رزمی(حامدرحیمی پنجکی) رزمی(حامدرحیمی پنجکی) .

رزمی(حامدرحیمی پنجکی)

ووشو

این ورزش که در کشور چین ورزش اول و ورزش ملی چین می باشد دارای بیش از دو هزار سبک شناخته شده دارد که 1200 سبک آن دارای شناسنامه و شجره نامه می باشند و دارای سه نهاد بزرگ به نامهای فدراسیون جهانی ووشو، انجمن ووشوی چین و انستیتوی ملی ووشوی چین می باشد ولی آنچه حائز اهمیت است نحوه تمرین آن می باشد و قسمتی از این هنر در مدارس، آموزشگاهها، دانشگاهها و مراکز بین المللی ووشوی چین با روشها و قوانین جدید آموزش داده می شوند که آنرا ووشوی مدرن می گویند ولی قسمتی دیگر از این علم و هنر در معابد بزرگ چین همچون معبد شائولین، وودانگ، اِمی، خووآشان و غیره با سبک و روش های قدیمی و اصیل و سنت های مخصوص بخود آموزش داده می شوند که گه گاه آنرا کونگ فو نیز می نامند.

ووشو یا همان کونگ فوی حقیقی چینی به سه بخش اصلی از دید سبک شناسی تقسیم می شوند:

1- سبک های شمالی که مجموعه های طولانی از روش های مشت زنی با دستان بلند و کشیده و ضربات پای فراوان و ضربات پرشی و چرخشی پا همراه با اکروبات بازی می باشد.

2- سبک های جنوبی که متشکل از روشهای مشت زنی کوتاهتر با دستانی جمع و کوتاه و فریادهای بلند و استقرارهای کوتاه و خشن تر که البته از ضربات پای کمتری از سبکهای شمالی استفاده می گردد.

3- روشهای درونی همانند تای چی چوان، پاکوا، هسینگ آی چوان و غیره؛ در این روشها بیشتر به تمرکز فکر و مدیتیشن و تنفس های دقیق و مهار نمون انژی (چی) همان انرژی حیاتی بدن و ذهن انسان می باشد. توجه می گردد که البته خود این سبکها بخش وسیعی از ووشو یا همان کونگ فوی چینی را در بر می گیرد
.



برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۳۸:۲۶ توسط:رزم موضوع: نظرات (0)