علاوه بر تکرار و تمرین مستمر، نیازمند شناخت صحیح از مکانیزم ضربات دست در سیستم کونگ فو است. از دیگر نکات قابل توجه دیگر در این فرم اختصاص بخشی مجزا و طولانی به تکنیک‌های دفاع شخصی است که در واقع مهارت لازم برای درگیری‌های نزدیک و رهایی از انواع قفل‌ها را به همراه آموزش می‌دهد.

خط ۵: مایاناویرایش

مایانا به معنای تو و من و من و تو و تو و طبیعت مربوط به من و توست. تمرکز این خط بر توسعه قابلیت‌های ضربات پای همراهان می‌باشد. تنوع ضربات همراه با تنوع استراتژی‌ها و ترکیبات ضربات پا موجب شده تا مایانا را بتوان یکی از منحصربه فردترین فرم‌های ورزش‌های رزمی به‌شمار آورد. چنانچه آموزش همراه در این مرحله به درستی و با پرهیز از شتابزدگی انجام شود، تسلط و مهارت کاملی بر ضربات پای پیچیده و کاربردی حاصل می‌شود.

خط ۶: کوانا و وستا مایاناویرایش

کوانا (خط شش) کوانا به معنای تضاد است به معنای صفوف نامناسب انسانی، ناهنجاری‌های روانی، عدم آشنایی بر پزشکی عالم کیهان و ترسان از ورود به جهان تفکرآمیز و فلسفه گرایی و از حرکات و اسرار فیزیک انسانی، عدم توجه به علوم بنیانی و ناآگاهی به اساس روانی و ترسان بر اسرار مجهول یگانی و مجبور کردن انسان به درک آشکار عالم پنهانی که این نیرو متکی بر هفت مایگاه توآ سروده دانایی است.

وستا مایانا (خط شش) وستا مایانا به معنای انهدام اختلالات بی‌معنی و نابود کردن ناهنجاری‌های مبارزه انسان در مرز آشکار و پنهان به درک اندیشه هاست.

کوانا و وستا مایانا مجموعاً با ۸۷۶۵ تکنیک، ترکیب و عکس‌العمل‌سازی می‌باشد.

خط ۷: وایما بتو (پنجهٔ مرگ)ویرایش

وایما بتو به معنی پنجه مرگ است. این معنی در کونگ فو توآ از هفت مایگاه نیایش به سازندگان اندیشه‌ها و دادرسی انسان‌ها به شناخت و بررسی‌های زیربناها و ایجاد انسان به بینش‌ها و دانش هاست. وایما بتو با ۳۳۰۱ تکنیک، ترکیب و عکس‌العمل‌سازی است. پنجهٔ مرگ ابراهیم میرزایی، اوج خشونت انسان و فریاد و طغیان انسان بر ستمگری‌هاست.

پس از خط ۷ویرایش

خط ۸: کوگوی ما (آناتوآ پیشرفته-آناتوآ سبز سابق)ویرایش

خط ۹: ریکیما (شمشیر)ویرایش

خط ۱۰: سایویرایش

۱۵ مرحلهویرایش

طبق آیین نامه فدراسیون، کونگ فو توآ در کل شامل ۱۰ خط و ۱۵ مرحله می‌باشد.[۵]



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۲۳ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)