رزمی(حامدرحیمی پنجکی) رزمی(حامدرحیمی پنجکی) .

رزمی(حامدرحیمی پنجکی)

حامدرحیمی پنجکی(رزمی)

 

یک رزمی کار حرفه ای باید چه خصوصیاتی داشته باشد

  • یک رزمی کار حرفه ای باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟
  •  

    هنگامیکه در مورد دنیای حرفه ای در ورزش های رزمی صحبت می کنیم اغلب شما حرفه ای بودن را به گرفتن مدال، مسابقه و مبارزات عالی تلقی می کنید. این فکر تا حدی صحیح است اما ایا می دانید که پشت پرده مبارزات عالی چه چیزهایی پنهان است؟ به نظر شما فقط با تمرین کردن می شود یک رزمی کار حرفه ای شوید؟ مطمئن باشید که اینگونه نیست. در ادامه این مقاله قصد داریم به برسی نکاتی بپردازیم که به شما کمک خواهند کرد که تبدیل به یک رزمی کار حرفه ای شوید.


    داشتن برنامه و عمل کردن به آن  

    افراد حرفه ای نه تنها برای تمرینات خود بلکه تمام امور زندگی شان برنامه منظمی دارند. داشتن برنامه به تنهایی کافی نیست! در صورتی که بهترین برنامه جهان را داشته باشید ولی به آن عمل نکنید هیچ نفعی برایتان ندارد. افراد حرفه ای به برنامه ای که دارند پایبند بوده و کل آن را عملی خواهند کرد.


    داشتن خواب کافی

    آیا سر وقت خود می خوابید؟ مظمئنا پاسخ بسیاری از شما منفی است. با گسترش شبکه های اجتماعی بیشتر افراد شب ها تا دیر وقت بیدار بوده و وقت خود را در آنجا سپری می کنند اما باید بدانید که یک رزمی کار حرفه ای به موقع می خوابد و به موقع بیدار شده و در کل خوابش با کیفیت است. آنها به این چیز بسیار اهمیت داده می دانند که اگر خواب کافی نداشته باشند نمی توانند از توانایی خود به نحو مطلوب استفاده کنند. نداشتن خواب کافی باعث کاهش انگیزه تان شده و باعث می شود که همیشه احساس خستگی و بی حوصلگی کنید.


    داشتن رژیم غذایی سالم

    یک سوال از شما می پرسم، آخرین باری که تنقلات خوردید کی بود؟ یا اصلا چند دقیقه پیش بود؟ می دانم که زندگی بی تنقلات کمی کسل کننده است. مطمئنا دوست دارید هنگام تماشای تلویزیون یک بسته چیپس در دست داشته باشید و یا هنگام خوردن چایی یک دونات با خامه و شکلات بخورید. اما بهتر است بدانید که غذاهای فرآوری شده دشمن درجه یک عضلات و ماهیچه های تراش خورده شما هستند.
     


    تمرینات منظم همراه با برنامه

    عده ای بر این باورند که اگر بخواهند حرفه ای شوند باید از همان ابتدا به صورت شدید و طاقت فرسا تمرین کنند، اما اینگونه نیست، فایترهای حرفه ای نیز تمرینات سبک انجام می دهند، فقط آنها درست، اصولی و طبق برنامه پیش می روند. آنها برای لاغری، پر خوری و یا تنبیه خود تمرین نمی کنند، بلکه به این دلیل تمرین می کنند که به آن علاقه مند هستند.  آنها به هیچ وجه باشگاه و تمرینات خود را فدای بهانه های پوچ و بی هدف شان نمی کنند.


    دادن فرصت به خود

    باور کنید همه شکست شکست را تجربه کرده اند، هیچ رزمی کار حرفه ای نیست که تا کنون شکست نخورده و یا ضربات دردناک و شدیدی را تحمل نکرده باشد. اما آنها پس از هر شکست به جای اینکه نا امید شوند و دست از تلاش کردن بردارند مصمم تر شده و تلاش بیشتری می کنند. آنقدر روی کارشان تمرکز کرده و آن را آنالیز می کنند که عیب های آن را تشخیص داده و آنها را رفع کنند. رزمی کارهای حرفه ای اگر آسیب دیده باشد به تمرین نمی رود و کاری نمی کند که بیشتر آسیب ببیند بلکه فرصت بهبودی به خود می دهد.


    رزمی کاران حرفه ای در کارشان جدی هستند

    جدی بودن تنها به این معنی نیست که نخندید! رزمی کارهای حرفه ای در هر شرایطی جدی هستند و در زمان تمرین به کار دیگری نمی پردازند و تمام تمرکزشان را بر روی انجام تمرین می گذارند. آنها به راهنمایی های مربی شان گوش کرده و دوست دارد عیب هایش را به او بگوید. آنها زمانی که تمرینات را با شدت بالایی انجام می دهند جدی تر و پر تلاش تر می شوند و بهانه دست خود نمی دهند که از تمرین کردن بپرهیزند. آنها همیشه در برابر حریف شان چه قوی باشد یا ضعیف جدی بوده و او را دست کم نمی گیرند.


    بررسی عملکرد حریفان نسبت به خود

    مربی های رزمی کاران بزرگ و حرفه ای همیشه حریفان آنها را چه قوی باشد و چه ضعیف مورد برسی قرار  داد و به شناسایی نقاط ضعف و قوت آنها پرداخته و آنها را توانایی های رزمی کار خود مقایسه می کنند تا اختلافات آن را متوجه شده و برای رفع آنها تلاش کنند.
     



    برچسب: ،
    امتیاز دهید:
    رتبه از پنج: 0
    بازدید:

    + نوشته شده: ۱ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۲۰ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)