رزمي(حامدرحيمي پنجكي) رزمي(حامدرحيمي پنجكي) .

رزمي(حامدرحيمي پنجكي)

ورزشكار عريض !!



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۳۳ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

عوامل موفقيت در يك مبارزه رزمي

اصولاً در پيروزي يك نبرد رزمي عوامل بسياري دخالت دارند، اما چند عامل هستند كه از عوامل ديگر بسيار مهمترند كه در پي مي آيد:

۱-ريلكس بدن: «ريلكس» واژه اي است انگليسي و بمعناي شُل كردن بدن. رزمي كاري كه بتواند به طرز صحيحي بدنش را ريلكس و شُل كند به راحتي قادر است پارازيت‌ها و افكار منفي ذهن خود را كنترل نمايد و فكرش را آرام سازد. به عبارتي «وقتي كه بدن آرام شود، ذهن نيز آرام مي شود».زماني كه ذهن آرام شد، فرد مي تواند از تمام تكنيكها و فنون رزمي خود، در مبارزه حداكثر استفاده را ببرد. بعلاوه وقتي كه بدن ريلكس و آرام باشد، انرژي جسمي و روحي اضافي به هدر نرفته و رزمي كار بنيه و قدرت بيشتري براي مبارزه و اجراي فنون خواهد داشت. يك رزمي كار مي تواند تكنيك شل كردن بدن را به 2 طريق انجام دهد:

الف-ريلكس ثابت:اين شيوه به صورت نشسته و يا اغلب، دراز كش انجام مي شود و شخص بوسيله القاء حس سنگيني به خود، نقاط بدنش را شل كرده و به آرامش مي رسد.

ب-ريلكس متحرك:پس از اينكه تكنيك ثابت آموخته شد، شخص مي تواند ريلكس متحرك كه بسيار موثرتر است را تمرين كند. ريلكس متحرك شامل حركات نرم«تايچي»و «چي كونگ»است. اين حركات بعلت آنكه نرم، آهسته، روان و با هماهنگي تنفس انجام مي شوند، عضلات رزمي كار را در حركت، ريلكس كرده به وي آرامش روحي فوق العاده اي مي بخشد. و بخاطر آنكه از طريق اين حركات، كارآيي هنرجوي رزمي بسيار بالا مي رود، امروزه اكثر رشته هاي رزمي در جهان حركات نرم «تايچي» و «چي كونگ» را بعنوان مكمل سبك رزمي خود تمرين مي كنند.

۲-تقويت فنون دفاعي: متاسفانه اكثر سبكهاي رزمي، بر روي تكنيكهاي تهاجمي تاكيد بسيار مي ورزندو به تكنيكهاي دفاعي، توجه لازم را ندارند. فنون دفاعي بعلت آنكه شما را در برابر ضربات حريف كه گاه ممكن است منجر به نقص عضو و حتي مرگ شود، محافظت مي كند در مبارزه بسيار مهمتر هستند تا فنون تهاجمي. شما مي توانيد تحت نظر يك استاد در عرض حداقل 6 ماه مبارزي تهاجمي شويد، ولي اگر بخواهيد بصورت مبارزي تدافعي كه بتواند ضربات سريع و غافلگيرانه حريف را مهار كند در آئيد، احتياج به سالها تمرين زير نظر يك استاد با تجربه داريد. عدم دفاع سريع و اصولي ضربات، در مبارزات قهرمانان مشهور سبكهاي كلاسيك نيز مشاهده مي شود. سبك «وينگ چون» كونگ فو يكي از سبكهاي دفاعي معروف در دنياست كه تكنيكهاي دفاعي موثري دارد. وقتي كه شما در اثر تمرين، مهارتهاي دفاعي نان را افزايش دهيد، فنون تهاجمي تان خود به خود پيشرفت مي كند. ولي اگر بخواهيد بيشتر بر روي تكنيكهاي حمله اي تاكيد ورزيد، فنون دفاعي تان بطور اصولي تقويت نمي شود.

۳-محكم كردن بدن: حساسيت زدايي جسمي نسبت به ضربه يكي از اصول بسيار مهم در هنرهاي رزمي است. شما هر چقدر كه در فنون دفاعي، سريع و هوشيار باشيد، باز هم امكان دارد در مبارزه يكي دو ضربه به شما اصابت كند كه البته امري است طبيعي. يا زماني كه بخواهيد تكنيك هاي حريف را دفاع نماييد بايد از دستهاي محكمي برخوردار باشيد. از اين رو، بدنسازي جسمي يك رزمي كار در مقابل ضربه به 3 بخش تقسيم مي شود:

الف-حساسيت زدايي عضله اي: در اين وضعيت، حساسيت عضله ها نسبت به ضربه به تدريج از بين مي روند.

ب-محكم كردن استخوانهاي دست و پا: طي تمرينات رزمي و مخصوصاً مبارزه، استخوانهاي هنر جويان چه در دفاع و چه در حمله بدفعات به هم اصابت مي كنند و اگر يك رزمي كار ماهر در فنون رزمي استخوانهاي دست و پايش محكم نباشد، ممكن است در اثر درد شديدي كه در استخوان ساعدش به علت دفاع ضربه حريف بوجود مي آيد، قادر به ادامه مبارزه نباشد. پس لازم است كه استخوانهاي ضروري، مخصوصاً استخوان ساعد دست و ساق پا محكم شده و حساسيت آنها نسبت به ضربه بتدريج از بين بروند.

ج-حساسيت زدايي صورت:از بين بردن حساسيت صورت نسبت به ضربه، اهميت زيادي دارد. چون ضربه به صورت باعث گيجي مي شود و زماني كه رزمي كاري گيج و مغشوش شود، بهترين موقع است كه وي را تحت حملات متوالي قرار داد. فردي كه در اثر اصابت ضربه به صورتش، گيج شود ديگر هيچ عكس العملي نمي تواند از خود بروز دهد. از اينرو، حساسيت بعضي از نقاط صورت را بايد از بين برد. حساسيت زدايي صورت بايد بسيار با احتياط و بتدريج صورت گيرد و مواظب بود كه به نقاط حساس مثل: بيني يا چشمها آسيبي وارد نشود. هر 3 نوع بدن سازي كه در بالا تشريح شد، بايد حتماً تحت نظر مربي مجرب و بتدريج انجام گيرند. البته نقاط حياتي بدن نظير: بيضه، چشم، حفره گردن و غيره را بهيچ وجه نمي توان در برابر ضربه مقاوم نمود و تنها راه محافظت از آنها، تقويت فنون دفاعي است.

۴-توانايي مبارزه در فاصله نزديك: مبارزه در اغلب رشته هاي رزمي در فاصله دور انجام مي شود و بر اين اساس، اكثر رزمي كاران تنها قادرند از فاصله دور مبارزه كنند و اگر فاصله بسته شود، در فاصله نزديك نمي توانند به نحو موثري به مبارزه شان ادامه دهند. توانايي مبارزه از فاصله نزديك، براي يك رزمي كار بزرگترين امتياز محسوب مي شود. اگر دقت كرده باشيد دو نفر شخص عادي كه واقعاً با هم درگير مي شوند، در يك لحظه بطور غريزي و ناخودآگاه فاصله بين خود را كم مي كنند و بيشتر از ضربات دست استفاده مي نمايند. و اين امر، در تمام مبارزات حقيقي و آزاد رزمي، طبيعي است. و به همين علت است كه اكثر قهرمانان رزمي‌كاري كه در مسابقات از فاصله دور و به صورت كلاسيك و قراردادي مبارزه كرده و پيروز مي شوند، در مبارزات غيرقراردادي و آزاد و همچنين درگيريهاي خياباني، بندرت مي توانند حريف خود را مغلوب سازند.

تعداد معدودي از سبكهاي رزمي هستند كه مبارزه شان از فاصله نزديك و بيشتر با استفاده از دفاعها و ضربات دست (كه پيروزي نهايي در يك نبرد حقيقي را تعيين مي كند) مي باشد. يكي از اين رشته ها، سبك «وينگ چون» كونگ فو است كه مبارزات اين سبك، اصلي ترين و حقيقي ترين مبارزات رزمي در جهان مي باشد، چون در شرايط كاملاً واقعي انجام مي‌گيرند. براي نمونه، مبارزات يكي از قهرمانان معروف اين رشته را بررسي مي‌كنيم: «امين بوز ته په» استاد ارشد سبك وينگ چون و يكي از قهرمانان فعلي در مبارزات آزاد جهاني است. «اِمين» در بيش از 400 مبارزه كاملاً آزاد و خشن (بدون داشتن دستكش، محافظ سر و ديگر تجهيزات ايمني) شركت نموده و كليه حريفان خود را معمولاً كمتر از يك دقيقه مغلوب كرده و تا به حال شكست نداشته است. در بين حريفاني كه اين استاد وينگ چون شكست داده، نام چند تن از رزمي كاران و اساتيد مشهور رشته هاي مختلف رزمي نيز به چشم مي خورد.

راز اصلي موفقيت امين، سرعت زياد و هوشياري ذهني خارق العاده در بكارگيري تكنيكهاي دفاعي و تهاجمي دست به صورت هماهنگ است. به نحوي كه وي در نبردهايش با تهور زيادي فاصله خود را با حريف مي بندد و با هوشياري كامل و اغلب با استفاده از ضربات مشت مستقيم و بر هم زدن تعادل حريف، مبارزه را به نفع خود به پايان مي برد. (فنوني كه ذكر شد، از تكنيكهاي رايج در سبك وينگ چون است) اگر مي خواهيد قادر شويد در فاصله نزديك مبارزه كنيد، ابتدا بايد زير نظر استادي مجرب، ضربات و دفاعهاي دست خود را مهارت بخشيد و سپس فنون قفلي و درويي (به زمين انداختن حريف) را بياموزيد. ضمناً از تجهيزات ايمني نيز حتماً استفاده كنيد.

۵-تنفس صحيح و تقويت ششها: مَثَلي است چيني كه مي گويد:«اگر ضربه يك رزمي‌كار فاقد كنترل تنفس باشد، ضربه اش قدرت لازم را نخواهد داشت». رزمي كاري كه به تكنيكهاي تنفسي آشنا نباشد و آنها را انجام ندهد، نبايد خود را يك رزمي كار واقعي بداند. اگر نگاهي به تمرينات سبكهاي رزمي بيندازيم، در تمام آنها تكنيك هاي كنترل تنفس وجود داشته و اهميت زيادي دارد. براستي چرا تنفس صحيح براي يك رزمي كار بسيار مهم است؟

اجازه دهيد با مثالي ساده، مطلب را روشن تر سازيم: اگر شما از چيزي بترسيد و يا نسبت به موضوعي خشمگين شويد، اولين ريتم بدني تان كه از تعادل خارج مي شود، تنفس شماست كه سريع و تند مي گردد. حال اگر در اين وضعيت بتوانيد نفسهاي عميق و شكمي انجام دهيد يا به عبارتي تنفسهايتان را كنترل كنيد، بسرعت آرام شده و انرژي جسمي و روحيتان تحليل نمي رود.

پس اگر مايليد طي تمرينات و مبارزه زود خسته نشده و بنيه، قدرت و استقامت زيادي داشته باشيد، تمرينات تنفسي را پيوسته انجام دهيد. از طريق تمرينات صحيح كنترل تنفس، ابتدا ششها قوي مي‌شوند و حين تمرينات طاقت فرساي رزمي كه انرژي بدن رو به اتمام است، اين ششهاي قوي هستند كه تنفس را خود به خود كنترل كرده و اجازه نمي دهند، رزمي كار خسته و از ادامه فعاليت متوقف شود، بلكه با تنفسهاي عميق و كسب اكسيژن بيشتر، به وي انرژي مي بخشند. اينكه مي بينيد بعضي از هنرجويان رزمي، در نبرد زود خسته شده يا اصطلاحاً «مي بُرَند» به خاطر عدم آشنائي شان به تنفس عميق و اصولي است. نكته ديگر اينكه: يك رزمي كار اساساً بايد در حين تنفس كه بدن ضعيف شده و مي خواهد انرژي بگيرد، تكنيكهاي دفاعي و موقع تخليه هوا كه بدن قدرت گرفته و ميخواهد انرژي را انتقال دهد ضربه بزند.

۶-خود را به يك سبك رزمي محدود نكنيد: نبايد خود را تنها به فراگيري يك رشته رزمي خاص محدود كنيد. چون هر سبك رزمي، مزايا و معايبي دارد و نمي توان گفت كدام رشته رزمي بهترين سبك است. بعضي ها آنقدر به رشته رزمي شان علاقه و حساسيت دارند كه اگر عيبي واقعي از آن گفته شود، نمي خواهند آنرا بپذيرند. لازم به ذكر است كه تمام هنرهاي رزمي در دنيا از معبد شائولين در چين نشات گرفته و ريشه تمام سبكها در دنيا يكي است. و اگر دقت كرده باشيد، تكنيكهاي پا و دست با كمي اختلاف، در كليه رشته ها يكسان است و تنها اسمشان فرق مي كند. يكي از علتهايي كه باعث شد بروسلي در دنيا شهرت بسياري بدست آورد اين بود كه بروسلي با اينكه سبك اصلي اش وينگ چون كونگ فو بود، ولي اصول چندين سبك رزمي ديگر را فرا گرفته و پيوسته تمرين مي نمود و خود را صرفاً به يك رشته رزمي، محدود نكرده بود. براين اساس بود كه وي حركات و فنون رزمي را مثل يك «بالِريَن» نرم و راحت و با سرعت و قدرت بسياري بر روي حريفانش اجرا نموده همه را مجذوب خود مي كرد. 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۳۲ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

ورزش بانوان

 

 

 

 ورزش بانوان رزميورزش بانوان



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۳۲ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

وب سايت ورزشهاي رزمي www.Razmavar.com

  .    عكس رزمي Razmi martial arts

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۳۱ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

داوري فينال مسابقات جودو توسط داور ايراني

مسابقه جودو فرانسه ژاپنبراي اولين بار يك داور ايراني فينال مسابقات تيمي جودوي جهان را قضاوت و داوري ميكند .
فينال مسابقات تيمي جودوي جهاني در توكيو برگزار ميشود و فينال مسابقه مابين تيم جودوي ژاپن و فرانسه است.
اين هم افتخاري ديگر از سوي داوري جودوي كشورمان .
داوري اين مسابقه حساس بر عهده دكتر كيوان دهناد بوده است .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۳۱ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

استفاده از شوريكن

شورايكن جوتسو سلاحي كوچك ، مخرب و ويران كننده ، ساده ، ولي مرگبار : سلاحي منحصر به فرد يك نينجا واقعي شوري كن يا تيغ هاي پرنده ، و برنده عبارتي است كه از دورة موروماچي (1573-1623 ) به كار برده شد . شوري كن اوچي به فراگيري شوري كن اصلي ، در زمان جنگهاي داخلي ژاپن ، 1467-1591 مربوط مي شود . مهارت در پرتاب شورايكن در ميدان جنگ تكامل پيدا كرد و به همين جهت آن دوره ، دوره ي طلائي نينجا ناميده شد . يك ضربه ي كاري و دقيق باعث پارگي شاهرگ و در نتيجه، مرگ خواهد شد . نينجاها در ميدان نبرد ، برعكس سامورايي ها ، از قانون خاصي پيروي نمي كردند و به همين دليل ، آزادانه ، از هوش ، مهارت خود استفاده مي كردند . شوري كن جوتسو آغشته به زهر ، اسلحه ي مورد علاقه ي ايكوسا – سينوبوي بود كه در مدتي كمتر از يك ثانيه – دشمن را از پا در مي آورد . يك نينجاي سنتي ،راههاي گوناگوني براي بدست آوردن زهرهاي مهلك ميدانست اين منابع گياهان سمي ، احشا پراز سم يك نوع ماهي ژاپني ريشه ي زهرآلود گياهان ، غدد زهر آگين مار ترشحات سمي از پوست دوزيستان ، زهرابه ي عقرب و بند پايان بودند . شوريكن لحظات قبل از هر عملياتي ، به سم آغشته مي شد تا از خطر مجروح شدن و مرگ نينجا بر اثر حمل اين اسلحه جلوگيري شود . حتي يك خراش سطحي نيزه مي توانست اين سم را وارد خون كند يك نينجا مي توانست با خرد كردن برگها و ريشه ي گياهان گوناگون كه در ژاپن مي روييدند ، حريف خود را نيمه بيهوش يا خواب كنند . البته امروز نينجاها احتياج به ساختن سم سنتي ندارند چرا كه مي توان به راحتي با علوم شيمي ويژه ي نين جوتسو سم دلخواه را ساخت . جاسازي شوريكن جوتسو كيفهاي مخصوصي وجود دارد كه حمل تعدادي از شوريكن را ساده كرده است. همچنين بر شمشير پشت محافظ دسته دو عدد شوريكن نصب مي شود . بر روي غلاف بوشورايكن جاسازي مي شود . همچنين در داخل گي نينجا (لباس) جيبهايي تهيه شده است كه در آنها نيز مي توان شورايكن را پنهان كرد . انواع شورايكن را مي توان بر روي گي نينجا پنهان كرد يا زير در ، بغل كفش نينجا ، پشت دستها ، پشت پاها ، پشت كمر ، پشت كمر بند ، پشت سر ، روش هاي پنهان كردن انواع شورايكن مي باشد . شورايكن هاي سنتي كه در 500 سال پيش از آنان استفاده مي شود هم اكنون در موزه ي دائم بوجينكان توكاكورونينجا ژاپن نگهداري مي شود . نامهاي گوناگوني براي نحوه ي پرتاب اين اسلحه در ژاپن ، به كار برده مي شود : شورايكن – وازا: فن هاي شورايكن شوري كن – ناگه : پرتاب واقعي شوري كن – جوتسو : مهارت و استادي در شورايكن شوري كن – اوچي : ضربه يا پرتاب شوري كن دو نوع شورايكن اصي وجود دارد : البته از نظر ظاهر صدها نوع هستند ولي به طور كلي به دو نوع تقسيم مي شوند . شاكن كه لبه هاي متعددي دارد . بو شورايكن كه كشيده و به شكل چاقو است ، بو شوري كن اشكال مختلفي دارد : هاري – گاتا سوزني شكل است؛ تانتوگاتا كه شكل خنجر تيز است ياري – توهوگاتا مانند نيزه است ريو – تانكن – گاتا دو لبه است ؛ و اميي- گاتا به شكل چلجله « شاكن نيز به شكلهاي گوناگون وجو دارد سانكو گاتا يا سه پره “ شي هو “ كه نوكهاي آن از چهار جهت منشعب مي شوند «جوجي» به شكل صليب “ گوهو “ از شش جهت “ هاپو” از هشت جهت جوپو از ده جهت منشعب مي شوند مانند چي شبيه چليپا يا صليب شكسته “ ناگارا مانجي “به شكل منحني يا خميده كاكومانجي مانند زاويه 90 درجه يا قائم روپوشوري كن نوكهاي آن بر روي يك حلقه يا پيچ نصب شده ؛ « كومي آواسه » به شكل دو شوري كن به هم وصل شده است . گاهي از شوري كن براي تيز كردن يا خم كردن بوكن يا شمشيرهاي چوبي نيز استفاده مي شود . شوري كن با لبه هاي متعدد، براي زخمي كردن ، به كار برده مي شود. يك نوع شورايكن چوبي نيز وجود داشت كه براي جلو گيري از صعود دشمن ا زديوار هنگام شب استفاده مي شد. تكنيكهاي رهايي شورايكن احتياج به تفكر تمركز ودقت دارد . براي بدست آوردن تمركز و دقت بايد خود را بهتر شناخت . محيط اطراف را با دقت بررسي كرد هدف را مشخص كرده براي بدست آوردن آن جنگيد و تلاش كرد . * سلاحهاي مدر ن امروزي نينجا همراه با سلاحهاي سنتي براي آموزش هنرجويان نين جوتسو در فراگيري پرتاب شورايكن به دقت جدول زير را حفظ كنيد پرتاب در شب : موارد مهم 1

-1 موقعيت صدا را تشخيص دهيد .

2-1 اندازه و حجم هدف را مجسم كنيد

 3-1 سعي كنيد با گوشهايتان ببينيد .

 4-1 سعي كنيد براي ديدن هدف تمامي دقت و انرژي خود را مصرف كنيد .

 5-1 آرام نفس بكشيد .

 6-1 اگر در حال تمرين هستيد شورايكن را علامت گزاري كنيد.كه در شب مسير حركت آن را بتوانيد تشخيص دهيد.

 7-1 در فضاي باز تمرين كنيد .

 8-1 سعي كنيد خود صدا توليد نكنيد

 9-1 سسنگذاريد در تمرين شب كسي يا اشخاصي در كنار شما يااطراف منطقه تمرين شما باشد .

 پرتاب در روز :

 1-2 در ابتدا هنگامپرتاب شورايكن سعي كنيد با يك نوع شوراكن تمرين كنيد كه به آن عادت كرده ايد .

 2-2 در هنگام تمرين لباس مناسب بپوشيد .

 3-2 قبل از هر پرتابي خود را گرم كنيد .

 4-2 در پرتاب ستاره دقت كنيد تمرينات سرعتي و قدرتي رابا هم تجربه كنيد .

 5-2 تكنيكهاي داده شده را بدون هيچ عجله اي تمرين كنيد تا هنگام بدست آوردن مهارت فاصله ها را كم و زياد نكنيد .

 6-2 پس از به دست آوردن در سلاح سعي كنيد انواع شورايكن را نيز تجربه كنيد و به مهارت خود بيافزايد .

 7-2 س در نگهداري سلاح خود كوشا باشيد .

 روشهاي گوناگون پرتاب شوري كن نينجا نينجاهاي قديم در 400 سال پيش راههاي گوناگوني براي پرتاب شوري كن ، ابداع كردند كه شامل: اوموته-اوچي (ضربه ي منظم و با قاعده ) يا اورا-اوچي ( ضربه ي مخالف ) اوشيرو-اوچي (ضربه ي معكوس از پهلو )داماشي اوچي (پرتاب جعلي ) نه-اوچي (دراز كش پرتاب كردن )تااورا-اوچي (پرتاب به صورت غلت زدن ) كاي تن-اوچي (پرتاب پيچشي ) رنزوكو-اوچي (پرتاب متوالي يا پي در پي ) ني ماي-اوچي (پرتاب دو تايي ) سان ماي-اوچي (پرتاب سه تايي ) اين روشها، در حالتهاي مختلف نشسته يا ايستاده ،پريدن،دويدن،ضربه زدن ، مورد استفاده قرار مي گيرد . امروزه پرتاب شوري كن توسط دستگاههاي مخصوصي نيز صورت مي گيرد كه در اختيار عموم علاقمندان نيست اين ابزار بصورت اختصاصي ساخته شده است و بيشتر مبتكران اين نوع دستگاهها آن را به صورت سري و مخفي نگاه مي دارند . حالتهاي فلسفي گوناگون پرتاب انواع سلاحهاي پرتابي حالتهاي تعريف شده از انواع پرتابها كه هر كدام معنا خاص دارد به سلاح ستاره و ساير سلاحهاي پرتابي هنرهاي رزمي نينجوتسو اقتدار محكمي داده است يك نينجا واقعي بايد بتواند درحالتهاي مختلف پرتاب شورايكن معنا و مفهوم حالتها را درك كند و به كار ببند.

 حالت آتش ،حالت آب ، حالت زمين ،حالت چوب ، حالت فلز، حالت باد چي (خاكي) زمين –هيزو (آب)، هي (آتش)،كازاه (باد) ، وكو(تهي بودن ) « حالتهاي گوناگون پرتاب شورايكن جوتسوسنتي » حالت آويزن وصعوت-حالت وارونه –حالت ساكن –حالت خزيدن - حالت دويدن – حالت حمله و دفاع – حالت از زير آب –حالت از درون آتش – حالت در زمان خوشحالي – شكل حالتهاي گوناگون پرتاب سنتي براي تمرين فضاي باز امن و مناسبي را انتخاب كنيد ، زيرا اين اسلحه ها بسيار خطرناك هستند و ممكن است جان كسي به خطر و يا از آنها سوء استفاده شود . هر چند شورايكن كوچك سبك وزن است اما به عنوان اسلحه ي مرگبار نينجا ماهر شناخته شده است . اگر بتوانيد با نيروي بسيار زياد و سرعت زياد به هدف جسمي پرتاب كنيد بسيار قدرت تخريب بالائي دارد. جهت دستيابي به يك پرتاب عالي بايد به مورد ذيل توجه داشت : نوع گارد وحالت بدن ( ايستادن ، نشستن ، خوابيدن ، پريدن) آرامش در تنفس دروني . نوع تفكر هدايت شده باشد . فاصله از هدف (ماي) تغييرات لازم و جابجايي هدف د رحين تمرين نوع شورايكن (نوع جنس ، اندازه ، وزن ) مقدار شتاب و قدرت (كيمه)در هنگام پرتاب تمرينات مرتب ومنظم –همراه با تمركز رواني خالي از دلهره و اضطراب نداشتن غرور و اعتمادبه نفس كاذب درهنگام موفقيت و به هدف زدن نگهداري از شورايكن جوتسو براي يك نينجا مهم و حياتي است . يك نينجا هر لحظه امكان دارد از سلاح خود استفاده كنند .بنابراين سعي كنيد از سلاحهاي خود به خوبي نگهداري كنيد . نگذاريد سلاحي كه ماهها و سالها براي يادگيري آن مهارست گشيد و به راز و فنون آن آشنا شده ايد . فرسوده و زنگ زده شود خودتان را مجبور كنيدبمانند دست و پاي خودتان از آنها نگهداري كنيد . نگذاريد به راحتي به دست نامحرمان و نابخردان بيافتد . شورايكن نينجا بايد هميشه تيزو آماده پرتاب باشد . اميدوارم شما نيز مانند يك نينجاواقعي در سايه تمرين و سخت كوشي موفق و پيروز باشيد . ابتدا شروع تمرين پرتاب شورايكن براي مبتديان : مبتدي ها يادگيري شورايكن را با انداختن سكه يا محافظ پلاستيكي شمشير ، ميتوانند فرا گيرند .بعد از اينكه مراحل ابتدايي را گذرانديد، مي توانيد از يك شوري كن واقعي استفاده كنيد. سعي كنيد بهترين نوع شوري كن را انتخاب كنيد كه معمولا از فولاد ضد زنگ ساخته شده است . بهترين نوع شوري كن معمولا نوك تيز و سخت مي باشد . براي تمرين مي توان از بادكنك به عنوان يك هدف متحرك استفاده كرد . صداي تركيدن بادكنك ،در هنگام اصابت شوري كن با آن باعث شادي و هيجان بيشتري مي شود . يك هنر جوي پيشرفته بايد داراي انواع مختلفي از شوري كن ، با شكلها و وزنهاي متفاوت باشد . يك شوري كن با وزن سنگين داخل هدف بيشتر نفوذ مي كند و در نتيجه ، استفاده از شوري كن سبك و كوچكتر آسانتر خواهد بود . كيهون ها پو شوريكن جوتسو كاتا شوريكن احتياج به دقت فراوان دارد آن هم به دليل رها شدن سلاح از دستتان مي باشد از آن لحظه به بعد فشار و زاويه است كه شما قبلا انتخاب كرده ايد اگر اشتباهي در محاسبات انجام داده باشيد هرگز به هدف نخواهيد خورد و شما را نااميد مي سازد ، كاتا شوريكن تا زمان رهائي از بدن بسيار ساده است و با مقداري تمرين و استيل مناسب امكان پذير است و لي رها شدن شور يكن از اعضاي مختلف بدن و به هدف رسيدن بسيار نياز به ممارست و تمرين منظم و مفيد دارد . تكنيكهاي پرتاب و مكانهاي مناسب ضربه زدن : نينجاها براي يك پرتاب دقيق و كاربردي در هر مكاني بخصوصي شيوه ي منحصر به فردي را به كار مي برند هميشه بايد سعي شود شيوه ي پرتاب ورها شدن شورايكن در مكان – لحظه مناسب- و قدرت كافي بكار روند . شيوه هاي پرتاب منحصر به فرد نينجا سقف كوتاه و بلند – حالت پرتاب با پاها - حالت آسياب بادي – حالت برق آسمان – حالت مهتاب ، در حالت درگيري نزديك حالت عدد 10(جو)، حالت عدد 8‌ (هاچي)،حالت عدد 2 (ني) حالت مست – حالت با اسب دقت در زدن به هدف به چهار روش مختلف مي باشد : هميشه يا هدف ثابت است ما حركت مي كنيم و يا هدف متحرك است ما ثابت هستيم اين دو نوع تاكتيك را مي خواهد. و يا دو متحرك و يا دو ثابت مي باشد . در هر صورت تاكتيك ويژه خود را بايد اخذ نمود

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۳۱ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

عكسهاي رزمي

 

 



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۳۰ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

اهميت هيكل براي رزمي كاران چقدر است ؟

درست شبيه پف فيل ميمونه !!!

خفن

بدنساز

بدنسازي



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۳۰ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

تغذيه رزمي كاران در روزهاي قبل از مسابقه

تغذيه صحيحهيچ ماده غذايي وجود ندارد كه بتوان در روز يا ساعات قبل از مسابقه مصرف نمود، تا بتواند عادات غذايي غلط را جبران كند. همان‌گونه كه رسيدن به بالاترين ميزان آمادگي جسماني، ماه‌ها زمان مي‌برد، رسيدن بدن به وضعيت مطلوب تغذيه‌اي نيز ماه‌ها طول مي‌كشد. تغذيه مناسب در طول زمان تمرين به شما كمك خواهد كرد كه سخت‌تر تمرين كنيد، حجم عضلات را افزايش دهيد و ذخاير انرژي مورد نياز براي بهترين كارآيي در رقابت را اندوخته نماييد. رعايت اصول صحيح تغذيه منحصر به شب مسابقه نيست. شما بايد مدت‌ها قبل از مسابقه، يك برنامه‌ريزي درست براي اين امر داشته و به غذاي قبل از مسابقه، به عنوان آخرين مرحله از آن برنامه نگاه كنيد.

اغلب افراد در صورتي‌كه نزديك به فعاليت شديد غذا بخورند، مبتلا به گرفتگي و كرامپ‌هاي معده مي‌شوند. نوع و حجم غذاي مصرفي پيش از مسابقه، به عادات غذايي ورزشكار و زمان برگزاري مسابقه، بستگي دارد. برخي از ورزشكاران دوست دارند غذاي كم‌حجمي بخورند تا معده و اعصاب خود را آرام كنند. در حالي كه تعدادي ديگر، احساس ضعف و بدحالي پيدا مي‌كنند. تجربياتي كه طي ماه‌ها تمرين به‌دست آورده‌ايد، كمك مي‌كند تا بهترين برنامه و نوع غذا براي خود بيابيد. البته اين امر نياز به آزمون و خطا دارد. بنابراين اجازه ندهيد تا آخرين روزهاي قبل از يك مسابقه بزرگ، اين تجربه‌كردن‌ها وقت شما را بگيرند.

به طور كلّي، پروتئين و چربي كندتر از كربوهيدرات جذب مي‌شوند. بنابراين غذاهاي محتوي پروتئين و چربي بايد با فاصله بيشتري از مسابقه مصرف گردند. هضم غذاهاي پرحجم نيز زمان زيادي طول مي‌كشد، حال آن‌كه غذاهاي كم‌حجم و مايع، سريع‌تر هضم مي‌شوند. براي آن‌كه بهترين كارآيي را داشته باشيد، لازم است كه به‌خوبي مايعات دريافت كنيد. تمام وعده‌هاي غذايي قبل از مسابقه، بايد محتوي ميزان زيادي نوشيدني به خصوص آب يا شربت ميوه، براي بارگيري قند طبيعي ميوه (فروكتوز) باشند.

تغذيه رزمي كاران در روزهاي قبل از مسابقه  

((دانلود فايل اطلاعات و برنامه غذايي براي ورزشكاران ))

  



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۲۹ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)

عكس رزمي

جكي چان

شمشير رزمي عكس ورزشي

 


رزمي رزم آور  razmavar

رزمي دختر



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۲۹ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)