رزمی(حامدرحیمی پنجکی) رزمی(حامدرحیمی پنجکی) .

رزمی(حامدرحیمی پنجکی)

حامدرحیمی پنجکی(نانچیکو در خانه)

چگونه نانچیکو تمرین کنیم

فرقی نمی کند که یک رزمی کار حرفه ای باشید و یا یک رزمی کار نیمه وقت، ویا اینکه عاشق فیلم های بروسلی باشید یادگیری نانچیکو، کاری لذت بخش است و ارزش  وقت گذاشتن دارد در این مطلب چند نکته را برای تمرین در منزل به شما خواهیم گفت.


1- یک نانچیکوی تمرینی بخرید. نانچیکوی تمرینی نانچیکویی است که دسته های آن با فوم پوشیده شده است و سبکتر از دیگرانواع آن است.در جریان تمرین بارها ممکن است به بدن خود ضربه بزنید و یا نانچیکو از دستتان در برود بنابراین بهتر است با فوم ضربه بخورید تا فلز یا چوب.

2- به آهستگی شروع کنید. حرکات را آهسته انجام دهید.نانچیکو را آهسته بچرخانید و سعی کنید تا به آهستگی آن را دست به دست کنید سعی کنید تا شکل 8 را با چرخاندن نانچیکو ایجاد کنید این کار را آنقدر انجام دهید تا مطمئن شوید که بر روی حرکات مسلط هستید سپس می توانید سرعت را افزایش دهید.


3- تعدادی حرکات پایه را یاد بگیرید. با چرخاندن نانچیکو شکل عدد 8 را درست کنید.به چپ و راست ضربه بزنید و سپس نانچیکو را کنترل کنید. تمام هنر نانچیکو کنترل کامل آن است.هنگامی که این حرکات ساده را یاد گرفتید می توانید حرکات کمی پیچیده تر را یاد بگیرید.کتاب یا ویدیوی آموزشی نانچیکو را بخرید و تعدادی حرکت را از روی آن تمرین کنید.


4- به یادگیری حرکات پیچیده تر ادامه دهید. بعد از اینکه حرکات پایه ای را یاد گرفتید بر روی حرکات پیچیده تر کار کنید خودتان هم می توانید حرکات جدیدی اختراع کنید می توانید نانچیکو را پرتاب کنید و سپس مجددا آن را بگیرید بدون اینکه در روند ضربه زدن شما وقفه ای ایجاد کند.


5- از انواع دیگر نانچیکو هم استفاده کنید. بعد از اینکه مبانی کار با نانچیکو را یاد گرفتید آماده هستید تا به نانچیکو های دیگر مهاجرت کنید. فوم برای آموزش خوب است اما سبکی آن گاهی کسل کننده می شود. فرق بین نانچیکوی چوبی و فومی، وزن آنهاست.بعد از اینکه نانچیکوی چوبی تهیه کردید دوباره به آهستگی تمرین را شروع کنید تا در آن هم مسلط می شوید.همه تکنیک هایی را که با نانچیکوی فومی یاد گرفته بودید مجددا با نانچیکوی چوبی تمرین کنید وبعد از اینکه مهارتتان بالا رفت بر روی افزایش سرعت حرکات کار کنید.

نکات
همیشه برای یادگیری تکنیک جدید، با حرکات آهسته شروع کنید و سپس حرکات را سریعتر کنید در ابتدا با سرعت تمرین نکنید چون حتی با نانچیکوی فومی هم امکان صدمه به خودتان ویا وسایل اطرافتان وجود دارد.
قبل از تمرین با نانچیکوی جدید حتما محدوده چرخش آن را امتحان کنید تا به وسایل اطرافتان و یا افرادی که اطراف شما ایستاده اند صدمه نزنید.
همیشه به یاد داشته باشید که نانچیکو یک اسلحه است نه یک اسباب بازی.برای آموزش، دفاع شخصی و سرگرمی خوب است اما در صورتی که در یک موقعیت واقعی همانند درگیری فیزیکی از آن استفاده کنید به عنوان یک اسلحه قلمداد می شود و به دردسر خواهید افتاد.



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۲۵ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)