رزمي(حامدرحيمي پنجكي) رزمي(حامدرحيمي پنجكي) .

رزمي(حامدرحيمي پنجكي)

كليپ و فيلمهاي مايك زامبيديس و توني جا

سلام

دوستان زيادي در قسمت نظرات خصوصي و همچنين به وسيله ايميل از بنده درخواست كليپهاي مايك زامبيديس و توني جا را كرده اند كه البته لينكي هم كه در وبلاگ بود چون روي رپيدشير بود حذف شده

اعلام ميكنم كه در سايت بانك اطلاعات ورزشهاي رزمي كه در حال حاضر بخش هاي فيلم و عكس در حال كامل شدن هستند كليپهايي با لينك دانلود مستقيم قرار خواهند گرفت كه تا به حال در هيچ سايت فارسي زبان نبوده است .




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۹:۰۶ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

بانك اطلاعات وزرشهاي رزمي آماده اطلاع رساني

بانك اطلاعات ورزشهاي رزمي آماده خدمتگزاري
www.Razmavar.com

معرفي ورزشهاي رزمي  -  معرفي اساتيد -  فيلم رزمي  -  عكس رزمي - تالار گفتگو  - مقالات رزمي






برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۹:۰۴ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

بروس لي و استفاده از ريتم هاي موسيقي

ورزش و موسيقي ، اينكه اين دو پديده چقدر با يكديگر ارتباط دارند ،اظهرمن الشمس است، اما شما وقتي كه اين مقاله شيرين را مي خوانيد بيشتر پي به اين رابطه خواهيد برد ، حتما برايتان جالب است كه بدانيد مثلاً موسيقي دررها كردن انرژي در بدن ورزشكاران كمك مي كند؟

تا كنون بحث هاي جدي واساسي درباره موسيقي و نسبت اين هنر با ساير پديده هاي هنري و ورزشي جهان ،  توسط كارشناسان و استادان فن صورت گرفته است .

مدت ها پيش در تحقيقات به عمل آمده توسط هيأت هايي متشكل از ورزشكاران و موسيقي دانان در مغرب زمين ، نسبت بين ورزش و موسيقي مورد توجه خاص قرار گرفت و ارتباط عميق بين اين دو پديده انساني محرز شد.

پس از احرازارتباط عميق بين تاثيرات دو جانبه ورزشي و موسيقي بريكديگر، نخستين اقدامات صورت گرفت و نتايح مثبت آن ثبت و به جهانيان عرضه شد، درحال حاضر و در دوران تقويت ماشينيزم و پديده هاي الكترونيكي و كامپيوتري، همچنين توليد اتومبيلهاي سيستماتيك با آخرين امكانات رفاهي و امنيتي كه مي تواند نقش ورزش را از حوزه هاي عمومي به رشته هاي تخصصي كاهش دهد و گرايش به تن پروري و رفاه ناشي از ماشينيزم را ترويج كند، توجه متخصصين موسيقي در استفاده از اين هنر براي عموميت بخشيدن به ورزش ، كاملا صحيح و به جاست . براي تحقق اين امر به نظر مي رسد ابتدا با موسيقي و برخي اصلاحات اساسي آن با ورزش آشنا شويم  تا نقش موسيقي را در تحركات جسمي بيشتر درك كنيم . در اين راستا در بخش اول اين سلسله مقالات با ريتم آشنا مي شويم.

ريتم يكي از اركان اساسي موسيقي است. ريتم يا وزن در موسيقي از جايگاه ويژه اي برخوردار است البته ريتم در تمام هنرها و پديده ها حضور دارد. همانگونه كه موسيقي در وهله نخست از اصلي ترين عنصر يعني ريتم تشكيل شده در ورزش نيز كندي ،  تندي و تعادل در حركات ورزش حاكي از اهميت و جايگاه ريتم دراين پديده است . پس وجه مشترك ورزش و موسيقي ريتم است. در واقع هم موسيقي و هم ورزش با ريتم ارتباط تنگاتنگ دارند. تكرار يك الگوي مشخص ريتميك به طور كلي حتي اگر توسط سازهاي كوبه اي انجام شود باعث جنبش و تأثيري قوي خواهد شد .

با الهام گرفتن از حركات بدن و الهام بخشيدن به حركات آن  ، حركاتي نظير راه رفتن و حركات موزون كه ممكن است به طور تصادفي باشد شكل

مي گيرد. ريتم مي تواند در جهت دادن به حركات بدن نقش مؤثري داشته باشد كه ورزشكاران در محوريت آشنا بودن با ريتمهاي گوناگون

مي توانند از اين بخش موسيقي بهره هاي فراواني كسب كنند.


بروس لي و استفاده از ريتم هاي موسيقي

در موسيقي ريتم هاي بسيار پيچيده اي وجود دارد كه ورزشكار نيازي به استفاده ازآن ندارد اما به عنوان مثال با تحقيقي كه شخصاً برروي برخي حركات ورزشي دركاراته ، تكواندو و ساير رشته هاي رزمي انجام داده ام اين نتيجه حاصل شده است كه حتي شخصي مانند بروس لي، از اين ريتم هاي پيچيده آگاهانه يا ناآگاهانه در برخوردهاي گوناگون و شرايط مختلف استفاده كرده است . به عنوان مثال به ريتم سنگين زير توجه كنيد. به فرض در يك حركت كاراته، ورزشكار در مدت زمان پنج ثانيه دست هاي خود را از طرف شانه ها به سمت جلو مي آورد به طوري كه پس از پايان ثانيه پنجم دستها كاملاً باز و كشيده قرار مي گيرند.

همين مدت زمان را به 20 برسانيد به طوري كه در هر يك ثانيه چهارحركت صورت گيرد و براي باز شدن كامل دستها در هر ثانيه چهار حركت فني انجام دهيد. اين يك ريتم بسيار تند و در عين حال با تقسيم بندي موسيقي يك ريتم ملايم و كند نيز تلقي مي شود، ريتم فوق يك ريتم پنج ضربي است كه با تقسيمات بيست گانه هر ضرب يا كشش آن برابر با يك نت سياه در موسيقي است.

كاراته كار، ملايم ترين و تندترين حركات خود را در اين ريتم مي تواند به نمايش گذاشته و اجرا كند.

شناگران و دوندگان نيز با آشنايي با ريتم هاي گوناگون در حوزه موسيقي مي توانند سرعت حركت خود را تنظيم و تعديل كنند.

پايبند بودن به ريتم در ورزش بسيار مهم و سرنوشت ساز است. در فصل ها و بخش هاي گوناگون بعدي در اين باره مفصل و كاربردي سخن خواهيم كرد . بدن انسان داراي نيروهاي شكل پذيري است كه موسيقي به عنوان يك نيروي بيروني محرك و موثر مي تواند به نيروهاي دروني بدن انسان قوت تحريك پذيري بيشتر القا كند. از آنجا كه اساسي ترين عنصر زندگي حركت است و اين جمله به معناي مختلف آورده شده ، ما نيز در تلاش براي چگونگي كيفيت تحركات بدن در مقابل استماع موسيقي پرداخته و نحوه ارتباط يك ورزشكار حرفه اي و نيمه حرفه اي را در استفاده از اين هنر بيان خواهيم كرد.


چندي است كه بحث موسيقي درماني در جوامع مختلف مطرح گرديده است و به صورت جدي پيگيري و در مواردي داراي اثرات مثبت درماني بوده است.

نقش موسيقي نيز در ورزش در همين راستا قابل بررسي و تامل است. قبل از ورود به بحث ورزش و موسيقي ، شمايي از موسيقي درماني را براي مقدمه مي آوريم. پژوهشهاي صورت گرفته نشان مي دهد كه غده تالاموس به عنوان مهمترين غده  در مغز انسان محركهاي صوتي را به وسيله سيستم هاي عصبي دريافت و در كنار حافظه و تخيل به آنها پاسخ مي دهد . غده هيپوفيز، نيز كه از غده تالاموس فرمان دريافت مي كند به محركهاي صوتي موزون پاسخ مي دهد و موجب بروز ترشحاتي مي شود كه نتيجه آن آزاد سازي ماده آرام بخش به نام آندروفين خواهد بود.

در اين تحقيق كوتاه نقش موسيقي در درمان بيماري هاي گوناگون بسيار مهم است. نكته جالب تر اينكه به هنگام احساس ترس و اضطراب كه غدد فوق كليوي اقدام به ترشح ماده اي به نام كاتولومين مي كند كه يعني  به عبارتي ترشح مواد مزبور موجب ايجاد ترس مي شود، موسيقي باعث

مي شود كه ترشح و آزاد سازي اين ماده اضطراب زا كاهش يافته، درنتيجه ميزان ضربان قلب و فشار خون پايين آمده به حالت عادي برگردد. هر چند ورزش خود به خود موجب جذب انرژي و ذخيره آن مي شود ، اما موسيقي همچنان كه در بهبودي وضعيت بيمار نقش حساس و بزرگي را ايفا مي كند، در جذب ،  ذخيره انرژي و رها كردن انرژي در ورزشكار نيز كمك فراوان مي كند.


 تاثير سازه هاي ضربه اي در ابتداي مسابقه هاحالت هاي روحي - رواني ورزشكار قبل از بازي و مسابقات حساس قابل بررسي است . بنابراين براي ايجاد يك روحيه شاد و آماده براي رها شدن انرژي در زمان لازم، مي بايد ورزشكار به آهنگ هاي شاد اما ملايم گوش كند تا به مقداري كه لازم است انرژي خود را نگه داشته و ذخيره نمايد . موسيقي ملايم و آرام در گامهاي متوسط همراه با يك اركستراسيون و سازبندي كلاسيك دقيق و منسجم براي ورزشكار جهت آماده شدن براي يك دوره مسابقه سنگين مانند مشت زني يا دووميداني بسيارموثر و كارآمد است . استفاده از سازهاي كوبه اي و مضرابي سنگين در ابتداي هر بازي  ممكن است انرژي زيادي را به صورت غيرهدفمند از ورزشكارخارج كند و برعكس پخش و شنود اين سازها با دسي بل هاي متوسط ، دقيقاً هنگام تمرين در سالن هاي مختلف براي ايجاد هيجان جهت خروج انرژي و تغذيه مناسب براي دريافت انرژي افزون تر بسيار موثر و عقلاني است

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۹:۰۱ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

حق مالكيت دامنه ها ي رزم آور

كليه حقوق مادي و معنوي وب سايت رزم آور متعلق به آقاي عليمرداني بوده و اين دامنه ها به صورت رسمي و قانوني توسط ايشان ثبت شده و سايت ورزشهاي رزمي با دامنه هايي كه در زير ذكر شده به هزينه ايشان و مسئوليت ايشان راه اندازي شده و هيچ گونه وابستگي و همكاري با نشريه هاي هم نام ندارد و به صورت كاملا مستقل بر طبق قوانين و ضوابط فعاليتهاي سايبري اينترنتي جمهوري اسلامي ايران فعاليت ميكند .

تمامي دامنه هاي زير متعلق به گروه فرهنگي ورزشي رزم آور به سرپرستي آقاي عليمرداني است :

www.Razmavar.IR     www.Razmavar.Com   www.Razmavar.org   www.Razmavar.net

دامنه هاي فوق الذكر قريب به دو سال است كه به صورت رسمي ثبت شده و به اميد خدا به همكاري گروه متعهد و فعال رزم آور به فعاليت خود ادامه خواهند داد ضمنا لوگوي و علائم تجاري اين وب سايت تحت مراحل ثبت رسمي در بخش ثبت علائم تجاري اداره كل ثبت شركتهاي استان تهران مي باشد

تلفن تماس : 09356531484



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۹:۰۱ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

ضربه پا

براي اينكه ضربه پا همراه با سرعت، قدرت و دقت بيشتري انجام شود بايد بدن خود را با سرعت بهطور كامل حركت دهيد و اين امر نيازمند انعطافپذيري زياد و حركات كششي روزانه ميباشد.
بسياري از هنرجويان سبكهاي مختلف رزمي دچار اين اشتباه ميشوند كه كشش قسمتهاي بالائي و پائيني بدن را جداگانه انجام ميدهند و براي بهبود ضربات پاي خود اهميت قائل نميشوند. در حقيقت براي استفاده از حداكثر قدرت بايد ضربه پا را با تمام بدن وارد كنيد و اين بدان معناست كه شما بايد از تمامي اجزاء بدن استفاده نمائيد و آن را مورد حركات كششي قرار دهيد.
يك نرمش خوب مستلزم حركات چرخشي و دوراني مفاصل است. بهطور سرعتي و نرم كمر، قوزك پا، شانهها، مچ، كفل و زانوهاي خود را بچرخانيد. هنگام اجراي حركات كششي پايه قبل از تمرين، حركات پرشي و چرخشي را كه موجب كشيدگي ماهيچهها و تاندونها ميشود انجام دهيد. ديگر حركات مفيد پيش از تمرين شامل چرخاندن دستها و پاها از طريق حركات كامل كنترلي با سرعتي آهسته ميباشد. انجام ضربات دوراني و مستقيم پا به سمت جلو، پهلو، پشت و همچنين ضربات هلالي داخل و خارج پا موجب افزايش حركات شده و جريان خون را به تمام نقاط بدن هدايت ميكند.
هرگز به اين فكر نيافتيد كه ماهيچهاي را بهطور جداگانه بكشيد تمام قسمتهاي بدن شما بايد با هم كار كنند. بهعلاوه به دليل اينكه بدن نميتواند جدا از فكر و ذهن باشد شما بايد فكر و ذهن خود را آزاد و انعطافپذير نگه داريد تا بتوانيد از انعطاف بدن نيز استفاده كنيد. براي ايجاد قدرت، بدن بايد كاملاً راحت باشد و وقتي تحت فشار ذهني و فكري هستيد، بدن نميتواند راحت و آزاد باشد. در نظر داشته باشيد كه در يك مبارزه واقعي براي شما نه تنها فرصتهائي وجود دارد كه از مشت و پاهاي خود براي ضربه زدن استفاده كنيد، بلكه زانوها، آرنجها، پشت، شكم و سر شما نيز فرصتهائي را خواهند داشت. بدون داشتن بدن آماده و فكر انعطافپذير، شما اين فرصتها را از دست خواهيد داد و شما مبارزه را خواهيد باخت.
هنرمندان رزمي چيني چهار سطح قدرت را به شما ميآموزند:
(tuu ki (pushing power
▪ قدرت فشار يا هل دادن
(baofa li (explosive power
▪ قدرت انفجاري
(qun li (inch power
(tou li (penetranting power
▪ قدرت نفوذي.
اولين هدف هنرجويان افزايش قدرت انفجاري در ضربات پايه جلو، و ضربههاي دوراني پا و ضربه پا از پهلو ميباشد.
متأسفانه بسياري از مردم سالها آموزش ديدهاند و هنوز نميتوانند به حداكثر قدرت دست پيدا كنند زيرا آنها ضربات پا را به اشتباه آموزش ديدهاند. بدون اصول و قواعد صحيح هرگز پيشرفت حاصل نخواهد شد.
بنابراين ارزش دارد، آنها را بهطور صحيح دوباره فرا گيرند.
هنگام تمرين ضربه پا به جلو (front kich) از پاهاي خود هم زمان استفاده كنيد تا بهصورت حريف ضربه را وارد نمائيد. زانوي خود را تا حد امكان بالا ببريد و بدن خود را به سمت جلو بكشيد تا ضربه را وارد نموده و پاي خود را جمع كنيد. ضربه را ابتدا با پاشنه پا وارد نمائيد سپس از كف و پنجه پاي خود استفاده كنيد. هميشه در تمرين ضربه را تا حد ممكن بالا بزنيد سپس در بالاترين نقطه ضربه حداكثر قدرت و سرعت خود را به كار بنديد. هنگام ضربه زدن به هدف، كفل خود را به سمت خارج پرتاب كنيد و براي وارد آوردن ضربه از اين قسمت استفاده كنيد. هنگامي كه به سمت جلو حركت ميكنيد پاي ستون بهطور طبيعي به سمت خارج و زاويه ۴۵ درجه قرار ميگيرد و حركت ضربه كفل باعث ميشود به سمت عقب تكيه نمائيد و ستون فقرات حالت هلالي شكل بگيرد.
براي اجراي ضربه دوراني پا round house kick نسبت به هدف بهطور عمودي بايستيد. زانوي خود را تا حد امكان از پهلو بالا ببريد. بر روي پاي ستون خود بهطور ۹۰ درجه تكيه كنيد كفل را چرخانده و بهطور افقي ضربه بزنيد ضربه خود را با استفاده از ساق پا يا پاشنه پا وارد نمائيد. هنگام ضربه زدن به عقب تكيه كنيد. اما چرخش خود را بهطور عمودي بر روي هدف حفظ كنيد. بر روي ضربه خود تمركز كنيد تا در عرض نقطه هدف اصابت كند.
در اجراي گلد از پهلو بايد در برابر هدف عمودي بايستيد و زانوي خود را تا حد امكان بالا ببريد به سمت جلو يا كنار سپس پاي خود را باز كنيد و بر روي پاي ستون زاويه ۹۰ تشكيل دهيد. لگن خود را به سمت جلو هدايت كنيد و با انتهاي پاي خود به هدف ضربه بزنيد. هنگام ضربه زدن به پاي عقب تكيه كنيد اما نسبت به هدف چرخش نكنيد. بسياري از هنرجويان قدرت انفجاري خود را با انجام چرخش لگن به سمت داخل محدود ميكنند و با كشيدن زانو و پنجه پائي كه با آن ضربه ميزنيد به سمت بالا بچرخانيد.
به خاطر داشته باشيد حالتي كه در بالا شرح داديم براي موقعيتهاي بهينه بدن ميباشند. در مبارزه شما بايد از هر حالتي كه مؤثر است استفاده كنيد. براي مثال بهتر است ضربات را پائينتر بزني تا بالا. اگرچه در تمرين ضربات را بالا بزنيد خواهيد فهميد كه بدن شما براي ضربه زدن در ارتفاع در يك لحظه خاص بهترين حالت را دارد. حالتهاي پائي را كه توصيه ميكنيم در تمرين از آن استفاده كنيد. در يك مبارزه، براي هر ضربه خود را بر روي يك حالت محدود نكنيد. براي مثال در اجراي ضربه از پهلو خود را براي استفاده از تمام پا، پاشنه، كف پا و پنجه بسته به بهترين حالت مقتضي آماده كنيد.
هنگام ضربه زدن بايد از تمام بدن خود استفاده كنيد. شما بايد تمام بدن را بكشيد و با انرژي تمام در جهت ضربه آن را هدايت كنيد. تمام بدن شما بايد يك خط قدرت غيرمنقطع باشد. هرگز به ايجاد انرژي تنها با پاهاي خود فكر نكنيد. عملكرد پاها مانند محوري است كه به يك چرخ متصل است كه با قدرت وارده نه از ناحيه پاها بلكه از حركت چرخشي كمر و پاي ستون به حركت در ميآيد. بدن شما بايد مانند شلاق حركت كند:
قدرت ايجاد شده توسط پيچيدن و پاي ستون از طريق پا به حركت درآمده و در حالت انفجاري به هدف برخورد كند.
كليد پيدايش قدرت انفجاري ريلكس بودن بدن تا لحظه اصابت به هدف ميباشد. تكنيك شما به نرمي كتان قبل از اصابت و به سختي فولاد هنگام اصابت به هدف ميباشد. به خاطر داشته باشيد اصابت به هدف ارجحيت دارد به هدفگيري. زيرا تمام قدرت شما در لحظه تماس با هدف منجر ميشود و برگشت به حالت اوليه بايد نرم و كنترل شده باشد. با قدرت كوه ضربه بزنيد اما به سبكي پر به حالت اوليه برگرديد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۹:۰۰ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

پرورش عضلات بدون استفاده از وزنه

زمانيكه از پرورش اندام و تقويت ماهيچه ها سخن به ميان مي آيد، معمولاً اولين چيزي كه به ذهن مي رسد، دمبل و هالتر مي باشد، اما حقيقت اينجاست كه بدون استفاده از وزنه نيز مي توان عضله آورد. چيزي كه مهم است اين است كه فرد بداند براي عضله آوردن بايد ماهيچه هاي آن قسمتي كه قصد دارد پرورش دهد را تحريك و بر روي آنها كار كند. حال اين كار را هم با استفاده از وزنه و هم بدون استفاده از آن مي توان انجام داد. تنها تفاوتي كه وجود دارد اين است كه شما با استفاده از وزنه خيلي سريع تر ميتوانيد اين كار را انجام دهيد و در يك بازه زماني محدود مي توانيد به تدريج ميزان وزنه ها را افزايش داده و حجم دلخواه ماهيچه اي را كه در نظر داريد در نقاط مختلف بدن خود ايجاد نماييد. اما زمانيكه بخواهيد بدون كمك گرفتن از وزنه اين كار را انجام دهيد، بايد بدانيد كه پروسه كاري قدري كند تر شكل گرفته و ديرتر به نتيجه دلخواه دست پيدا ميكنيد.


ما قصد داريم تا در اين مقاله شما را با شيوه هاي پرورش اندام بدون بهره گيري از وزنه آشنا كنيم. و اما چگونه مي توانيد اين كار را انجام دهيد؟ در حقيقت راههاي بسيار زيادي وجود دارد كه شما مي توانيد با توجه به آن، اين كار را انجام دهيد. برنامه هايي وجود دارند كه با استفاده از آنها مي توانيد گروهاي اصلي عضلات خود را بدون نياز به هر گونه وزنه اي پرورش دهيد. واقعاً خيره كننده است كه بتوانيد بدون بلند كردن كيلو كيلو آهن اندام خود را به شكل دلخواه در آوريد.


زمانيكه در مورد نرمش هاي ساده با شما صحبت مي كنيم، منظور ما اين است كه درك طرز انجام دادن آنها راحت است نه اينكه نرمش به خودي خود ساده باشد. البته اين نوع نرمش ها، نرمش هاي مركب هستند بدين معنا كه در آن واحد چندين گروه از ماهيچه به كار گرفته مي شوند و با استفاده از چند تمرين مي توانيد كليه عضلات بدن خود را به كار بگيريد.


ماهيچه مهم بدن را مي توان به چند بخش تقسيم كرد: ماهيچه هاي سينه، دو سر و سه سر، جلو بازو، شانه، كول، شكم، ران، ساق.


و اين هم برنامه اي براي تمام عضلات بدن كه مي توانيد بدون استفاده از وزنه به راحتي آنها را انجام دهيد. تعداد دفعات تكرار و ست ها براي همه افرا يكسان نيستند. شما بايد بنا بر توانايي ها فردي و نتايجي كه از تمرينات خود مي خواهيد داشته باشيد، تعداد دفعات تكرار آنرا افزايش دهيد. اگر شما جزء افراد تازه وارد هستيد بهتر است از يك متخصص در زمينه تعداد ست ها كم بگيريد.


سينه


1- شنا با شيب


اين نرمش عموماً بر روي قسمت بالايي سينه كار مي كند و در وهله دوم عضلات شانه به ويژه قسمت هاي مياني و جلويي و نهايتاً عضلات سه سر تقويت مي شوند.


پاهاي خود را بر روي يك صندلي ثابت بگذاريد و دستهايتان را بر روي زمين قرار دهيد، به طوريكه بدنتان شيبي به سمت پايين داشته باشد. هر چقدر صندلي بلند تر باشد و پاهايتان بالاتر قرار بگيرند بر شدت نرمش افزوده شده و حركت سخت تر خواهد شد. در اين حركت مي بايست سينه خود را پايين بياوريد تا تقريباً به زمين نزديك شود، سپس آنرا بالا بياوريد و در مكان اوليه قرار دهيد. در تمام طول حركت كليه قسمت هاي بدن بايد صاف نگه داشته شوند. زمانيكه بدن خود را پايين مي آوريد، نفس خود را بيرون بدهيد و هنگاميكه بالا مي آييد هوا را به داخل فرو ببريد. اين حركت را براي 3 ست 10 تايي تكرار كنيد.


2- شنا ميان دو صندلي


اين تمرين بيشتر بر روي قسمت مياني و خارجي سينه كار ميكند. در وهله بعد بر روي ماهيچه هاي شانه در قسمت مياني و سه سر اثر گذار مي باشند.


پاهاي خود را بر روي يك صندلي محكم قرار دهيد. يكي از دستان خود را بر روي يكي از صندلي ها قرار داده و دست ديگر را نيز بر روي صندلي ديگر قرار دهيد. اين دو صندلي مي توانند به فاصله نزديك به 60 سانتي متر از يكديگر قرار بگيرند. صندلي ديگر كه پاهايتان را بر روي آن گذاشته ايد، بايد در فاصله ما بين دو صندلي كه دست هايتان را بر روي آن قرار داده ايد، جاي گيرد. در هر شرايط ميزان فاصله هر يك از صندلي ها بستگي به قد شخص دارد. به هر حال تمام قسمت هاي بدن شما بايد بالاي زمين و بر روي سه صندلي قرار بگيرد. سپس سينه خود را پايين بياوريد تا از ميان دو صندلي كه دست هايتان بر روي آن قرار گرفته پايين بيايد. اين تكنيك به شما كمك مي كند تا بتوانيد كشش مناسب تري را به قسمت هاي خارجي بدنتان وارد كنيد. اين حركت را در 3 ست 10 تايي تكرار كنيد.


3- شناي برگردان  ميان دو صندلي


اين حركت در درجه اول بر روي قسمت هاي پاييني و خارجي سينه تاثير مي گذارد. در وهله دوم ماهيچه هاي شانه و سه سر تقويت خواهند شد.


اين تمرين نيز شبيه به تمرين قبلي بوده اما تفاوتي كه دارد اين است كه در اين تمرين بدن شما برعكس تمرين قبلي قرار مي گيرد بطوريكه كمرتان رو به زمين قرار مي گيرد. دو دست خود را بر روي دو صندلي بگذاريد و پاهايتان را نيز بر روي يك صندلي ديگر بگذاريد. دست ها را از ناحيه آرنج خم كرده كل بدن را پايين بياوريد و هنگاميگه به زاويه 90 درجه رسيديد مجدداً آرنج را صاف كرده و بدن را به محل اوليه خود برگردانيد. هر چقدر شيب بيشتري را به سينه خود اعمال كنيد، تاثير انجام اين حركت افزايش پيدا ميكند. هر چقدر قسمت بالايي بدن خود صاف تر نگه داريد، آنوقت فشار بيشتري بر روي بازو ها قرار مي گيرند و به جاي سينه بازو تقويت ميشود.


عضلات دوسر بازو و ساعد


1- بارفيكس بسته


شما براي انجام اين حركت نياز به يك بارفيكس داريد تا بتوانيد خودتان را از آن آويزان كنيد. از يك ميله گرد در حدود 10 سانتي متر استفاده كنيد و دستهايتان را طوري قرار دهيد كه به روي خودتان باشند. كل بدن را با استفاده از دست ها به بالا بكشيد به طوريكه سرتان قدري بالاتر از ميله بارفيكس قرار بگيرد. سپس بدن خود را در موقعيت اوليه قرار داده و به جايگاه اوليه بازگرديد. اين حركت بيش از هر چيزي مي تواند بر روي عضلات دوسر بازويي كار كند. در وهله دوم عضلات ساعد نيز تقويت شده و ماهيچه هاي كمر به ويژه در قسمت پاييني نيز تحريك مي شوند. تعداد ست ها و دفعات تكرار به خودتان بستگي دارد. براي افراد تازه كار اين حرت بسيار دشوار است. شايد براي بار اول حتي انجام دادن اين حركت براي يك بار هم مشكل باشد و از پس آن برنياييد. براي راحت تر شدن حركت مي توانيد از يك صندلي استفاده كنيد و يا از كسي كمك بگيريد و بخواهيد كه شما را نگه دارد تا به انجام اين حركت عادت كنيد.


ماهيچه سه سر


1- شيب با كمك دو صندلي


اين حركات شيب دار به راحتي مي توانند عضلات سه سر را پرورش داده و تنها با كمك گرفتن از دو صندلي مي توانيد تمرينات فوق العاده اي را داشته باشيد. دو پاي خود را بر روي يك صندلي قرار دهيد و دست هايتان را نيز بر روي يك صندلي ديگر قرار دهيد. بهتر است از صندلي مربع شكل استفاده كنيد. فاصله قرار گرفتن دست ها از يكديگر بايد ما بين 30 تا 50 سانتي متر باشد. اين حركت تقريباً شبيه به شناي برعكس بوده با اين تفاوت كه در اين حركت به جاي اينكه دست هاي شما بر روي دو صندلي متقاوت قرار بگيرد بر روي يك صندلي جاي مي گيرد. اين حركت هم مانند همان حركت قبلي است با اين تفاوت كه بدن در اين حركت صاف نگه داشته مي شود تا فشار بيشتري بر روي عضلات سه سر وارد گردد. انجام اين حركت در 3 ست 8تا10 تايي پيشنهاد مي شود.


2- شناي لوزي


اين حركت تاثير شگرفي بر روي عضلات سه سر مي گذارد و به راحتي مي تواند حجم آنها را افزايش دهد. اين حركت نه تنها براي عضلات سه سر مفيد است بلكه بر روي عضلات داخلي سينه نيز تاثير مي گذارد. اين حركت شباهت هايي به پرس سينه و بارفيكس دارد. سربازاني كه عضو ارتش مي شوند بايد حتماً در انجام اين حركت تبهر داشته باشند. تنها تفاوت اين حركت با حركات قبلي طرز قرار گرفتن كف دست و بازو مي باشد. در اين حركت دست ها بايد نزديك به هم قرار بگيرند به طوريكه به وسيله دو انگشت اشاره و شست ها بتوان شكل يك لوزي را درست كرد. نكته مهمي كه در اين حركت بايد به ياد داشته باشيد كه بازوها را تا آنجايي كه مي توانيد بايد به هم نزيك كنيد تا فشار بيشتري به عضلات سه سر بازويي وارد شود. بايد توجه داشت كه اين حركت براي تازه كارها حركت ساده اي نيست. تكرار اين حركت را مي توانيد در 3 ست 8 تا 10 تايي تمرين كنيد.


نكته قابل توجه: در ابتدا زمانيكه اين حركت را انجام مي دهيد بهتر است از همان حركت ساده استفاده كنيد چراكه ممكن است بدن توانايي انجام انواع پيشرفته آنرا نداشته باشد. اما پس از اينكه بدن به انجام اين حركت عادت پيدا كرد، مي توانيد به منظور اين امر كه فشار هر چه بيشتري را به عضلات سه سر وارد آوريد از انواع پيشرفته آن بهره بگيريد. انواع پيشرفته حركت فشار بيشتري را به بازو ها وارد مي آورند. اما چگونه مي توان فشار را افزايش داد؟ به اين منظور مي توانيد يك صندلي زير پاي خود قرار بدهيد تا ارتفاع پاها بالا تر رود. هر چقدر ارتفاع پا از زمين زياد تر شود، فشار بيشتري به بازوها وارد خواهد شد. اين كار حركت را قدري شبيه به شناي شيب دار مي كند، اما بايد توجه داشته باشيد كه تفاوت آن، وضعيت قرار گرفتن دست ها از يكديگر مي باشد. به هر حال سعي كنيد كه ابتدا به انجام حركت ابتدايي عادت كنيد و زمانيكه توانستيد آرا به راحتي انجام دهيد، انواع پيشرفته تر آنرا امتحان كنيد.


شانه


بيشتر حركت هايي كه مربوط به نيم تنه بالايي بدن هستند، شانه ها را نيز در بر ميگيرند. حركاتي كه بارفيكس در آنها وجود دارد، گزينه مناسبي براي تقويت عضلات شانه به شمار مي روند به شرطي كه در زمان انجام حركات دست ها را تا آنجايي كه مي توانيد از هم دور كنيد و دست هايتان را طوري روي ميله قرار دهيد كه پشت آنها را ببينيد و انگشتانتان به سمت خارج قرار بگيرند.


كمر


1- بارفيكس


در اين حركت بايد دست ها به سمت خودتان قرار بگيرند و شما انگشتانتان را ببينيد. همانطور كه در قسمت حركات مربوط به عضلات دو سر توضيح داده شد، اين نوع حركات به راحتي مي توانند بر روي عضله هاي قسمت پاييني و پهلوي كمر و همچنين قسمت مياني آن مفيد واقع شوند.


2- شنا


اين نوع حركت را بايد به طوري انجام دهيد كه دست ها با فاصله زياد از هم قرار بگيرند. اين حركت بر روي قسمت بالاي كمر تاثير مي گذارد. در وهله دوم عضلات ساعد و پشتي شانه نيز پرورش داده مي شوند.


شكم


1- دراز نشست


اين حركت بيشتر بر روي قسمت بالاي عضلات شكم تاكيد دارد.


بر روي زمين دراز بكشيد، پاها را از زانو خم كنيد، و كف پا ها را بر روي زمين قرار بدهيد. مي توانيد دست هايتان را زير سر قرار بدهيد. كمر خود را از روي زمين بلند كنيد تا بتوانيد كششي را در ناحيه بالايي شكم خود احساس كنيد. مجدداً به حالت اوليه برگرديد. تكرار اين حركت بلامانع است. مي توانيد آنرا براي 4 ست 25تايي تكرار كنيد.


2- بالا  بردن پا


اين حركت بيشتر بر روي عضلات پاييني شكم تاثير مي گذارد. بر روي زمين دراز بكشيد. دو دست خود را در دو طرف بدن و بر روي زمين قرار دهيد. پاها را به آرامي از روي زمين بلند كنيد تا حداقل با زمين زاويه 45 درجه درست كنند. مجدداً به حالت اوليه باز گرديد. اين حركت را در 4 ست 25 تايي تكرار كنيد.


ران


1- اسكات


اين حركت تاثير فوق العاده اي بر روي ران ها دارد و بر روي عضلات 4 سر ران، همسترينگ و ماهيچه هاي پشتي پا نيز تاثير مي گذارد. اين تمرين يك حركت مركب بسيار مناسب است. بايستيد، بدن را كاملاً صاف نگه داريد، دست ها را پشت سر قرار دهيد، زانوها را با زاويه 90 درجه خم كرده و بدن را پايين بياوريد، سپس پاها را صاف كرده  به حالت اوليه بازگرديد. مي توانيد اين حركت را در 4 ست 25 تايي تكرار كنيد.


ساق پا


1- كشيدن بدن به سمت بالا


در حاليكه ايستاده ايد و بدنتان كاملاً صاف است، پاشنه هاي خود را از روي زمين بلند كرده و كل بدن را بالا بكشيد، قسمت جلويي پا به همراه انگشتان بايد همچنان بر روي زمين قرار داشته باشند. به آرامي پاشنه پا را روي زمين قرار دهيد و حركت را مجدداً تكرار كنيد. مي توانيد اين حركت را براي 4 ست 25 تايي تكرار كنيد.


همانطور كه مشاهده كرديد، براي ورزش كردن و پرورش اندام نياز به وسايل و تجهيزات آنچناني نداريد، و همچنين براي اينكه بدني عضلاني و پرورش يافته داشته باشيد حتماً لازم نيست از وزنه ها كمك بگيريد. تنها به كمك بارفيكس و صندلي مي توانيد تعداد بيشماري از حركت هاي مختلف را انجام دهيد كه مي توانند كليه ماهيچه هاي نقاط مختلف بدن را تحريك كنند. اما مطمئناً اگر قصد داريد كه حجم ماهيچه اي بدن را بيش از پيش افزايش دهيد، به هر حال دير يا زود تمرين با وزنه را نيز بايد در برنامه ورزشي خود بگنجانيد. و به خاطر داشته باشيد كه تغذيه مناسب نيز در اين ميان نقش بسزايي را ايفا مي كند.


رژيم غذايي مناسب پس از تمرينات براي افزايش حجم ماهيچه ها


پرورش اندام به عنوان يكي از سخت ترين رشته هاي ورزشي شناخته مي شود. نه تنها افرادي كه وارد اين رشته مي شوند بايد به سختي ورزش و تمرين كنند، و به همان اندازه هم استراحت كنند، بلكه نيازمند داشتن يك برنامه غذايي مفيد و مناسب نيز هستند. اين افراد حداقل بايد روزي 6 مرتبه غذا بخورند. بدن آنها به تعداد مشخصي كالري نياز دارد تا بتواند آنها را در بهترين شرايط ممكن قرار دهد.


همانطور كه مي دانيد هر ماده اي ارزش غذايي مخصوص به خودش را دارد؛ اما از مهم ترين وعده هاي غذايي كه تاثير بيشتري بر روي حجم ماهيچه اي بدن مي گذارد، غذايي است كه شما بعد از ورزش هاي خود مصرف مي كنيد. اما چرا اينچنين است؟ زماني كه به شدت تمرين مي كنيد بدن و به ويژه ماهيچه ها انرژي خود را از دست ميدهند و بافت هاي ماهيچه ها تا حدودي سست مي شوند. غذايي كه پس از تمرينات خود مصرف مي كنيد، بايد حاوي مقادير متناوبي كربوهيدارت، پروتئين و چربي باشد تا به بدن انرژي لازم را بدهد و بافت هاي ماهيچه اي را مستحكم نمايد.


همانطور كه ممكن است خيلي از شما ها بدانيد زمانيكه ماهيچه ها سست شده و مجدداً ترميم مي شوند از قدرت و توانايي بالاتري برخوردار مي شوند، و با اين روش به مرور زمان رشد كرده و حجيم تر خواهند شد. تمرين هاي نهايي هم از اهميت خاصي برخوردار مي باشند، چرا كه اگر شما آنها را انجام ندهيد، مانند اين است كه اصلاً تمرين نكرده ايد. البته اين امر فقط در صورتي صحت پيدا مي كند كه هدف اصلي شما از ورزش كردن، حجم آوردن باشد.


اما اگر مي خواهيد كه فقط تناسب اندام خود را حفظ كنيد، خوب ايرادي ندارد. لازم نيست آنقدر ها هم كه بايد و شايد در مورد مواد غذايي كه مصرف مي كنيد، دقيق باشيد، اما اين امر در مورد بدنسازها متفاوت است. پروتئين هاي با كيفيت، كربوهيدارت هاي با ساختار پيچيده و چربي هاي سالم براي بدن آنها نقش مهمي را بازي مي كنند. پروتئين بافت هاي ماهيچه اي آسيب ديده را ترميم مي كند، كربوهيدرات مانند سوخت عمل كرده و انرژي بدن را افزايش مي دهند و چربي ها هم به رشد ماهيچه كمك مي كنند.


به محض اتمام تمرينات مي توانيد از پودر پروتيئن و سفيده تخم مرغ استفاده كنيد. پس از 30 دقيقه هم بايد يك غذاي واقعي كه سرشار از پروتئين كربوهيدرات و چربي است را مصرف كنيد.


منابع سرشار از پروتئين


سينه مرغ (بدون پوست)، فيله ماهي، سينه بوقلمون، فيله ماهي قزل آلا، تن، ماهي آزاد، ساردين، پنير محلي، سفيده تخم مرغ، عدس


منابع سرشار از كربوهيدرات


جو، سيب زميني، سيب زميني شيرين، نان، ماكاروني، برنج، نخود فرنگي، بروكلي


چربي هاي سالم


روغن زيتون،  روغن كانولا، امگا -3 كه در روغن ماهي هايي قبيل ساردين، آزاد و قزل آلا يافت مي شود. همچنين در كپسول ها و قرص هاي امگا -3 هم وجود دارد.


خوب از اين به بعد پس از خاتمه تمرينات بر روي غذاهايي كه مصرف مي كنيد، دقت بيشتري داشته باشيد و بيشتر به ميزان مغذي بودن آنها دقت كنيد. البته غذاهايي را كه قبل از تمرينات خود استفاده مي كنيد نيز مفيد و مهم هستند و تاثير زيادي در نيرو دادن به بدن براي انجام تمرينات دارند. به طور كلي مي توان گفت كه در بدنسازي 60% پرورش اندام به تغذيه، 20% به نحوه تمرين كردن و 20% نيز به ميزان خواب شما بستگي دارد.اگر شما 2 تا 3 مرتبه در طول هفته تمرين كنيد اما اگر درست غذا بخوريد و پس از تمرينات نيز بدن خود را با استفاده از مواد غذايي مفيد تقويت كنيد، ما پيشرفت شما را تضمين مي كنيم. هيچ فرمول خاصي براي پرورش اندام وجود ندارد. فقط بايد همه كارها را به صورت پيوسته و مداوم انجام دهيد تا به هدف خود برسيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۵۹ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

پيلاتس

پيلاتيسژوزف در مونشن گلادباخ ، شهري كوچك در حومه دوسلدورف آلمان متولد شد. او كودكي ضعيف و مريض بود كه از بيماريهايي مانند راشيتيسم، آسم و تبهاي روماتيسمي رنج مي برد .

نام فاميلي او پيلاتو pilatu  تلفظ مي شد كه ريشه يوناني دارد . ولي بعدها پدرش آنرا به پيلاتس تغيير داد . پدرش برنده جايزه ژيميناستيك بود و مادرش يك متخصص اعصاب .

 روزي يك پزشك به ژوزف يك كتاب اوراق و قديمي در مورد اناتومي بدن داد ، به گفته خود او: من تمام اعضاي بدن را از روي كتاب ياد گرفتم. هر اندامي را كه ياد مي گرفتم حركت مي دادم . در آن زمان كودكي ساعتها در جنگل پياده روي مي كردم و حركات حيوانات را نگاه مي كردم، اينكه چطور حيوانات اندام خود را بكار مي برند و حركت مي كنند.

 

بگفته خود او وي حركات ورزشي شرق و غرب را عميقا مطالعه كرده بود . در سن 14 سالگي چنان روي اندام خود فعاليت كرده بود كه از تصوير بدن او براي نمايش آناتومي استفاده مي شد .

در زمان نوجواني و دوراني كه هنوز در آلمان بود در رشته هايي مانند بوكس ، ژيميناستيك،اسكي، و شيرجه فعاليت مي كرد.

 

در سال 1912 براي تعليمات بيشتر به انگلستان سفر كرد . در آنجا بعنوان يك بازيگر در سيرك كار مي كرد . تا سال 1914 او و گروهش در سرتاسر انگلستان برنامه اجرا كرده بودند. او و برادرش در سيرك نمايش يوناني اجرا مي كردند .

 

در سال 1914 با شروع جنگ جهاني اول او بهمراه ديگر تبعه هاي آلماني دستگير و در بازداشتگاههاي لانكستر بازداشت شدند در همان جا او به هم قطارانش آموزش كشتي و دفاع شخصي مي داد. با اين هدف كه نيروي بدني آنها از زمان ورود به بازداشتگاه بيشتر مي شود در همانجا بود كه او روش ورزشي خود را كه بعدها "كنترولوژي" ناميده شد ، طراحي كرد در همان دوران او به بازداشتگاه ديگري منتقل شد و تقريبا به عنوان پرستار با زندانيان زيادي كه داراي بيماريهاي شايع زمان جنگ و حبس بودند كار مي كرد . سپس او شروع به ساخت وسايلي كرد كه با اين افراد توانبخشي كار كند . اين وسايل از تختها و فنرهاي قديمي و ابزار خراب و كهنه بيمارستان بودند كه از آنها بعنوان وسايل و تجهيزات توانبخشي استفاده مي كرد .

در سال 1918 آنفولانزاي مرگزا و خطرناكي سراسر دنيا را فرا گرفت و ميليونها نفر را طعمه خود كرد كه فقط دهها و صدها نفر در انگلستان قربانيان اين بيماري بودند.

 

افراد ژوزف با اينكه اين بيماري در سطح بازداشتگاه بسيار شيوع پيدا كرده بود همگي جان سالم بدر بردند .

بعد از پايان جنگ ژوزف به آلمان بازگشت و در بخش دفاع شخصي ارتش هامبورگ براي پرورش نيروهاي پليس شروع به كار نمود علاوه بر اين بطور خصوصي نيز روي افراد عادي تمرين مي كرد .

او مي گفت: زماني كه به آلمان برگشتم تمامي اين دستگاهها را اختراع كردم و تا سال 1925 آنجا ماندم و با افراد مبتلا به رماتيسم كار و تمرين مي كردم .

 

من فكر كردم چرا از قدرت و نيروي زياد بدني استفاده نكنم و حركاتي را طراحي كردم كه با اجراي بسيار آهسته بطوري كه بخشهاي بسيار عميق عضلات درگير شوند و نتايج مثبتي را شاهد بودم.

در همان دوران بود كه ژوزف با رودولف فون لابن آشنا شد .

 

وي يكي از متخصصان بزرگ حركت شناسي بود .او چندين حركت ژوزف را در تمرينات و كار خود بكار برد و شماري ديگر از متخصصان بنام نيز تمرينات او را در گرم كنندهاي ورزشي خود استفاده مي كردند .

در سال 1925 از او دعوت شد تا ارتش جديد آلمان را تمرين و ورزش دهد و لي از آنجايي كه او از سيستم سياسي آلمان راضي نبود تصميم به ترك كشور نمود.

با كمك چند تن از دوستانش قادر به ترك آلمان و سفر به آمريكا شد.

در راه سفر به آمريكا با كلارا (همسر آينده اش) آشنا شد .

كلارا معلم يك مهد كودك بود و از دردهاي آرتروزي بشدت رنج مي برد ژوزف با تمرينات اختصاصي خود دردهاي كلارا را از بين برد .

 

پس از ورود به امريكا و شهر نيويورك در سال 1926 آنها در خيابان هشتم اين شهر مركز ورزشي خود را باز كردند. درست در محلي كه چنديد مركز ورزشي و بخصوص باله وجود داشت در همان جا بود كه ژوزف علم كنترلوژي را بعنوان بخش اصلي تمرينات ورزشكارانش قرار داد .

بسياري از مربيان و سر مربيان ، ورزشكاران آسيب ديده خود را جهت ترميم اندام آسيب ديده نزد او مي فرستادند .

بسياري از مربيان نيز براي افرودن تعادل و قواي بدني ، شاگردان خود را به شركت در كلاسهاي ژوزف تشويق مي كردند.

 

ژوزف پيلاتس يكي از هواداران سلامتي و ورزش بود از هرگونه آلودگي سيگار، الكل و ... اجتناب مي كرد.

بارها در سرماي زمستان اورا فقط با يك شلوار ورزشي كوتاه در حال دويدن در خيابانهاي نيويورك مي ديدند .

در ژانويه 1966 ساختمان آنها آتش گرفت . ژوزف براي نجات وسايل ورزشي به ساختمان برگشت كه ناگهان كف ساختمان زير پايش آتش گرفت و ريزش كرد و او براي مدتي طولاني از ميله اي آويزان مانده بود تا بالاخره ماموران آتشنشاني وي را نجات دادن گفته مي شود اين واقعه كمك بسيار زيادي به مرگ او در سال 1967 در سن 87 سالگي كرده است.

همسرش كلارا كه در امر مربيگري و صبر و حوصله چيزي از ژوزف كم نداشت به اداره مركز ورزشي تا 10 سال بعد و زمان مرگ خودش در سال 1977 ادامه داد .

 

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۵۹ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

انگيزه هايي براي ورزش كردن


* تغيير ايجاد كنيد.

اگر از اينكه مجبور باشيد هر روز همان كارهاي تكراري را انجام بدهيد خسته شده ايد، كمي در برنامه تان تغيير ايجاد كنيد. هيچ كس نگفته كه مجبوريد هر روز در همان مسير هميشگي پياده روي كنيد. شما به كمي تنوع فعاليت نياز داريد. با كار كردن روي گروه هاي عضلاني مختلف، بدنتان هم شاداب تر خواهد بود.

* ورزش را به نوعي ارتباط اجتماعي تبديل كنيد.

دوستاني پيدا كنيد كه علايقي شبيه به شما داشته باشند. ورزش كردن با دوستان انگيزه بسيار زيادي به شما مي دهد. اينكار باعث مي شود همديگر را به ادامه راه تشويق كنيد و تمايل كمتري به دست كشيدن از تمرينات داشته باشيد.

* با فرزندان و حتي حيوانات خانگيتان به ورزش بپردازيد.

اگر پياده روي و دويدن ورزش مورد علاقه شماست، مي توانيد اين كار را به همراه سگتان انجام دهيد يا با بچه تان به دويدن برويد. اگر آنها به اين كار علاقه مند باشند، انگيزه بسيار زيادي در شما ايجاد خواهد شد.

* واقع بين باشيد.

اهدافي براي خود تعيين كنيد كه مي دانيد كه از عهده آن برمي آييد. فعاليت هايي را انتخاب كنيد كه مي دانيد مي توانيد به خوبي انجام دهيد. اگر فكر ميكنيد كه مداوم از تمريناتتان خسته مي شويد، شايد موقع آن رسيده كه كمي تغيير در برنامه تان ايجاد كنيد.

* فعاليت هايي را پيدا كنيد كه تمرين ورزشي نباشند.

فعال بودن است كه اهميت دارد حتي اگر يك تمرين ورزشي درست و حسابي هم نباشد. مثلاً مي توانيد به جاي آسانسور از پله ها استفاده كنيد. در وقت ناهارتان به پياده روي برويد. با اينكار از فعال بودنتان احساس خوبي پيدا مي كنيد و كمي هم در برنامه هميشگيتان تنوع ايجاد مي كنيد.

* يادداشت كنيد.

داشتن يك دفتر يادداشت براي ثبت پيشرفت هايي كه در زمينه ورزش مي كنيد، به شما كمك مي كند ببينيد كه روند پيشرفتتان چگونه است و اهداف جديد براي خود تعيين كنيد. اگر فكر مي كنيد كه ساليان سال است كه همان فعاليت هاي تكراري را انجام مي دهيد، يك تغيير عمده در برنامه تان پياده كنيد و روند پيشرفتتان را ثبت كنيد.

* پاداش!

اگر ورزش كردن در نظرتان شكنجه و عذاب است، چيزي به خودتان بدهيد كه به شما انگيزه بدهد بتوانيد تمريناتتان را كامل انجام دهيد. اگر 4 روز در هفته تمرين مي كنيد، اگر از عملكرد خود راضي بوديد به خودتان جايزه بدهيد. اين جايزه مي تواند يك روز باشگاه نرفتن، خريدن يك شلوار جين نو، و ... باشد. خودتان را خوشحال كنيد چون لياقتش را داريد.

* رشته هاي ورزشي مختلف هم به حساب مي آيند.

اگر از اينكه مجبور باشيد براي ورزش كردن بيرون برويد متنفريد، مي توانيد در تيم واليبال شركت يا دانشگاه عضو شويد. تنيس ياد بگيريد يا هر رشته ورزشي ديگري كه به نظرتان جالب مي آيد. با اينكار هم از فعاليتتان لذت مي بريد و هم ورزش كرده ايد.

* موقع ورزش لباسهاي خوب بپوشيد.

اگر در لباس هاي ورزشيتان احساس خوبي پيدا مي كنيد، اين احتمال وجود دارد كه بخواهيد با آنها پز بدهيد. پس يك لباس ورزشي خوب بخريد كه وقتي تنتان مي كنيد از خودتان خوشتان  بيايد.

* حواستان را به چيز ديگري منحرف كنيد.

اگر مي خواهيد از دوچرخه ثابت يا تردميل استفاده كنيد، مي توانيد جلوي تلويزيون اينكار را بكنيد. با هدفون به موسيقي دلخواهتان گوش دهيد. چيزي پيدا كنيد كه موقع ورزش روي آن تمركز كنيد، مطمئن باشيد خيلي كمكتان مي كند.

* اگر در اول كار موفق نشديد....

شانس اينكه دوباره ورزش را از نو آغاز كنيد نامحدود است. اگر ورزش را ول كرده ايد و هفته ها از انجام آن شانه خالي مي كنيد، دوباره تلاش كنيد—وقتي تمرين روزانه تان را به پايان رسانديد، مطمئناً از اينكه دوباره ورزش را شروع كرده ايد خوشحال و راضي خواهيد بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۵۸ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

اعتقادات غلط در مورد ورزش

در اين مقاله قصد داريم اعتقادات اشتباهي كه باعث مي شود مردم ورزش نكنند و نتوانند هيكل متناسب مورد علاقه ي خود را داشته باشند را براي شما عنوان كنيم.

عقايد اشتباه زيادي در اين زمينه دور و بر شما را گرفته است كه باعث مي شود نتوانيد حقيقت را ببينيد. چند مورد از آن را در اينجا مطرح مي كنيم.

1.  وقت كافي براي ورزش كردن ندارم.

هيچكس براي ورزش كردن وقت ندارد. ما در عصر فعاليت و كُنِش زندگي ميكنيم و ديگر عصر بعد از ظهرهاي آزاد و لم دادن روي كاناپه و تماشاي تلويزيون به سر آمده است. همه سعي ميكنند تا ميتوانند كارهاي مختلف را پشت سر هم انجام  دهند يا حتي در يك زمان چند كار را با هم انجام دهند.

اما اگر خوب فكر كنيد، مي بينيد كه ورزش خود باعث افزايش زمان مي شود، چون طول عمر را بيشتر مي كند. اگر هر روز فقط 30 دقيقه از وقت خود را براي ورزش اختصاص دهيد، خواهيد توانست در سالهاي طلايي زندگيتان پر از انرژي به همه ي كارهاي خود برسيد. هيچوقت با كمبود توان و انرژي روبه رو نخواهيد شد، و قادر خواهيد بود از بروز بيماريهايي كه با بالا رفتن سن ايجاد مي شود نيز جلوگيري كنيد. ورزش و رژيم غذايي دو اصل مهم در دوران جواني است. در همان 30 دقيقه اي كه من پيشنهاد كردم، ميتوانيد مواد شيميايي مفيد را بدن ايجاد كنيد و پرانرژي و شاداب بمانيد.

2.  من چاقم، چون از بچگي متابوليسم بدنم پايين بوده است.

تحقيقات نشان داده است كه اكثر انسانها متابوليسمي متوسط دارند. اما اكثراً چون مي بينند كه خيلي راحت چاق مي شوند، تصور مي كنند كه بدنشان متابوليسم خوبي ندارد. حقيقت اين است كه اگر درست غذا بخورند و ورزش كنند، متوجه تغييراتي فوق العاده مي شوند.

البته افراد چاقي هم هستند كه متابوليسم بدنشان واقعاً پايين تر از حد متوسط است و به آساني چاق مي شوند. اما راه هاي زيادي براي كمك به اين دسته از افراد وجود دارد. البته اين افراد نبايد توقع داشته باشند كه هيكل مانكني پيدا كنند، اما مي توانند حداقل هيكلي متوسط داشته باشند.

3.  اگر ورزش كنم، هيكلم مثل بدنسازها مي شود.

مي دانم كه ممكن است دوست نداشته باشيد هيكلتان مثل هيكل ورزشكاران بدنساز به نظر برسد. اما مطمئناً دلتان هم نمي خواهد كه هيكلتان مانند هيكل برخي افراد گنده و چاق باشد. اگر من راه هايي را به شما معرفي كنم كه از طريق آن بدنسازان حرفه اي چربي بدنشان را به پايين ترين حد مي رسانند، متابوليسم بدنشان را افزايش مي دهند و به بدنهايشان شكل و فُرم مي دهند، چه؟

به علاوه، عضله بسيار متراكم تر از چربي است و فضاي كمتري مي گيرد. درواقع، ميزان مساوي ماهيچه، نصف فضاي چربي را مي گيرد. به هيچوجه تصور نكنيد كه ماهيچه آوردن بدهيكلتان ميكند، برعكس به هيكلتان فرم مي دهد و آن را زيباتر مي سازد.

4.  چون درست غذا مي خورم، لازم نيست ورزش كنم.

اصلاً درست نيست. تغذيه ي مناسب و ورزش بايد با هم همراه باشد تا نتيجه ي مطلوب حاصل شود. فكر نكنيد اگر كم غذا بخوريد، خوش هيكل مي مانيد. بايد بدانيد كه اگر كالري لازم براي بدن به آن نرسد، بدن به دو چيز پناه مي برد: يكي ماهيچه ها و يكي چربي ها. متاسفانه، براي بدن آسانتر است كه سراغ ماهيچه ها برود و آن ها را از بين ببرد. به همين خاطر است كه اكثر رژيم هاي غذايي مدت زماني طولاني به طول مي انجامد. چون مردم ميزان كالري مصرف خود را به پايين تر از حد معمول ميرسانند، بدن نيز براي جبران به ماهيچه ها پناه مي برد و متابوليسم بدن به اين طريق كاهش مي يابد. به همين خاطر معمولاً رژيم گرفتن كاري بسيار دشوار است.

اما اگر هر روز ورزش كنيد، بدنتان قبل از رجوع به ماهيچه ها صبر مي كند و با خود فكر ميكند كه براي بلند كردن وزنه ها به اين عضلات نياز دارد پس دست از آن مي كشد و به سراغ چربي ها مي رود. به همين خاطر است كه رژيم غذايي همراه با ورزش هميشه نتيجه ي مثبت مي دهد.


5.  چند وقت ورزش ميكنم، بعد دست از آن مي كشم.

حتي اگر از ابتدا به خود عادت نداده باشيد كه همراه با رژيم غذايي مناسب ورزش هم بكنيد، نگران نباشيد، هر وقت بخواهيد ميتوانيد شروع كنيد و بدنتان را عادت بدهيد. همه ي ما در طول روز كارهايي را انجام مي دهيم كه براي ما به شكل عادت درآمده است: دوش گرفتن، صبحانه خوردن، سر كار رفتن، و ....چرا نبايد ورزش را نيز جزئي از اين عادت ها درآوريم؟ چرا نبايد زماني را هرچند اندك به ورزش كردن اختصاص دهيم و اين كار را پيوسته و هر روز انجام دهيم و به هيچ وجه پشت گوش نيندازيم.

با اينكار خيلي زود تغييرات شگرفي را هم از لحاظ فيزيكي و هم روحي در خود مشاهده خواهيد كرد و بعد با خود مي گوييد كه واقعاً ارزشش را داشته است. مطمئن باشيد اين هم خيلي زود، مثل غذا خوردن، جزء عادت هايتان درمي آيد.

شما مي توانيد....

اين افكار و تصورات غلط از نظر من خيلي متداول هستند. سالهاي سال است كه با مردم سر و كار دارم و اين حرفها به گوشم خورده است. اما بهتر است بدانيد كه اين تصورات اشتباه فقط شما را از رسيدن به آن هيكل دلخواهان دور مي كند و هيچ فايده ديگري ندارند. پس از همين امروز شروع كنيد و اين تصورات را دور بريزيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۵۷ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

12 روش براي رفع كوفتگي و ريلكس ساختن عضلات

شما همين الان تمرينات ورزشي خود را به پايان رسانده ايد و در عضلات خود احساس فشار مي كنيد. به اين دليل كه به سختي تمرين كرده ايد به خود تبريك مي گوييد و به اين فكر مي كنيد كه تا چه حد مي توانيد نيرومند تر از گذشته ظاهر شويد.

اما چيزي كه فراموش كرده ايد يكي از نكات كليدي تمرين مناسب مي باشد: ريلكس كردن عضلات. شما علاوه بر اينكه نياز داريد ماهيچه هاي خود را براي رشد كردن تحريك كنيد، بلكه بايد به آنها به اندازه كافي استراحت هم بدهيد تا مجددا سالم و سر زنده بشوند.

در اين قسمت 12 روش براي آرام كردن و التيام دادن به ماهيچه ها پس از انجام تمرينات ورزشي را برايتان ذكر مي كنيم.

1- تنفس
اين تمرين را مي توانيد در زمان خنك كردن و يا در شب پيش از خواب انجام دهيد. سعي كنيد تنفس خود را كنترل كنيد، نفس هاي آرام و عميق بكشيد، مرحله دم و بازدم بايد 4 ثانيه طول بكشد. در زمان بازدم تصور كنيد كه تمام فشارها و انرژي هاي منفي از بدن شما در حال بيرون آمدن هستند. احساس كنيد كه ماهيچه هايتان در آرامش قرار گرفته اند و اگر در تخت خواب دراز كشيده ايد احساس سنگيني مي كنيد. هر بار كه نفس مي كشيد بر روي گروهي از عضلات خاص بدن خود تمركز كنيد و اين كار را براي تمام قسمت هاي بدن خود تكرار كنيد.

اين راه تنفس به شما كمك مي كند تا هشياري ذهني- بدني خود را افزايش داده و انرژي خود را صرف ارام كردن ماهيچه هايتان بكنيد.

2- كشش
اين حركات معمولا در گروه تمرينات ورزشكاران قرار ندارند و مورد بي توجهي قرار ميگيرند. حركات كششي يك از مهمترين حركات براي تسريع روند بهبودي و جلوگيري از سخت شدگي عضلات به شمار مي روند. اين حركات را بايد فورا بعد از اتمام تمرينات و در زمانيكه ماهيچه هنوز گرم هستند و انعطاف پذيري بالاتري دارند، انجام دهيد.

اين حركات را براي مدت زمان 15 تا 30 ثانيه ادامه دهيد تا كشش را كاملا در ماهيچه ها خود احساس كنيد. در اين نوع حركات نبايد درد زيادي در ماهيچه هاي خود احساس كنيد. چند حركت مناسب كششي به قرار زير مي باشد:

كشش عضلات عقب ران: در حال ايستاده و يا نشسته سعي كنيد انگشتان پاي خود را لمس كنيد.

كشش ماهيچه چهار سر: يكي از پاهاي خود را از زانو خم كنيد و كف پا را در پشت نگه داريد، به آرامي زانوي خود را به سمت عقب بچرخانيد.

كشش مورب: در حالت ايستاده پاها را به عرض شانه باز كنيد، وزن خود را بر روي يكي از پاها بدهيد و دستان خود را آزاد در دو طرف پاها قرار دهيد. اين حركت را براي هر دو پا انجام دهيد.

كشش بازو: يكي از دست ها را بر بالاي سر خود ببريد، آنرا از آرنج خم كنيد و با دست ديگر آرنج دست خم شده را گرفته و انرا به سمت عقب بكشيد.

كشش ساق پا: يك سكو و يا يك پله پيدا كنيد و پاي خود را بر روي آن قرار دهيد، به طوريكه قسمت پشتي كف پا آزاد باشد و سپس به آرامي وزن خود را بر روي همان پا بدهيد و زانوي خود را كمي خم كنيد تا احساس فشار محسوسي در در قسمت ساق پاي خود بكنيد.

كشش كمر: بر روي زمين زانو بزنيد و بازوهاي خود را تا آنجا كه ممكن است به سمت جلو باز كنيد. در حين انجام اين كار كمر خود را بچرخانيد تا تمام فشاري كه بر روي عضلات آن وارد آمده از بين برود.

با افزودن اين حركات به تمرين هاي خود، عضلات بيشتري تحت تاثير قرار مي گيرند كه اين امر باعث مي شود رشد ماهيچه در حين انجام حركات قدرتي بالاتر رود.

3- خوابيدن
چه كسي يك خواب خوب شبانه را دوست ندارد؟ نه تنها خواب خوب براي عملكرد ذهن شما واجب است بلكه براي ماهيچه ها نيز از اهميت بسيار زيادي برخوردار ميباشد. كمبود خواب نه تنها فرايند بهبودي را به تاخير مي اندازد بلكه استرس و فشار را در شما افزايش مي دهد ( كه موجب آزاد شدن هورمون كورتيزول در بدن مي شود) و باعث مي شود تا ماهيچه ها سفت و سخت شوند.

سعي كنيد هر شب 7 ساعت خواب مطلوب داشته باشيد و اگر برنامه كاريتان اجازه مي دهد بعد از ظهرها يك چرت 20 دقيقه اي هم بزنيد.

4- وارونه شدن
شايد اين يكي از راههاي غير معمول ريلكس كردن ماهيچه ها باشد، اما اگر اجازه دهيد كه كشش زمين كار خود را انجام دهد به مراتب ماهيچه هايتان احساس بهتري پيدا خواهند كرد. پس از اينكه تمريناتتان به اتمام رسيد يك ميله بارفيكس پيدا كنيد و پاهاي خود را از قسمت زانو به آن قلاب كنيد و بعد دست ها و تنها خود را به آرامي رها كنيد. براي مدت زمان چند ثانيه در اين حالت باقي بمانيد.

بر روي آزاد كردن فشار موجود در تك تك عضلات خود تمركز كنيد و بگذاريد جاذبه شما را به سمت خود بكشد. براي مدت زمان طولاني در اين حالت باقي نمانيد چراكه انباشته شدن خون بيش از حد در مغز مشكلات فراواني را به همراه دارد.

5- زمانبندي مناسب
بدون توجه به تلاشي كه براي انجام دادن تمرينات از خود نشان مي دهيد، اگر برنامه ورزشي شما به درستي طرح ريزي نشده باشد، كوفتگي در ماهيچه ها باقي مانده و عضلات بدن شما سفت و سخت خواهند شد.

زماني كه در حال برنامه ريزي هستيد، بايد حداقل يك روز در هفته را به كلي استراحت كنيد. همچنين هر گروه از ماهيچه ها بايد حداقل 48 ساعت پيش از شروع حركات دور بعد استراحت كنند. توجه بيشتري بر روي عضلات همكار مثل عضله سه سر و دو سر بازويي كنيد. اين عضلات تاثير چشمگيري بر روي تمام حركات ديگر مي گذارند به همين دليل بايد مطمئن شويد كه فشار بيش از اندازه بر روي آنها وارد نمي كنيد.

هر سه ماه يكبار نيز بايد يك هفته كامل استراحت كنيد. اين كار به بدن شما زمان كافي مي دهد تا كسالت ها و كوفتگي هاي خود را رفع كند.

6- ماساژ
زماني كه نوبت به آرامش دادن به ماهيچه ها مي رسد، ماساژ حرف هاي بسياري براي گفتن دارد. پس از يك هفته تمرين دشوار بهترين كاري كه مي توانيد در روز استراحت خود انجام دهيد، يك ماساژ كامل است. به دنبال يك ماساژور حرفه اي كه داراي مدرك و مجوز مي باشد بگرديد و از او يك سري ماساژ عمقي را تقاضا كنيد. ماساژ عمقي بافت هاي ماهيچه اي عمقي را تحت تاثير قرار مي دهد و شما با هيچ گونه حركتي حتي حركات كششي نيز نمي توانيد به انها دسترسي پيدا كنيد. در حين ماساژ، بر روي تنفسي كه در قسمت بالا به شما اموزش داديم تمركز كنيد تا هر چه بيشتر بدن شما ريلكس شود.

7- حمام، سوناي بخار و خشك
تمام موارد بالا هسته بدن شما را گرم مي كند و موجب مي شوند تا جريان خون بالا برود. اين امر سبب مي شود تا اكسيژن و مواد غذايي بيشتري به ماهيچه هاي در حال ترميم برسد.

اين كار را مي توانيد پس از انجام تمرينات و يا در بعد از ظهر همان روز انجام دهيد. مزاياي اين كار از نظر علم روانپزشكي نيز به اثبات رسيده است. اگر قسمتي از بدن شما ضرب ببيند مي بايست بلافاصله آنرا با يخ كمپرس كنيد. اين امر موجب مي شود كه تورم و التهاب آن كمتر شود.

در حدود 10 تا 15 دقيقه در حمام و يا سونا بمانيد. بايد به اندازه كافي احساس راحتي كنيد اما نه آنقدر كه احساس بي حالي به شما دست بدهد. اگر دوست داشته باشيد مي توانيد در حين اين زمان به انجام حركات كششي نيز بپردازيد چرا كه عضلات شما به اندازه كافي گرم بوده و بسيار انعطاف پذير مي باشند.

8- مديتيشن
مديتيشن نه تنها براي از بين بردن استرس مناسب است بلكه براي از بين بردن كوفتگي عضلات نيز كاربرد دارند. بايد اين كار را پيش از رفتن به خواب انجام دهيد. با انجام مديتيشن شما بر روي انرژي ذهني خود تمركز مي كنيد و بدن خود را براي استراحت آماده مي سازيد. يك مكان نسبتا تاريك و آرام پيدا كنيد. هم مي توانيد چهار زانو بنشينيد و هم مي توانيد به صورت تاق باز داراز بكشيد، سپس ذهن خود را بر روي نفس هايتان متمركز كنيد.

ذهن خود را تا آنجا كه مي توانيد آرام كنيد و از تمام افكار آنرا رها سازيد. زماني كه ذهنتان از همه چيز پاك شد، ماهيچه هايتان را مجسم سازيد كه در حال آرامش و استراحت هستند و تمام انرژي آنها تخليه مي شود. اين كار را به تمام قسمت هاي بدن خود تعميم دهيد و سپس چند نفس عميق بكشيد و به آرامي از جا بلند شويد. بعد از انجام اين كار شما هم به آرامش ذهني دست پيدا مي كنيد و هم به آرامش بدني.

9- چاي سبز
اين روش بسيار ساده است و شما مي توانيد آنرا به راحتي به رژيم غذايي روزانه خود اضافه كنيد. چاي سبز داراي آنتي اكسيدان هايي مي باشد كه راديكال هاي آزادي كه براي بدن مضر مي باشند را از بين مي برد. هر چه فشار كمتري به ماهيچه وارد شود، زمان كوتاهتري براي بهبودي و التيام لازم است و شما خيلي سريع تر مي توانيد وزنه هاي سنگين تر را بلند كنيد.

براي اينكه بتوانيد هر چه بيشتر از مزاياي اين نوشيدني گياهي بهرمند شويد روزي 2 فنجان از آنرا بنوشيد.

10- طب سوزني
اين طب باستاني كه منصوب به چيني ها مي باشد نه تنها مي تواند بسياري از بيماري هاي لاعلاج را مداوا كند بلكه در رفع كوفتگي و سختي ماهيچه ها نيز مفيد مي باشد. يك متخصص طب سوزني تمام نقاط فشار بر روي بدن را مي شناسد و قسمت هايي را كه باعث ريلكس كردن بدن مي باشند را تحت عمل قرار مي دهد. شما هر زمان كه در بدن خود احساس كوفتگي و فشار بيش از اندازه كرديد مي توانيد به اين روش درمان روي بياوريد. البته بايد توجه داشته باشيد كه خودتان را به دست يك متخصص مجاز بسپاريد تا مراحل درمان با اطمينان كامل و به درستي انجام پذيرد.

11- حركات سبك
پس از اينكه تمرين سنگيني داشتيد، انجام چند حركت سبك و كم فشار، راه بسيار مناسبي براي آرام كردن و رفع گرفتگي عضلات شما مي باشد. با انجام اين كار گردش خون در رگ ها افزايش پيدا كرده و از كرخت شدن ماهيچه هاي نقاط مختلف بدن جلوگيري مي شود.

سعي كنيد بر روي تردميل راه برويد و يا از دوچرخه استفاده كنيد. اين كار را مي بايست براي مدت زمان 10 تا 15 دقيقه پس از اتمام تمرينات خود انجام دهيد. به خاطر داشته باشيد كه در حين انجام اين حركات نبايد هيچ گونه فشاري بر روي بدن شما وارد شود، چراكه اساسا دليل انجام اين حركات صرفا آزاد كردن و آرام كردن عضلات است.

12- منيزيم
يكي ديگر از موادي كه هم مي تواند حساسيت سلول هاي عصبي را افزايش دهد و هم در آرام كردن عضلات كمك مي كند، منيزيم مي باشد. منيزيم را هم مي توانيد از طريق مكمل ها به بدن خود برسانيد و هم از منيزيم موجود در مواد غذايي استفاده كنيد.  مثل: برنج، اسفناج، بادام و بادام زميني. ميزان مصرف روزانه آن در حدود 400 تا 420 گرم مي باشد.


ماهيچه هاي خود را ريلكس كنيد
دفعه بعدي كه يك سري ورزش هاي سنگين انجام داديد، حتما بايد پس از آن عضلات خود را آرام كنيد. با انجام دادن راههايي كه در بالا به شما معرفي كرديم به صورت روزانه شما به مطلوب ترين ميزان آرامش دست پيدا كرده و عضلاتتان به سرعت التيام پيدا مي كنند و بهرين نتيجه را از ورزش كردن خواهيد گرفت.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۵۷ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)